Achter derailleur verspringt soms

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Smorlez
Achter derailleur verspringt soms

Bericht door Smorlez » zo aug 10, 2003 9:49 pm

Hallo,

Ik heb van de week m"n Giant Rincon opgehaald. Goed budget fietsje is me verteld. Alleen m"n achter der. wil nog wel eens verspringen rond de 4e, 5e en 6e versnelling. Wanneer "ie achter in één van deze versnellingen staat verspringt "ie tijdens het kracht zetten of normaal rijden, eigenlijk versrpringt "ie naar niet naar de 7e of naar de 3e, maar altijd naar de "gevoelige" bladen. Ligt dit aan m"n der. of aan de tandwielen? En is dit eventueel zelf aardig te verhelpen of moet ik even naar de dealer en loop ik het risico dan ik m"n fiets een tijde kwijt ben? Bij voorbaat dank!

Sjef

Re:Achter derailleur verspringt soms

Bericht door Sjef » ma aug 11, 2003 8:50 am

Lijkt me een kwestie van afstellen. Gewoon even terug gaan, moet binnen 10 minuten gefikst zijn.

Smax
Contacteer:

Bericht door Smax » za aug 16, 2003 1:16 pm

jah
goed afstellen

en geloof de verhalen niet van je versleten cassette tenzij het zo is.....

ik heb al 3 keer nieuwe ketting opgelegd op dezelfde cassette, waarmee ik nu een jaar mee rond rij, een half jaar trug trapte de boel door, toen wist ik nog niks, ga naar de lbs en die zei me dat de cassette kapot was, jaja, praatjesmaker, dat kan vast, maar toen ben ik er zelf aan begonnen, inmiddels stel ik de zooi allemaal zelf af, en nu verspringt de boel niet meer, alleen als ik een nieuwe ketting weer leg is het effe kijken.......

maar het gaat goed nu.......

Bro

Bericht door Bro » zo aug 17, 2003 4:09 pm

Sjef schreef:
Lijkt me een kwestie van afstellen. Gewoon even terug gaan, moet binnen 10 minuten gefikst zijn.

3 ;)

Bro.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma aug 18, 2003 2:10 pm

Als het een budgetfiets is kan het natuurlijk ook een goedkope en niet lekker in elkaar gezette cassette zijn of een goedkope ketting. Probeer eens een wiel met cassette van een kennis in je fiets. Weet je echt meer.
Ik kom dit vaak tegen bij de goedkopere fietsen van Trek en Gary Fisher, overspringen en rinkellen van de versnellingen, andere cassette of ketting erop en schakelen als boter. Dit hoort bij de aflevering van een nieuwe fiets natuurlijk goed te zijn, als een merk ervoor kiest om low budget delen te monteren moeten ze dat zelf weten, als handelaar moet je zorgen dat het goed loopt. Ik zou dus gewoon teruggaan naar je LBS en laat je niet met een wachttijd van tig weken weg sturen, zij hebben het gewoon niet goed nagekeken bij aflevering.

Crash

Bericht door Crash » za sep 13, 2003 3:52 pm

hey ik heb er zelf ook last van met sram X.7 en een deore cassete en ketting :(
but how gives a fuck ;D
hij kan vliegen ;)

ZAG

Bericht door ZAG » za sep 13, 2003 7:10 pm

hoe kut de der/cassette/ketting ook is, verspringen doen ze niet. Als het goed is afgesteld loopt alles recht en dan valt er niks te verspringen.
Maar wat is het gevoelige blad?
Als die naar een kleiner tandwiel verspringt, draadje iets strakker(zo min mogelijk verstellen, dan gaat het preciezer), en als die naar een groter tandwiel verspringt, zet het draadje dat iets losser

Plaats reactie