Ketting is er nooit afgelopen!

scott frame is gebroken en heb nu dus nieuw frame en.. chainguide overgezet, daarbij merkte ik dat de chainguide een beetje krom was..

met een hamer weer beetje rechtgeslagen, niet helemaal mooi gelukt maar toch beter dan op de foto. Anyway, nu werkt de chainguide helemaal niet goed...
Als ik ergens vanaf drop dan valt de ketting er vaak aan de voorkant af, en komt dan klem te zitten tussen de chainguide en het tandwiel, erg irritant. Is zelfs gebeurd toen ik gewoon van een stoeprandje af wheeliede.. dus ik durf er nu niets mee te doen :-X
Met m"n nieuw frame heb ik ook meteen een nieuwe ketting gekocht (Sram PC68) omdat ik gek word van het gekloot met een brakke kettingpons van 3 euro ofzo.. waar ik tig keer m"n handen kapot op heb gedraaid en geen beweging in de ketting mee krijg.. dus lang leve de powerlink dacht ik

zo ziet "t er nu uit:

Ketting is wel een stukje langer dan die op de scott... is dat de oorzaak misschien, dat ie niet strak genoeg is.. als ik wat eraf ga halen moet ik dan gewoon zoveel doen tot de der. ongeveer net zoals bij de scott hangt?
En bestaan er misschien goede kettingponsen...

Hoop dat "t te fixen valt want ik heb nu wel mooi nieuw frame maar fietsen komt er zo niet van. En nieuwe chainguide kopen liever niet...