Verzekering

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

B!G-R!CK
Verzekering

Bericht door B!G-R!CK » wo jul 30, 2003 8:43 pm

na wat zoeken zag ik dat het wel eens ergens ter sprake kwam, maar niet echt uitgebreid, vandaar mijn vragen:

(Hoe) laten jullie je dure mtb verzekeren?
Is dat te doen?... waar ligt de grens (prijs)
kost het niet bakken met geld?
heb je te maken met een eigen risico?
wie bepaald de waarde van je fiets?

en... sjouwen jullie constant rond met een rugzak vol sloten om hem overal vast te zetten waar je stil staat?

alvast bedankt voor de reacties....
hoop dat ik er iets wijzer van word

greetz,
Patrick

Xtuv

Re:VERZEKERING

Bericht door Xtuv » wo jul 30, 2003 8:48 pm

ik verzeker "m niet, gewoon niet alleen achterlaten... dit geld voor mijn UA fiets (heb nix anders, en zou dan ook niet verzekeren) ook geen sloten ofzo. Gewoon fietsen en ander staat ie binnen :)

The Flying V

Bericht door The Flying V » wo jul 30, 2003 8:49 pm

Nope.. heb em niet verzekerd. Hij staat wel aan 1 slot in de schuur. Als hij uit de schuur gejat wordt en er zijn sporten van inbraak (kan niet anders..) dan is hij verzekerd tot 10 000 euro dacht ik zo..!
Kan ook 5 000 zijn. Iig zit dan bij de inboedel. Ik gebruik mijn bike alleen op de crossen in het bos. Ga er nooit ergens mee naartoe.

V.

Don

Bericht door Don » wo jul 30, 2003 8:59 pm

er zijn twee plaatsen voor je bike:

1.onder je reet
2.naast of in je bed

oja en 3, onder de douche na n modderige rit :P

jojo

Bericht door jojo » wo jul 30, 2003 9:00 pm

Heb hem ook niet verzekerd, als je weg bent met de bike moet je er voor zorgen hem zo weinig mogelijk alleen te laten, en anders goed er op letten. heb mijn mountainbikes zelf aan elkaar opslot zitten, scheur zit op slot, en de tuindeur. dus duurt nog wel ff voordat ze hem mee hebben. en anders verzeker je hem als nog en geeft hem 2 maand later als nog op als gestolen ;)

Sven

Bericht door Sven » wo jul 30, 2003 9:05 pm

Hij zit onder me reet.... en anders in de schuur, aan de muur gehangen met een slot...

En in de schuur kom je ook niet zo gauw... is bijna een bunker geworden.

Ik kom er zelfs soms niet in...

Dus: niet verzekeren. Hij zit dan bij de inboedel (als je er niet bij bent en hij wordt gejat uit de garage..)

Als je trouwens een fiets van zo"n waarde van de gemiddelde DPer laat verzekeren, ben je ongeveer 1200 euro per jaar kwijt. En als er dan iets is, krijg je nog maar een klein gedeelte terug.

B!G-R!CK

Bericht door B!G-R!CK » wo jul 30, 2003 9:11 pm

jojo schreef:
. en anders verzeker je hem als nog en geeft hem 2 maand later als nog op als gestolen ;)

aaaah, vandaar dat die verzekeringen zo duur zijn... als iedereen dat doet ;)

jojo

Bericht door jojo » wo jul 30, 2003 9:40 pm

Heb het nog nooit gedaan (eerlijk), maar zal wel met de gedachten spelen als mijn bike echt gestolen zou worden. Is niet de manier hoe het hoord maar toch :?

B!G-R!CK

Re:Verzekering

Bericht door B!G-R!CK » do jul 31, 2003 9:54 am

okay, tot nu toen weinig mensen die hun fiets hebben verzekerd dus...

zijn er mensen die wel weten wat het zou kosten en wat de voorwaarden zijn

er is vast wel iemand die me daar iets over kan vertellen toch?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do jul 31, 2003 12:57 pm

ik heb mn fietsen ook niet gestolen. maar of op de fiets. of hij staat in het zicht als ik ergens ben staat ie binnen. EN op vakantie gewoon in huis. of meestal/eigenlijk altijd tegenwoodig. Mee dan "s nachts gewoon in de auto..

Rinse

24 Martijn

Bericht door 24 Martijn » do jul 31, 2003 1:22 pm

Voorbeeld, speciaal voor B!G-R!CK (kijk volgende keer zelf eens op internet voordat je vragen stelt):
DE PREMIE IS: € 273

+ € 5 poliskosten

U HEEFT GEKOZEN:

postcodegebied: uw postcodegebied
soort verzekering: ATB - Diefstal & Beschadiging
nieuwwaarde: t/m € 1475

Bij Oriondirect kun je, je mtb verzeker tot een maximaal bedrag van €1475,-
Als ik het zo snel even lees heb je bij een mtb een eigen risico van 20% (bij diefstal)

Stel, je hebt dus een fiets van € 1475,- dan betaal je 295 euro aan eigen risico (die moet je dus altijd betalen bij verlies of diefstal van je mtb) en je betaald ook nog een premie van € 273,-. Je krijgt dus (1475-295-273=) € 907,- terug van de verzekering bij verlies of diefstal.

Dit geld dus voor Oriondirect. 907 Euro op een fiets van 1475 euro is niet echt veel. Ook denk ik dat gemmideld de waarde van de mtb"s hier op DP een stuk hoger ligt dan die 1475 euro.... Verzekeren lijkt mij dus niet echt een optie. Ook moet je bij de verzekering nog een goedgekeurd slot kopen etc..

surfstad

Bericht door surfstad » do jul 31, 2003 1:39 pm

Dit soort shit moet je aan Johan vragen :P
Die heeft goeie ervaringen met verzekeringen.....

B!G-R!CK

Bericht door B!G-R!CK » do jul 31, 2003 1:42 pm

JOHAN!!!!!!!!!!!!!!! ??? ;D

Christiaan

Bericht door Christiaan » do jul 31, 2003 1:42 pm

Heb mijn fietsen op de inboedel verzekerd, gewoon een fietsverzekeing is niet te doen, kost zo 15% van de nieuwwaarde per jaar. Ik heb gewoon taxatierapporten gemaakt van mijn fietsen, deze laten controleren door mijn shop, en hem deze latne dateren en ondertekenen, anders krijg je alleen maar problemen.

Daarbij moeten mijn fietsen uit elkaar on ze uit mijn huis te krijgen, dus zal niet snel gebueren.

Christiaan

DennistheM

Bericht door DennistheM » do jul 31, 2003 1:44 pm

DON DIABLO schreef:
er zijn twee plaatsen voor je bike:

1.onder je reet
2.naast of in je bed

oja en 3, onder de douche na n modderige rit :P

Hahaha.....deed ik ook altijd met mijn snowboard. Maar dan:
1. onder m"n stinkvoeten
2. naast me in bed, nice....... ;D

Maarre......over de verzekering. Martijn heeft het al helemaal uitgezocht, maar ik zou zeggen, als je eens ergens naar toe fietst met de intentie om "m ergens achter te laten, zou ik gewoon op de cash&carry bike gaan........

B!G-R!CK

Bericht door B!G-R!CK » do jul 31, 2003 1:50 pm

Christiaan schreef: Heb mijn fietsen op de inboedel verzekerd, gewoon een fietsverzekeing is niet te doen, kost zo 15% van de nieuwwaarde per jaar. Ik heb gewoon taxatierapporten gemaakt van mijn fietsen, deze laten controleren door mijn shop, en hem deze latne dateren en ondertekenen, anders krijg je alleen maar problemen.

Daarbij moeten mijn fietsen uit elkaar on ze uit mijn huis te krijgen, dus zal niet snel gebueren.

Christiaan
ok, da"s een beter plan denk ik....
hoe steekt zo"n taxatierapport in elkaar?

Alleen heb je nogsteeds een probleem als ie ergens gejat wordt als je hem neergezet hebt.... (ookal neem ik hem altijd mee naar binnen).....

enne... 25 kilometer fietsen op de "kroegracer" als ik van plan ben om hem daar neer te zetten vind ik ook niet zo"n fijn plan

DennistheM

Bericht door DennistheM » do jul 31, 2003 2:03 pm

B!G-R!CK schreef:

enne... 25 kilometer fietsen op de "kroegracer" als ik van plan ben om hem daar neer te zetten vind ik ook niet zo"n fijn plan

Haha.....da"s waar. Ik domme lul uit de Randstad houd daar niet zo snel rekening mee. Da"s nl. al snel afstandje R"dam - Den Haag. Hebben we de trein voor....

Idd verzekeren op de inboedel en als je ergens naar toe gaat, dan raad ik je aan om ca. 10 kilo aan sloten mee te nemen ;D

D[sup]2[/sup]

ELVIS

Bericht door ELVIS » do jul 31, 2003 2:55 pm

alleen als ik op vakantie ga, dan verzeker ik die fietsies bij de nedelandse ski vereniging tot max 2500 euro, kosten 1 euro per dag.

tel uit je winst, thuis gaat ie op de inboedel

B!G-R!CK

Bericht door B!G-R!CK » do jul 31, 2003 3:01 pm

D2 schreef:
[
B!G-R!CK schreef:

Haha.....da"s waar. Ik domme lul uit de Randstad houd daar niet zo snel rekening mee. Da"s nl. al snel afstandje R"dam - Den Haag. Hebben we de trein voor....

Idd verzekeren op de inboedel en als je ergens naar toe gaat, dan raad ik je aan om ca. 10 kilo aan sloten mee te nemen ;D

D[sup]2[/sup]

eeuuuhmmm.. ik woon nog geen 10 kilometer van rotterdam... ;D
maarre, soms is het ook wel eens leuk om bijvoorbeeld naar den haag te fietsen ipv met de trein toch? :P je bent fietser of je bent het niet :D

Splinter

Bericht door Splinter » do jul 31, 2003 3:07 pm

Hoort ie op vakantie niet gewoon bij je reisverzekering????

surfstad

Bericht door surfstad » do jul 31, 2003 3:41 pm

Wee nie wat voor reisverzekering jullie hebben, maar die van mij dekt een fiets maar tot de € 200 .......
...en die Toy mag er misschien afgetrapt uit zien, maar die is volgens mij toch echt meer waard...

jojo

Bericht door jojo » do jul 31, 2003 3:59 pm

Heb vandaag reisverzekering afgesloten, kon mijn bike tot 3000 euro verzekeren meende ik (bij anwb). niet gedaan omdat bike niet mee gaat op vakantie ;)

GOOSE

Bericht door GOOSE » za aug 02, 2003 11:24 am

Splinter schreef:
Hoort ie op vakantie niet gewoon bij je reisverzekering????

Bij de meeste reis verzekeringen krijg je maar een euro of 800 terug!
en een groot nadeel is dat er altijd maar een dag waarde wordt uitgekeert :( dus als je bike bv 3 jaar oud is krijg je er nauwelijks iets voor terug!

gr Goose

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 02, 2003 11:59 am

ja die reisverzekeringen, als je die polis es goed doorspit kom je nog wel meer eigenaardige dingen tegen vrees ik.

bij mij fietsen 350 euro
surfplanken 350 euro

dat schiet dus niet echt op als je fiets gejat word :? :?

dusssss©

baquelappe

Bericht door baquelappe » za aug 02, 2003 4:06 pm

stel, je ziet op een beurs of in een ATB zaak een ontzettende geile fiets staan, die je gewoon niet kan weerstaan, mee MOET nemen, kosten wat het kost, je WILT hem berijden....... is het dan mogelijk om je eigen bolide als gestolen op te geven, en dan van het gevangen geld de onweerstaanbare ontzettend geile fiets kopen? ???

Ben bang dat ik dat maar eens gaat doen, geen hond die controleerd of m"n fiets weldegelijk gestolen is of niet.....

Plaats reactie