Waarom word ik zo moe van Magura....
Moderator:Beheerders
Omdat ik mijn nieuwe remblokjes moet inremmen door 30x vanaf 30km per uur naar stilstand af te remmen.... ;D
Dat is toch niet te doen. Ik zit al heel de avond bij te komen van 20x. Dit is een van die momenten dat ik zou willen dat ik voor de deur een stoere afdaling had.... ::)
Dat is toch niet te doen. Ik zit al heel de avond bij te komen van 20x. Dit is een van die momenten dat ik zou willen dat ik voor de deur een stoere afdaling had.... ::)
-
Re:Waarom word ik zo moe van Magura....
Net als bij ieder ander merk.... :P
Ik laat zulke dingen altijd doen :P uit eindlijk heb je er wel meer profijt van

24 Martijn schreef:
Net als bij ieder ander merk.... :P
Niet mijn ervaring: 2-3 weken geleden in BWB nieuwe (gold) blokjes in m"n Hope Enduro vooraan gestoken, 1 run en "t was in orde. Perfect ingeremd ...
Als er maar geen modder ligt, dan is dat goed te doen. Als je met nieuwe blokken in de modder/regen gaat fietsen, zijn ze zo op. Dan moet je ze van te voren echt wel inremmen.
zonoskar schreef:
Als er maar geen modder ligt, dan is dat goed te doen. Als je met nieuwe blokken in de modder/regen gaat fietsen, zijn ze zo op. Dan moet je ze van te voren echt wel inremmen.
Ook met ingeremde remblokken kunnen ze zo weg zijn in de modder. 2 jaar geleden mergelland2daagse gereden in de regen en modder. 1 dag waren alle 4 de remblokken op

-
Ant schreef:
Omdat ik mijn nieuwe remblokjes moet inremmen door 30x vanaf 30km per uur naar stilstand af te remmen.... ;D
30x van 0 naar 30 naar 0 is 20 minuten en klaar is kees. Trainen een optie?
-
- Forumbeheerder
als da EBC blokjes zijn: check de verpakking: Gold is not suitable voor DH!Luc schreef: Niet mijn ervaring: 2-3 weken geleden in BWB nieuwe (gold) blokjes in m"n Hope Enduro vooraan gestoken, 1 run en "t was in orde. Perfect ingeremd ...
Verder: totally right: na een halve run heb je al "pak"
Kijk dus eens naar EBC blokjes voor magura ipv originele
-
Wanneer zijn de blokjes van Magura eigenlijk precies aan vervanging toe?
Sheltieman.
Sheltieman.
Als rubber weg is :P
sheltieman schreef:
Wanneer zijn de blokjes van Magura eigenlijk precies aan vervanging toe?
Sheltieman.
Als je merkt dat je remkracht ver heen is, en als je remhendel ver tot aan het stuur moet worden ingetrokken (alhoewel... twijfel bij zelfstellende remmen...)
En je ziet het ook aan de afstand tussen de blokken. Als die abnormaal groot is, dan zijn ze ver versleten..
-
Nee, je blokjes zijn aan vervanging toe als het blokje dunner is dan 3mm.. dus niet als je remkracht pas weg is, eerder al!
V.
V.
hoe moet je de ebc eigenlijk inremmen volgens ebc zelf?
-
- Forumbeheerder
Bij EBC: Als ze piepen. Dan voel je ook een verminderde remkracht. Er zit dan nog ongeveer een derde van de remcompound op. Je kán daarmee nog verder rijden maar t beste is er dan toch al af. Zie da meer als security voorziening, want als de compound zo dun geworden is kan ie makkelijker afbrokkelen en zo.sheltieman schreef: Wanneer zijn de blokjes van Magura eigenlijk precies aan vervanging toe?
Sheltieman.
inremmen: gewoon rijden en er rekening mee houden dat je in t begin veel minder remkracht hebt. Je kan t n beetje versnellen door wa brake cleaner te gebruiken, en erna wa modder op de schijf, maar in essentie: rijden.
BadF schreef:
[Luc schreef:
Niet mijn ervaring: 2-3 weken geleden in BWB nieuwe (gold) blokjes in m"n Hope Enduro vooraan gestoken, 1 run en "t was in orde. Perfect ingeremd ...
als da EBC blokjes zijn: check de verpakking: Gold is not suitable voor DH!
Verder: totally right: na een halve run heb je al "pak"
Kijk dus eens naar EBC blokjes voor magura ipv originele
magura endurance of performance zijn echt niet slechter dan de EBC groen of rood enig voordeel is wel dat het stof van de magura"s iets groter is dan van de EBC"s zodat het mindertussen de zuigers komt en slijtage voorkomt...
-
Bedankt voor de info.
Greetings,
Sheltieman.
Greetings,
Sheltieman.