Freewheel zit los??
Moderator:Beheerders
Buiten het gebruikelijke probleem van speling op de 165mm achternaven in de woodbumble heb ik nog een probleem; mijn freewheel inc cassette komt helemaal los van mijn body als ik mijn wiel demonteer.
Het lijkt mij dat dit niet normaal is aangezien ik er nooit eerder last van heb gehad.
Wie o wie heeft dit ook gehad of weet er meer over te vertellen?
Het lijkt mij dat dit niet normaal is aangezien ik er nooit eerder last van heb gehad.
Wie o wie heeft dit ook gehad of weet er meer over te vertellen?
Re:Freewheel zit los??
ik heb het wel vaak bij shimano naven gehad, maar ik denk dat het gewoon kut naven zijn.
ik neem aan dat je een XLC footwork naaf hebt (die standaard in de Bumble zit). VOlgens mij wordt het freewheel alleen tegengehouden door een conus die enigzins op de as klemt, als die passing te ruim is, kan ie dus geheel los komen. Op zich volgens mij niks ernstigs zolang je wiel in de frame zit...
Ik heb idd een XLC naaf, die passing zou best wel eens te ruim kunnen zijn ja, ik ga er dan maar vanuit dat het geen kwaad kan...thx
even langs winkel of een mail naar be one kan geen kwaad...
-
Ik zou zeggen: snel en goed laten vastzetten!
Ik heb namelijk iets dergelijks meegemaakt met de achternaaf van mijn XtC. Die wordt axiaal enjkel geborgd door een moer om de as en die liep dus iedere keer. Los. Zelfs loctite hielp niet en binnen een jaar kon ik de naaf weggooien
Ik heb namelijk iets dergelijks meegemaakt met de achternaaf van mijn XtC. Die wordt axiaal enjkel geborgd door een moer om de as en die liep dus iedere keer. Los. Zelfs loctite hielp niet en binnen een jaar kon ik de naaf weggooien

"Driewerf Hoera! Eindelijk die vreselijke Newbie-status achter me gelaten
Je blijft een blaag, kabouter !"
;D ;D ;D
Je blijft een blaag, kabouter !"
;D ;D ;D