Voor de reetfietsers onders ons? CAAD8
Moderator:Beheerders
Nieuwe Cannondale CAAD8 raceframe met carbon buizen.

-
Re:Voor de reetfietsers onders ons? CAAD8
ik vraag mij sterk af of dit wel carbon buzien zijn. lijkt mij meer een afwijkende kleurfinish. Het zou wel leuk zijn overigens. is dit een spy-foto of als officieel daar C"dale naar buiten gebracht?
gaan we dan weer alu lugs nemen met carbon buizen? zoals Trek jaren terug ook deed. Die frames braken bij de fleet.
- Xircuit
- Contacteer:
CAAD staat toch voor Cannondale Advanced Aluminum Design?
Zou "t CAA&CD 8 moeten worden.
Zou "t CAA&CD 8 moeten worden.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Vreemd. Cannondale heeft zelfs nog nooit carbon achtervorken gebruikt bij hun raceframes. Nou ja, ze doen maar. De Tour wordt toch weer gewonnen op een Trek.
In de tour rijdt de Saeco ploeg er al mee, alleen dan in een andere kleurstelling.
Is wel gaaf carbon buizen, vraag me alleen af of het beter is als full-alu. In ieder geval duurder ;D Nog duurder :P
Ze rijden nu voor het eerst met slooping geometrie op de racefiets. Cannondale heeft altijd gezegd dat dat niks is voor de racefiets en nu hebben ze het zelf. Nou ja, je kan van gedachten veranderen. Ik vind het er wel gaaf uitzien.
Maar moet zeggen dat ik de nieuwe Trek van Armstrong toch wel mooier vind.
Is wel gaaf carbon buizen, vraag me alleen af of het beter is als full-alu. In ieder geval duurder ;D Nog duurder :P
Ze rijden nu voor het eerst met slooping geometrie op de racefiets. Cannondale heeft altijd gezegd dat dat niks is voor de racefiets en nu hebben ze het zelf. Nou ja, je kan van gedachten veranderen. Ik vind het er wel gaaf uitzien.
Maar moet zeggen dat ik de nieuwe Trek van Armstrong toch wel mooier vind.
Dat is "n spy foto van de fiets van Simoni, wat ik begrepen heb rijdt de rest van het team er nog niet op en het schijnen daadwerkelijk carbon&alu buizen te zijn.
Over mooie racefietsen gesproken met carbon als materiaal.
http://www.colnago.com/CATALOGO/boxed/C40HP.htm
http://www.colnago.com/CATALOGO/boxed/C40HP.htm
tja dat vind ik nou gewoon weer lelijk.
warom moete racefietsen altijd van die vieze kleurtjes hebben en helemaal vol hangen met kleine detailstikkertjes?
warom moete racefietsen altijd van die vieze kleurtjes hebben en helemaal vol hangen met kleine detailstikkertjes?
Zie je toch ook genoeg bij mtb frames zoals bij giant ;D.
nou als je zo"n echt race fiets merk met bijvoorbeeld die cannondale vergelijkt dan is het toch duidelijk, al dat kleuroverloop op elke buis van die vieze mint groene, blauwe roze accenten gatver het lijkt wel een kermis atractie.
Simoni rijd er dus al wel op, alleen vraag niet hoe? :"(
had gister een shirt aan met daarop "legalize my Cannondale" omdat de fiets lichter zou zijn dan het door UCI voorgeschreven min. gewicht van 6,5 kilo.
Ze hadden nu voor de grap gewichtjes op de bovenbuis geplakt
had gister een shirt aan met daarop "legalize my Cannondale" omdat de fiets lichter zou zijn dan het door UCI voorgeschreven min. gewicht van 6,5 kilo.
Ze hadden nu voor de grap gewichtjes op de bovenbuis geplakt

dit is nou een echte carbon fiets. ;D
- Xircuit
- Contacteer:
Hij is mooi Jurriaan!
Leuk toch die details, heb je tenminste wat te lezen in de klim naar de alpe d"hueze(m"n frans is net zo goed als mijn spaans, itailaans en zweeds). Ik vind ut wel een erg vette fiets die cannondale. Trouwens Cannondale heeft wel wat ervaring met carbon, Raven, Scalpel. Die lijken me beter tegen een stootje moet kunnen dan een racefiets.
Juriaan die fiets is lelijk, ziet niet uit.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Raven en scalpel zijn allebei eigenlijk best breekbaar en scalpel was volgens mij carbon-met (vraag me niet met wat).
@ jur, alleen spijtig dat je daar geen wedstrijden mee mag rijden, tis niet bepaald een fiets om fijn op te touren....
@ jur, alleen spijtig dat je daar geen wedstrijden mee mag rijden, tis niet bepaald een fiets om fijn op te touren....
OT: niet fijn om op te touren, want...? ik heb er gisteren ongeveer 80km mee gerden en dat ging goed.
Gaaf, jij hebt dus zo"n ding
Maar eerlijk is eerlijk er zijn dingen waar deze fiets beter voor is dan toeren, en er zijn veel fietsen waar je lekkerder op kan toeren toch?
Beetje overdreven vergelijking misschien, maar "t is net als wielrennen op een fully, het kan er best mee, maar je koopt em er zeker niet voor.

Maar eerlijk is eerlijk er zijn dingen waar deze fiets beter voor is dan toeren, en er zijn veel fietsen waar je lekkerder op kan toeren toch?
Beetje overdreven vergelijking misschien, maar "t is net als wielrennen op een fully, het kan er best mee, maar je koopt em er zeker niet voor.
Gène schreef:
Leuk toch die details, heb je tenminste wat te lezen in de klim naar de alpe d"hueze(m"n frans is net zo goed als mijn spaans, itailaans en zweeds). Ik vind ut wel een erg vette fiets die cannondale. Trouwens Cannondale heeft wel wat ervaring met carbon, Raven, Scalpel. Die lijken me beter tegen een stootje moet kunnen dan een racefiets.
mzzl
Gène
Ik heb een Raven gescheurd in Tsjechie maar er nog wel een weekje op gereden in Tsjechie

Ik probeerde te zeggen dat Cannondale wel ervaring had met carbon, maar goede ervaring heb ik niet bij gezegt ;D.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
-
Bikeroo schreef:
[Gène schreef:
mzzl
Gène
Ik heb een Raven gescheurd in Tsjechie maar er nog wel een weekje op gereden in Tsjechie;D ;D. Over duurzaamheid gesproken.
wat je duurzaam noemt,

@Legion. Ik ondervind op deze Giant geen echte minpunten. voordeel is dat je makkelijk voor uitgaat in vergelijking met een mtb. En ja het oog wil ook wat. ik was er voor gewaarschuwd toen ik er mee begon maar er zijn inderdaad veel mensen die er naar kijken, zo van wat is dat. ik wordt zelfs door wandelaars aangesproken.