Re:schijfrem vraagje
Moderator:Beheerders
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of bij een disc brake beide remblokken naar binnen tegen de schijf aan moeten komen. Ik heb namelijk een deore discbrake gekocht waar bij het remmen alleen de remblok aan de frame kant tegen de schijf wordt gedrukt. Hierdoor gaat de schijf een klein beetje scheef tijdens het remmen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.
gr atmos
Kan iemand mij vertellen of bij een disc brake beide remblokken naar binnen tegen de schijf aan moeten komen. Ik heb namelijk een deore discbrake gekocht waar bij het remmen alleen de remblok aan de frame kant tegen de schijf wordt gedrukt. Hierdoor gaat de schijf een klein beetje scheef tijdens het remmen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.
gr atmos
ja, er zijn enkele schijfremmen die dat doen, vraag me niet welke types allemaal. maar kan verder niet kwaad ofzo hoor, is ook maar een paar mm dat de schijf wordt weg gedrukt ja.
jojo
jojo
Een paar mm? Euh, meet voor de gein eens op hoeveel ruimte je daar uberhaupt hebt wil je?
dank je
gr atmos
gr atmos
Ruud schreef:
Een paar mm? Euh, meet voor de gein eens op hoeveel ruimte je daar uberhaupt hebt wil je?
2cm :P paar mm erg veel ja achteraf, maar gevoelsmatig lijkt het toch wel een paar mm dat de schijf krom wordt geduwd.
kweenie welke deore je hebt ,maar ik heb de zilvere hydraulische ( m555 of zoiets ) maar bij deze bewegen wel alletwee de blokken , is ook normaal als je 2 zuigers hebt, bij mij word de schijf ook wel een beetje scheef geduwd maar dat ligt aan de centrering v/d remschijf
Voor zover ik weet was er alleen de originele Magura Louise die 1 beweegbare cilinder had met aan de andere kant een vast blokje. De Magura Gustav-M had beweegbare blokken met aan een kant maar zuigers. Verder hebben alle (misschien een paar exoten uitgezonderd) zuigers die de blokken aan beide zijden van de schijf ernaartoe drukken. Ook de Deore"s dus. Als de ene kant niet beweegt zit ie vast (duh!) en dat hoort niet.
/edit: Louise natuurlijk, niet Julie. Sorry.
/edit: Louise natuurlijk, niet Julie. Sorry.
zonoskar schreef:
Voor zover ik weet was er alleen de originele Magura Julie die 1 beweegbare cilinder had met aan de andere kant een vast blokje. De Magura Gustav-M had beweegbare blokken met aan een kant maar zuigers. Verder hebben alle (misschien een paar exoten uitgezonderd) zuigers die de blokken aan beide zijden van de schijf ernaartoe drukken. Ook de Deore"s dus. Als de ene kant niet beweegt zit ie vast (duh!) en dat hoort niet.
julie is altijd 2 zuiger geweest...
meeste mechanische zijn enkelzijdig bewegend (zoals formula MD1)
oude louise en clara remmen waren enkel zuiger (1 zijde is verstelbaar met een inbus)
gustav M is dubbel zuiger met een zwevend zadel
-
Hmm dit is de mechanische deore schijfrem volgens mij ... je kan de speling verkleinen door het schroefje op de achterkant te verstellen ,,, zou moeten helpen tegen het krommen van de schijf.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Ik heb ook mechanische deores.
Met 5 mm imbus het binnenste remblokje zo verstellen dat ie net niet aanloopt. Vervolgens kabel verstellen zodat ie op het gewenste moment aangrijpt. Geen probleem dat schijf ietsje buigt.
Met 5 mm imbus het binnenste remblokje zo verstellen dat ie net niet aanloopt. Vervolgens kabel verstellen zodat ie op het gewenste moment aangrijpt. Geen probleem dat schijf ietsje buigt.