Ketting inkorten
Moderator:Beheerders
Ik vraag me af waarom de meeste trialers hun ketting heel kort maken zodat het derallieurarmpie helemaal naar voren staat als ze in groot achter rijden.
Wie kan me dat uitleggen waarom ze dat doen en wat zijn de voordelen en nadelen ervan ???
Thnx in iedergeval,
Wie kan me dat uitleggen waarom ze dat doen en wat zijn de voordelen en nadelen ervan ???
Thnx in iedergeval,
-
Re:Ketting inkorten
hogere kettingspanning, en meer grond speling........ dat zijn de voordelen.... en nadeel is denk ik als je een groter tandwiel of cassette neemt je ketting misschien te kort zou zijn

Het is ook zo dat de meeste (zoniet alle) (wedstrijd)trialers helemaal niet schakelen. Die tandwieltjes en derailleur staan er alleen maar op omdat het wedstrijdreglement vereist dat er minimaal 6 werkende versnellingen op de fiets gemonteerd zijn.
Nadeel is ook dat je ketting sneller verslijt. Maar ja, trialers doen toch niet lang met een ketting (pedalkicks en zo...).
met streeten heeft ook zow zn voordeel, je derr. bangt minder snel tegen je chainstay als je dropt. Had k eerst veel last van, inkorten helpt dan
-
kan ook te maken hebben met slaan van ketting
ik heb de mijne ook ingekort, nu hangt ze superstrak en da voelt beter aan