balhoofd
Moderator:Beheerders
- dobbel our zero
wat is een goeie manier om een balhoofd in je fiets te zetten?
ik sla ze er gewoon in met een blokje hout en een hamer maar ik zie dat sommige lui het balhoof erin persen
wat is hier beter aan? ???
ik sla ze er gewoon in met een blokje hout en een hamer maar ik zie dat sommige lui het balhoof erin persen
wat is hier beter aan? ???
Re:balhoofd
beter omdat het rechter gaat (als het echt eens fout gaat kan je je frame weggooien), en vooral met balhoofden met alu-cups moet je uitkijken die sla je zo krom, maar met ijzeren cups en een stevig frame kun je het prima met plankje en hamer doen idd
Je kunt ook zelf een pers maken, met twee plankjes hout een draadeinde en twee moeren (kost 4 euro?)
ik woon op 50 meter van een hele aardige fietsenmaker en mag zijn pers lenen als ik em nodig heb

Je kunt ook zelf een pers maken, met twee plankjes hout een draadeinde en twee moeren (kost 4 euro?)
ik woon op 50 meter van een hele aardige fietsenmaker en mag zijn pers lenen als ik em nodig heb
Pers kan je ook gewoon kopen ongeveer 20-25 euro
HOME schreef:
Pers kan je ook gewoon kopen ongeveer 20-25 euro
Is niet zo duur, maar het is niet direct de tool die je het meest nodig zal hebben. Denk dat een goede fietsenmaker die je wat kent geen bezwaar zal maken als je even vriendelijk vraagt of je de pers mag lenen.
vertel mij ns waar je n balhoofdpers voor 20-25 euri kan kopen? ::)
DON DIABLO schreef:
vertel mij ns waar je n balhoofdpers voor 20-25 euri kan kopen? ::)
Bij de Winter in Arnhem zuid.Prijs was een paar jaar geleden ongeveer 45 gulden.
Als je een beetje goed overweg kunt met LBS kun je hem toch zo ff lenen. en met blokje hout lijkt mij niet echt de beste manier, voor je het weet is de boel kaduc.
wel de cups goed invetten van te voren om gekraak te voorkomen, een maat van me vergat het, leek wel of zijn frame scheurde zo"n geluid bij elke keer aanzetten

D*mn was ik pas geleden ff naar winters om derallieurwieltjes te halen en zat ik een beetje in de vitrines te kijken zag ik die balhoofdpers, alleen ben de prijs vergeten 
greetz,

greetz,
C schreef:
wel de cups goed invetten van te voren om gekraak te voorkomen, een maat van me vergat het, leek wel of zijn frame scheurde zo"n geluid bij elke keer aanzetten![]()
Vet tussen cups en frame?? begrijp ik dat goed?? heb ik nog nooit gedaan en nog nooit gekraak gehad. smijt er wel voldoende vet tussen lagers enzo.
jojo
- dobbel our zero
als ie kraakt dan draai je toch die bout bovenop veel te strak aan?
dobbel o -zero schreef:
als ie kraakt dan draai je toch die bout bovenop veel te strak aan?
of geen vet bij de kogels zelf.
- dobbel our zero
enne, hoe kun je "t beste "t balhoofd er weer uit halen? ??? ???
-
mee ne schroevendraaier en hamer..
Heb je ook weer speciaal gereedschap voor. heb geen idee hoe het werktuigje heet, maar het bestaat wel. maar met hamer en schroevendraaier wil net zo goed (wel meer kans dat je hem beschadigd, maar ach)
Je kan er t beste een draadstangetje indraaien en m er zo uittikken. Erin werkt zo ook prima na 3keer oefenen en 2 pluggen verkracht te hebben
Dude

Dude
ja, vet of montagepasta tussen de balhoofdcups en het frame.
Bij mijn oude Giant was dat ook niet gebeurd en dat heet me minstens een uur gekost om er uit te krijgen!!!
Eruitkrijgen lukt het best dooor een oude buis open te zagen en uit te buigen, dan kun je de cups er van binnenuit uitslaan...
Bij mijn oude Giant was dat ook niet gebeurd en dat heet me minstens een uur gekost om er uit te krijgen!!!
Eruitkrijgen lukt het best dooor een oude buis open te zagen en uit te buigen, dan kun je de cups er van binnenuit uitslaan...