froglegs remgrepen
Moderator:Beheerders
ik heb froglegs remgrepen op mijn cyclocross fiets, zijn deze ook te gebruiken icm gangbare V-Brakes oid? Of moet ik dan mijn good-old MAFAC zij optrekremmen ook monteren, zijn trouwens echt super remmen, staan lekker ver open en lopen niet vol, nochtans al 15 jaar oud...
Re:froglegs remgrepen
De hoeveelheid kabel die de Froglegs trekken is gebaseerd op de cantirem.. dus een combinatie met Vbrakes zou ik niet willen adviseren...

ze trekken meer of minder?
Cantiremhendel trekt méér kabel.
Hang hier een V-Brake aan en je hebt een rem die werkt met een turbo-snelheid zullen we maar zeggen. Komt de dosseerbaarheid niet echt ten goede.
Daarbij; een fastoenlijke set cantiremmen en velgen kan ook erg hard remmen. Duurt alleen ff voor je een goede afstelling vind. Nadeel van de cyclocross remmen van vandaag de dag is, (met name de Spooky"s, sorry Harry
) dat deze niet super veel stel mogelijkheden hebben. Zit je remnok net wat te hoog of te laag, dan hang je al. Al zit deze scheef, dan sla maar een kruisje aangezien je dan nooit een perfecte afstelling gevonden krijgt.
Hang hier een V-Brake aan en je hebt een rem die werkt met een turbo-snelheid zullen we maar zeggen. Komt de dosseerbaarheid niet echt ten goede.
Daarbij; een fastoenlijke set cantiremmen en velgen kan ook erg hard remmen. Duurt alleen ff voor je een goede afstelling vind. Nadeel van de cyclocross remmen van vandaag de dag is, (met name de Spooky"s, sorry Harry