black diamond????????????????
Moderator:Beheerders
he
er schijnt een nieuwe vorm van fietsen te wezen en dat heet black diamond .
hebben jullie hier al van gehoord en weten jullie wat dat nou inhoudt.???
ik niet :"(
er schijnt een nieuwe vorm van fietsen te wezen en dat heet black diamond .
hebben jullie hier al van gehoord en weten jullie wat dat nou inhoudt.???
ik niet :"(
-
Re:black diamond????????????????
Black Diamond als fietsvariatie ken ik nie,
ma ik ken wel een Kleding en Materiaalmerk dat Black Diamond heet
maar deze doen in Outdoor en Klimdinges!
[url][http://www.bdel.com//url]
ma ik ken wel een Kleding en Materiaalmerk dat Black Diamond heet
maar deze doen in Outdoor en Klimdinges!
[url][http://www.bdel.com//url]
Een of andere idioot van Moutainbike Action (USA) vondt het nodig om het extremere freeride gebeuren, BLACK DIAMOND te noemen.
Maw Red Bull Rampage toestanden.
Dus ook de fietsen a la RM7, Intense SLX, Kona ? (freeride fietsen met meer dan 6" travel) worden dan ook maar Black Diamond genoemd.
Van mij Part noemen we het Bruine Diamant fietsen, want 95% van de fietsen wordt vooral gebruikt voor Bruine Diamanten in de broek te leggen, en dan te zeggen dat ze god weet waar vanaf zijn gesprongen.
Maw Red Bull Rampage toestanden.
Dus ook de fietsen a la RM7, Intense SLX, Kona ? (freeride fietsen met meer dan 6" travel) worden dan ook maar Black Diamond genoemd.
Van mij Part noemen we het Bruine Diamant fietsen, want 95% van de fietsen wordt vooral gebruikt voor Bruine Diamanten in de broek te leggen, en dan te zeggen dat ze god weet waar vanaf zijn gesprongen.
-
Op de Mongoose site hebben ze het ook al over Black Diamond fietsen.
Dus er zal wel zoiets bestaan...
http://www.mongoose.com/bikes/detail.ph ... brandID=10
Dus er zal wel zoiets bestaan...
http://www.mongoose.com/bikes/detail.ph ... brandID=10
-
- Forumbeheerder
pure marketing smalltalk dus. Want als je met dat fietsje de red bull rampage moet doen, dan ga je toch de A lijn ni moeten nemen
Ending the confusion
It is not a new category
You"ll notice in this issue that we"ve begun to use a new term to describe a bike and a type of riding. The term is black diamond. When refering to bikes, it means those with over 5" of travel or that have two or less chainrings. Black diamond riding refers to extreme riding (like the Red Bull Rampage) and downhilling. It replaces the term freeriding because that word has come to incorrectly conjure images of moutain bikers riding off established trails. Freeriding is sometimes confused with epic or all-mountain riding (long rides on singletrac, dirt roads and jeep trails).
En dan pleuren ze er een foto van een intense onder met een triple, 120mm travel en crossmax sl.
-
- Forumbeheerder
konden ze dfan echt nix sprekender verzinnen
stel je voor hoe belachelijk je je zelf maakt op cafe als je tegen een mooie pop vertelt dat je hobby black diamond biken is
Das nog erger als zeggen dat je meedoet aan startrek gatherings en vlotjes klingon spreekt.
Ik denk da ik nog liever ne driewieler koop en de puisten uit plons zijn krent haal dan dat ik over black diamond spreek
stel je voor hoe belachelijk je je zelf maakt op cafe als je tegen een mooie pop vertelt dat je hobby black diamond biken is
Das nog erger als zeggen dat je meedoet aan startrek gatherings en vlotjes klingon spreekt.
Ik denk da ik nog liever ne driewieler koop en de puisten uit plons zijn krent haal dan dat ik over black diamond spreek
- MxMasterMike
Hebben ze dat niet van ski runs, afgeleid. Black diamond is toch het moeilijkste nivo in amerika?
Maar dan nog het blijft een sh•t benaming, echt weer iets dat door een tijdschrift is verzonnen. :P
Maar dan nog het blijft een sh•t benaming, echt weer iets dat door een tijdschrift is verzonnen. :P
Volgens mij werken ze daar idd met kleuren, maar dan zo: Laten we zeggen Black is vet moeilijk, en alles dat nóg moeilijker is is double black, dan tripple black etc.
Allemaal marketing, als je "t mij vraagt.
Ik vind de naam die Kona gebruikt eigenlijk nog het best: Out Of Bounds. Zegt het veel beter ;D
Ik vind de naam die Kona gebruikt eigenlijk nog het best: Out Of Bounds. Zegt het veel beter ;D
-
Weer nieuwe onzin..

Op dp zouden ze beter "FBD" heten
fluid brown diamond
fluid brown diamond
-
bah... ;D
MxMasterMike schreef:
Hebben ze dat niet van ski runs, afgeleid. Black diamond is toch het moeilijkste nivo in amerika?
klopt precies, alleen die black diamond pistes klinken velenm alen heftiger dan dat ze werkelijk zijn ;D
Moet je eens naar Kicking Horse in Canada gaan. Als je dat ziet krijg je spontaan FBD

- cHoc
sja, ik heb o.a. dus een fiets die aan dat criteria voldoet, ben ik nu koel?? :P ::)
(niet echt koel met de huidige temp.........)
(niet echt koel met de huidige temp.........)
Lijkt me typisch een term die bed8 is door XCers ::)
Dude
Dude
DudeHimself schreef:
Dude
Sure, dude, want XC-ers komen altijd met nietszeggende termen de hoek omzetten?
Exar schreef:
Exar z"n tenen groeien naarmate het warmer is :-*
jaExar schreef:
[DudeHimself schreef:
Dude
-
Zoals Urban Assault zeker ::)DudeHimself schreef: Lijkt me typisch een term die bed8 is door XCers ::)
(geef nou toe, die naam is gewoon belachelijk lachwekkend pseudo-stoer, verders coole sport daar niet van)
Noem je het het toch JIB , iedereen heeft er wel een woordje voor ;D