Gekraak bij DJ 3
Moderator:Beheerders
Help! Ik heb het gekraak bij mijn Le Toy gelokaliseerd: het is de Marzo DJ 3. Hij maakt verdorie lawaai telkens als er een oneffenheid op de baan is (dus het lawaai off road kun je je al indenken).
Ik heb gehoord dat die vorken lawaai maken, maar dit is niet meer te doen.
Bovendien rij ik de laatste tijd nogal wat dirt, en ik wil niet dat de boel in twee breekt...
Weet er iemand wat het lawaai kan veroorzaken? Ik heb de vork een maand of vijf, en heb hem nog nooit opengelegd. (Eigenlijk heb ik nog nooit een vork opengelegd :-[ )
Ik heb gehoord dat die vorken lawaai maken, maar dit is niet meer te doen.
Bovendien rij ik de laatste tijd nogal wat dirt, en ik wil niet dat de boel in twee breekt...
Weet er iemand wat het lawaai kan veroorzaken? Ik heb de vork een maand of vijf, en heb hem nog nooit opengelegd. (Eigenlijk heb ik nog nooit een vork opengelegd :-[ )
Re:Gekraak bij DJ 3
Zou best wel aan de kroon kunnen liggen. Marzo heeben wel eens meer last van lawaai van de poten die zeer miniem bewegen in de kroon. Aangezien de poten tegenwoordig in de kroon geperst zijn en niet meer vastzitten met bouten, heb je eigenlijk gewoon pecht. Je zal met het gekraak moeten leren leven.
AAAARG! Ik begin het hier serieus te krijgen... >:(
Afijn, we zien nog wel. En met dat gekraak leren leven, sorry hoor, maar NEE.
Afijn, we zien nog wel. En met dat gekraak leren leven, sorry hoor, maar NEE.
Als het van de kronen komt en je wil er echt vanaf, dan is je enige optie een nieuwe vork kopen. Tenzij je er bij Marzocchi een nieuwe kroon kan laten op persen, maar of dat goedkoper is dan een nieuwe vork is nog maar de vraag.
Ik denk dat het wel van de kroon komt. Ik moet normaal deze week een Woodman Capsule Extreme krijgen om mijn belachelijke spidertje te vervangen. Misschien helpt dat, maar als het van de kroon komt, dan denk ik echt wel aan een nieuwe vork...
-
mijn kraak was na een jaartje weg, en is nogsteeds weg. Dus misschien is geduld in dit geval een zeer schone zaak... 
mits je -net als ik- elke dag steenvast een km of 40 fiets...

mits je -net als ik- elke dag steenvast een km of 40 fiets...
ik zou zeggen GARANTIE ;D
-
Orkje schreef:
Was dat ook bij een DirtJumper?
Neen, een MXC Air ECC 80mm (zit nu speling in g****r&!_&#$&@^()*&#)
Maar ze hebben het vrijwel allemaal uit 2002.