Willingen en Protectie
Moderator:Beheerders
- Free-Wheelz
Hallo allemaal,
Ben van plan om zaterdag a.s. naar Willingen te gaan en ik vroeg me af wat voor bescherming je minimaal nodig hebt ? Knie en scheenbes., helm. Is dit trouwens ook verplicht of moet je het zelf maar weten of je jezelf dood wilt rijden. Kom daar voor het eerst dus ik heb geen idee wat ik moet verwachten.
Martijn.
Ben van plan om zaterdag a.s. naar Willingen te gaan en ik vroeg me af wat voor bescherming je minimaal nodig hebt ? Knie en scheenbes., helm. Is dit trouwens ook verplicht of moet je het zelf maar weten of je jezelf dood wilt rijden. Kom daar voor het eerst dus ik heb geen idee wat ik moet verwachten.
Martijn.
Re:Willingen en Protectie
Niets verplicht maar ik heb altijd helm op, knie- en scheenbeschermers en elleboogbeschermers.
Ik draag in willingen alleen een condoom, kwestie van safe te rijden.
Er hangt bovenaan de start wel een bord waarop sttaat dat je een helm moet dragen. Ik geloof niet dat er op gecontroleerd word ofzo maar ik raad je aan om er wel eentje op te zetten. Zelfde geld voor knie/scheenbeschermers, bodyprotector lijkt me een beetje teveel van t goede.
Heb trouwens ook niemand zonder helm zien rijden daar.
Dude
Heb trouwens ook niemand zonder helm zien rijden daar.
Dude
- Free-Wheelz
Thanks. Helm heb ik zowieso dus dan zal het wel goed komen.
Martijn.
Martijn.
Plons schreef:
Ik draag in willingen alleen een condoom, kwestie van safe te rijden.
ja maar jij zit ook altijd achter die kleine slettebakken aan. en sinds wanneer kom jij in Willingen? Is toch niet hardcore genoeg of wel?
Verder hangt t uiteraard van je zelf af maar better safe than sorry!
Bedoel, kijk Zane. Die kent die track goed maar gaat toch zwaar op zn muil.
Ik ben dit jaar één keer in Willingen geweest en wist toen ook weer direct waarom ik hier maar één keer kom.
Ik had de verkeerde fiets bij (uzzi sl) want de ideale fiets is daar een hardtail slalom.
Des al niet te min, ben ik daar het hardste gevallen van dit seizoen....
Ik heb daar één van mijn 9 levens verspeeld op de northshore die aan de start van het parkoer ligt.
Ik wou de northshore daar rijden met de snelheid die ik had na de jumps, maar plotseling lag ik 10 meter verder volledig in de plooi en heb ik hoerenchance gehad dat ik daar niks gebroken heb.
De reden van de crash was duidelijk : niet de snelheid want dat dachten we eerst maar WEL : er waren plankjes verdwenen op de rails, maw voorwiel tegen hoge snelheid er gewoon tussen gekomen en hallejuhah vol over de kop.
Daarom raad ik iedereen aan om eerst ff te checken dat er geen gaten zitten op de rails want fokking hell dat ging goed verkeerd.
Ik had de verkeerde fiets bij (uzzi sl) want de ideale fiets is daar een hardtail slalom.
Des al niet te min, ben ik daar het hardste gevallen van dit seizoen....
Ik heb daar één van mijn 9 levens verspeeld op de northshore die aan de start van het parkoer ligt.
Ik wou de northshore daar rijden met de snelheid die ik had na de jumps, maar plotseling lag ik 10 meter verder volledig in de plooi en heb ik hoerenchance gehad dat ik daar niks gebroken heb.
De reden van de crash was duidelijk : niet de snelheid want dat dachten we eerst maar WEL : er waren plankjes verdwenen op de rails, maw voorwiel tegen hoge snelheid er gewoon tussen gekomen en hallejuhah vol over de kop.
Daarom raad ik iedereen aan om eerst ff te checken dat er geen gaten zitten op de rails want fokking hell dat ging goed verkeerd.
willingen viert, hier hoef je niet te trappen om te jumpen in todnau moet dat wel, in dat opzicht is willingen beter.
ik snap alleen niet echt waarom plons een slalom bike nodig heeft ik spring ook alles met m"n DH bike zonder me al te moe te maken.
ik snap alleen niet echt waarom plons een slalom bike nodig heeft ik spring ook alles met m"n DH bike zonder me al te moe te maken.
omdat je niet trapt dus......
zane

zane
Ook niet onbelangerijk ! Pas op voor xc rijders op het parcours. Die vinden het ook nog wel eens leuk om daar naar beneden te rijden en weten dan niet dat sommigen onders ons toch aardig hard naar beneden gaan. >:(
Have fun
Have fun

Ow dan weet ik alvast zeker dat ik moet oppassen als ik de northshore stukkies neem
Naja als ons vakantie doorgaat en het weer mee zit dan zal het wel leuk worden volgens mij ;D

Naja als ons vakantie doorgaat en het weer mee zit dan zal het wel leuk worden volgens mij ;D
gekke xc-ers ja
afgelopen weekend n verdwaalde tourgroep geloof ik.... rem in n table op rijden :P
ook n gezinnetje, vader op de nicolai, moeder op de ghost en kind (3 jaar of zo) op euhhh ja ook n bike
afgelopen weekend n verdwaalde tourgroep geloof ik.... rem in n table op rijden :P
ook n gezinnetje, vader op de nicolai, moeder op de ghost en kind (3 jaar of zo) op euhhh ja ook n bike
-
En die moeder had best een goeie bil.