Waarom werken mensen ons zo tegen??

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fisher_HKEK
Waarom werken mensen ons zo tegen??

Bericht door Fisher_HKEK » za jul 12, 2003 8:53 pm

Na die storm waarbij hier vlakbij in Zutphen het dak van een azielzoekers centrum waaide waren hier ook nogal wat bomen omgewaaid, tenminste dat dachtten we. Toen ik samen met ZAG is op een brakke ochtend het plan had gevat om de trekker en de moterzaaag te nemen en er is naar toe te rijden en die bomen weg te zagen zodat het pas weer vrij was, kwamen wij tot de ontdekkind dat op een van de 2 paden die we vrij gingen maken de bomen niet omgewaaid waren, maar heel mooi aan de grond of een halve meter hoger ingezaagd waren zodat ze heel mooi over het pad heen vielen. Er waren dus mensen geweest die BEWUST bomen hadden omgezaagd en duidelijk met de bedoeling er voor te zorgen dat het pad versperd was. Ik kan hier dus echt niet bij met mn gedachten doen ze dat nou puur om ons te sarren?? Daarbij komt nog eens dat ze gewoon levende bomen hadden omgezaagd ook. Ik kan er echt niet bij!! Prutsers laat ze de natuur heel laten en ons niet zo tegen werken we maken daar niks kapot.
Ben ik de enige met dit soort ervaringen of zijn er meer mensen die dit meemaken en hoe lossen jullie het op?

Ant

Re:Waarom werken mensen ons zo tegen??

Bericht door Ant » za jul 12, 2003 9:41 pm

Dat hebben we hier in Brabant ook.
Meestal zijn het gewoon takken die op te tillen zijn (dus daar kun je gewoon overheen), maar soms zagen ze inderdaad een boom om. Ik vermoed dat het tegen de motorcrossers is, want die gebruiken nu eenmaal onze paden (of was het andersom).

De trieste moraal is echter dat na een paar weken er een nieuw pad door het bos om die boom heen ontstaat. Dus en er is een goede boom omgezaagd en de natuur eromheen is ook aan gort....

niaboc

Bericht door niaboc » za jul 12, 2003 11:03 pm

bij ons parcouors in schoorl (naast het normale crosscoutry parcours) sloopt staatsbosbeheers ons parcours de hele tijd. dan bouwen wij het weet op en de dag erna is het allemaal kapot, terwijl we helemaal niks fout doen. een deel van dat parcours ligt er al 9 jaar maar we hadden het nu weer mooi opgebouwd met nieuwe dropoff"s en dan slopen die kl*te boswachters het >:( >:( dat slaat eht nergens op. dus nu zijn we een nieuwe plek gaan zoeken in schoorl maar nergens is zo"n mooie plek...........dus nu maar op naar staats bosbeheer >:(

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » zo jul 13, 2003 11:10 am

De plek waar die bomen omgezaagd waren is een oud verlaten zand depot van Rijkswaterstaat waar ze nooit meer komen. Ik verwacht met oog op crossmotoren dat het eerder buurtbewoners zijn die het doen, maar naar mijn weten wonen die best ver weg minimaal halve kilometer ofzo. Eerst was het gewoon dat men takken op het pad legde maar nu beginnen ze al met het mollen van de natuur >:(

<OO>

Bericht door <OO> » zo jul 13, 2003 11:25 am

Met een paar onnozele takjes houd je crossmotos niet tegen... Ik denk niet dat het natuurliefhebbers zijn die bomen omzagen, maar gewoon buurtbewoners die rust willen...

Mijn gebuur zijn kinderen hebben elk een crossmoto en rijden er rondjes mee in de tuin... Als ik de nachtshift heb, en ik hoor die crossmotos op 20 meter van mijn bed, moet ik me ook dikwijls inhouden om mijn geweer boven te halen... Die mensen mogen nog op een halve kilometer wonen, een crossmoto hoor je dan zeker nog...

Dat ze iets hebben tegen die crossmotos kan ik maar al te goed begrijpen... Maar tegen mtbers... denk niet dat ze van een mtber veel last kunnen hebben...

jojo

Bericht door jojo » zo jul 13, 2003 5:26 pm

In omgeving van Zuidlaren waar ik meestal bike hebben de buurtbewoners ook een tijdje het vermaak gehad om de paden de blokkeren. aangezien je er gewoon over heen kon springen (waren nog net geen bomen) viel het nog mee. nu zijn ze eindelijk ermee opgehouwe want het hielp toch niet ;D , maar het is wel enorm irritant.
jojo

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » zo jul 13, 2003 6:45 pm

Als ze een grove den die vlak naast het pad staat op een halve meter boven de grond half inzagen zodat hij wel omvalt maar niet op de grond valt spring je daar maar niet zo overheen. Tenminste ik niet!En het gaat niet om een paar bomen ofzo, gewoon om de 20 meter weer wat omzagen.

Matthijs_XtC

Bericht door Matthijs_XtC » zo jul 13, 2003 7:06 pm

niaboc schreef:
bij ons parcouors in schoorl (naast het normale crosscoutry parcours) sloopt staatsbosbeheers ons parcours de hele tijd. dan bouwen wij het weet op en de dag erna is het allemaal kapot, terwijl we helemaal niks fout doen. een deel van dat parcours ligt er al 9 jaar maar we hadden het nu weer mooi opgebouwd met nieuwe dropoff"s en dan slopen die kl*te boswachters het >:( >:( dat slaat eht nergens op. dus nu zijn we een nieuwe plek gaan zoeken in schoorl maar nergens is zo"n mooie plek...........dus nu maar op naar staats bosbeheer >:(

mmm, lekker handig van jullie om buiten het parcours om een eigen baan te maken. Het parcours ligt daar met medewerking van staatsbosbeheer en andere lokalen. Als je buiten de aangelegde paden gaat lopen raggen, jumpen etc. komen er alleen maar meer klachten van wandelaars en andersoortig ouder volk dat daar rondloopt te zeuren. Als er teveel klachten komen kan het wel eens zo zijn dat er grondig gaat worden nagedacht door staatsbosbeheer of ze het parcours wel moeten handhaven. Dus ga vooral zo door, gewoon buiten de paden blijven graven en bouwen, dan kan de rest daar ook van gaan genieten! (ps, no offence maar gewoon niet in de buurt van een bestaand parcours gaan lopen kloten!)

Enduro

Bericht door Enduro » zo jul 13, 2003 9:19 pm

Hier dan, vandaag wezen trails rijden:

- 1 valkuil gevonden, was een gat met plastic erover heen, en daar weer zand overheen, inmiddels dichtgegooid
- 2 kuilen gevonden, zo"n halve meter lang, midden op het steilst van een afdaling
- 2 spikestrips gevonden, planken helemaal vol met scherpe, lange schroeven, verborgen onder de grond met wat bladeren over die schroeven heen
- 1 pad helemaal dichtgegooid met omgezaagde boompjes, dus een natuurliefhebber kan het nie geweest zijn

I"ll kill "em!

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » zo jul 13, 2003 11:36 pm

Ja hier ook van die toestanden, gelukkig niet gezaagd maar gewoon stammetjes leggen op het pad, heb ze al tig keer weggeflikkerd maar de vijand geeft de moed niet op >:( >:(

Vorige keer dik op mijn bek gegaan toen ik langs zo"n stammetje af zou fietsen en mijn voorwiel weggleed ... wonden zijn na een week of vier nog niet helemaal dichtgegroeid ... ik hoop dat ik die gast eens tegenkom ;D

aab

Bericht door aab » ma jul 14, 2003 12:09 pm

Dit las ik op een MX / offroad forum :?

Waarom off-road?.....Tsja, zit er gewoon in. Het begon op m"n 16e met een mountainbike...helemaal te gek dat fietsen in terrein, had ook wel een brommer, ook leuk maar biken door de bagger was leuker!
B-Rijbewijs gehaald en diverse auto"s gehad, maar altijd een 4x4 gewild.....maar waren toen voor mij niet te betalen .
Ben nu 28 en wilde mijn A-rijbewijs halen, dus op naar de rijschool!
Maar wat voor motor wou ik dan?? Geen supersport...gaat VEEL te hard, kan ik gelijk een kist er bij bestellen, nee doe maar niet. Toch nog het off-road gevoel...Ja een off-road, zeker! Ik wil OVERAL kunnen komen met een motor.
Lessen gaan nemen bij Preeker in Krommenie en kreeg les van Ron.....met zijn volgmotor een zwarte BMW R1150GS Adventure...helemaal uitgebouwd met all.koffers, schijnwerpers van BMW, dikke TKC 80"s er om enz,enz...kosten:ruim 20.000 Euro...WAUW!!!...wat een bruut ding!!!! Kon mijn ogen er niet van af houden . Hij is zelf ook een fanatiek off-road rijder en veel over dit fenomeen gebabbelt en kreeg steeds meer de kriebels. Na 15 lessen op die KUT CB500 te hebben gereden heb ik afgereden en ben geslaagd!

Ik heb nu bijna een maand mijn A-rijbewijs en in het bezit van een DR800S uit "97 met 9000km op de teller. In het begin reed ik alleen op de weg met de DR maar het terrein kriebelde steeds meer!

Ik ben werkzaam als Boswachter in en rondom Amsterdam en rijd met en Suzuki Grand Vitara als dienstvoertuig.....leuk speelgoed, sinds ik er werk is dat ding nog nooit zo vaak het zware terrein in geweest....hehehe, mag overal komen met dat ding, en daar maak ik uiteraard gebruik van!! Ik moet toch weten wat er in mijn gebied speelt.

Tot op een dag dat mijn collega ziek werd, en ik alleen het enge bos in moest met de Vitara......hmmm, ik heb ook nog mijn eigen DR800 nog staan op de standplaats......jep!! Vitara weggezet en mijn DR gepakt....ruiterpaden, here i come!!! Eerst nog voorzichtig...nog nooit terrein gereden met de motor en opletten dat er niemand loopt....beetje raar gezicht als een boswachter als een idioot voorbij knalt op een motor.(Betrap trouwens regelmatig de jongens van de politie op hun Suzuki DR-Z 400 crossend in ons gebied aan, hahaa! Al zijn we opsporingsambtenaar, we blijven toch soms nog kind ) Okee, rustig gebiedje opgezocht.....en GAS!!!! JIHAAAAAAH!!!! TE GEK!!! Ja, verkocht!
Wat dingetjes uitgeprobeerd met de motor.....kan toch, niemand die er wat van zegt.....geen politie, geen boswachter, want dat ben ik zelf!..hahahaha...o, wat ben ik slecht..hehehe!
En die gezichten van sommige recreanten/gasten als je op een DIKKE 800CC voorbij komt rijden, LEUK! Vooral brommertjes op plekken waar ze niet mogen komen...die blikken als je ze klem rijd met de DR800. Zo van "HUH!?!?!"
Ja uitgespeeld, en weer naar mijn standplaats gereden....omgekleed en met een VETTE grijns naar huis gereden!

Nu pak ik regelmatig een opengebroken stuk weg of een bermpje......het is echt verslavend!

Ja voor mij nooit meer wat anders dan off-road rijden en zit nu een beetje naar een KTM 950 adventure S te kijken......o zo mooi spul.

Groetjes, Johan alias Jo de boswachter .

boswachters zijn al net zo erg als de politie, zelf hardrijden en crossen en andere mensen het verbieden, pure machtsmisbruik.

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma jul 14, 2003 3:54 pm

Enduro schreef:
Hier dan, vandaag wezen trails rijden:

- 1 valkuil gevonden, was een gat met plastic erover heen, en daar weer zand overheen, inmiddels dichtgegooid
- 2 kuilen gevonden, zo"n halve meter lang, midden op het steilst van een afdaling
- 2 spikestrips gevonden, planken helemaal vol met scherpe, lange schroeven, verborgen onder de grond met wat bladeren over die schroeven heen
- 1 pad helemaal dichtgegooid met omgezaagde boompjes, dus een natuurliefhebber kan het nie geweest zijn

I"ll kill "em!

Ziek...gasten moeten ze opslu&#305;ten, je reinste doodslag... :"(

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » ma jul 14, 2003 4:22 pm

Matthijs_XtC schreef:
[
niaboc schreef:

mmm, lekker handig van jullie om buiten het parcours om een eigen baan te maken. Het parcours ligt daar met medewerking van staatsbosbeheer en andere lokalen. Als je buiten de aangelegde paden gaat lopen raggen, jumpen etc. komen er alleen maar meer klachten van wandelaars en andersoortig ouder volk dat daar rondloopt te zeuren. Als er teveel klachten komen kan het wel eens zo zijn dat er grondig gaat worden nagedacht door staatsbosbeheer of ze het parcours wel moeten handhaven. Dus ga vooral zo door, gewoon buiten de paden blijven graven en bouwen, dan kan de rest daar ook van gaan genieten! (ps, no offence maar gewoon niet in de buurt van een bestaand parcours gaan lopen kloten!)

jow welk parcours was er nou eerder..? :P

bart

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » ma jul 14, 2003 4:31 pm

Ik hoorde gister van een vriend van me die zelf een KTM heeft dat de bewoners rond die afgraving van RKW de boosdoeners zijn en als ze ook maar even een motor daar horen de politie bellen die vervolgens binnen een kwartier aanwezig is met de motor.
Dit verhaal van die boswachter vind ik wel heel erg hoor ik snap niet dat als je voor zo"n instantie werkt dan zelf vind dat je boven de wet kan gaan staan. Als je dat soort dingen wilt doen moet je ander beroep kiezen en niet misbruik gaan maken van je functie om vervolgens anderen te verbieden wat jezelf net zo vrolijk wel doet!

Plaats reactie