Fox Float R achterdemper
Moderator:Beheerders
Mijn demper heeft speling op de aluminium busjes.
Ik heb wel nieuwe messing bussen kunnen krijgen voor in de demper zelf maar kan nergens van die aluminium bussen krijgen.
Is het trouwens ook mogelijk om zelf de messing bussen erin te zetten of heb je daar een pers voor nodig.
wet misschien iemand waar ik die aluminium bussen kan krijgen?
alvast bedankt
Danny
Ik heb wel nieuwe messing bussen kunnen krijgen voor in de demper zelf maar kan nergens van die aluminium bussen krijgen.
Is het trouwens ook mogelijk om zelf de messing bussen erin te zetten of heb je daar een pers voor nodig.
wet misschien iemand waar ik die aluminium bussen kan krijgen?
alvast bedankt
Danny
Re:Fox Float R achterdemper
Als je bedoelt dat de shock-eye naar de verdoemenis is, kan je best deze vervangen (of laten vervangen). Zijn het de bussen die de demper in het midden houden die speling vertonen, kan je best deze een beetje afdraaien en het verloren materiaal opvullen met ertalon ringen. Dat is wat ik gedaan heb met m"n Fox en het werkt super-de-puper.
Die alu bussen zou je feitelijk gewoon bij je dealer moeten kunnen bestellen, of bij een of ander suspension center. Wat betreft die messing dingen, krijg je die er zo niet ingedrukt?
Dat met die busjes en messing ringen is gelukt.
Maar nu heb ik nog een vraag, is het te doen om de demper zelf uit elkaar te halen of kan ik dat beter laten doen.
En waar kan ik ergens die keerringen krijgen die erin zitten, mij is verteld dat die niet los te bestellen zijn bij fox.
Maar nu heb ik nog een vraag, is het te doen om de demper zelf uit elkaar te halen of kan ik dat beter laten doen.
En waar kan ik ergens die keerringen krijgen die erin zitten, mij is verteld dat die niet los te bestellen zijn bij fox.
Renda schreef:
Die dingen zijn wel te bestellen. Moet je alleen wel via Fox US doen anders kosten ze 35 Euro voor een setje (US 3,50 $)
Dit zijn de seals voor de luchtkamer. Hoe je ze vervangt staat in een fimpje dat op de Fox pagina te vinden is. Stelt niks voor.
Je oliecirquit (demping) kun je niet zomaar zelf doen.
Renda schreef:
Ik had het niet over messing ringen, maar over ertalon (harde kunsstof) ringen. Als het met de messing ringen ook werkt, moet je mij eens laten weten hoe snel deze beschadigd raken. Ik meen eens gelezen te hebben dat BadF eens geëxperimenteerd had met bronzen bussen, maar dat dit toch niet het verhoopte resultaat had. En aangezien messing zachter is dan brons ???
Anyway, good luck
Bart
Ik heb sindskort ook bronzen bussen waarin die alu bussen moeten draaien. Werkt OK, maar die alu bussen lijken er sneller door te slijten...
Dat probleem heb ik dus ook met die bronzen bussen, vandaar dat ik er nu messing in heb gezet.