Re:Wielsetje
Moderator:Beheerders
Omdat ik het eeuwige ge..eik met m"n magura louise schijfremmen behoorlijk zat was ben ik weer terug over gestapt op good ol V-brakes
Avid Ultimate+hendels, nou ik mis die schijven voor geen 5 minuten wat remt dit!!!!! Voor mij geen schijven meer!
Maar..... nu moet ik wel ook m"n crossmax disc wielen vervangen.
Wat vinden jullie van het volgende wielsetje;
Naven DT Hugi 240
Velgen Sun 0 degree TCC (ceramisch)
Spaken Sapim CX-Ray zwart
Is dit wat volgens jullie?
Shark
Avid Ultimate+hendels, nou ik mis die schijven voor geen 5 minuten wat remt dit!!!!! Voor mij geen schijven meer!
Maar..... nu moet ik wel ook m"n crossmax disc wielen vervangen.
Wat vinden jullie van het volgende wielsetje;
Naven DT Hugi 240
Velgen Sun 0 degree TCC (ceramisch)
Spaken Sapim CX-Ray zwart
Is dit wat volgens jullie?
Shark
Als de ceramische laag op die velgen net zo goed is als de ceramische laag op de Mavic velgen zou ik me daar maar eens over bedenken. Het schijnt behoorlijk snel los te laten.
Anders ga gewoon voor de normale bewerkte velgflanken van de diverse merken, Rigida, Sun, Mavic, DT.
mzzl
Gène
Anders ga gewoon voor de normale bewerkte velgflanken van de diverse merken, Rigida, Sun, Mavic, DT.
mzzl
Gène
I know, bij m"n eerste set crossmaxen kwamen er idd al snel putjes in de ceramische laag, bij m"n huidige set UST 2002 Crossmaxen uit m"n andere bike heb ik dit probleem nog niet gehad.
Het advies om die Sun velgen te nemen komt van m"n LBS, en dat zijn absoluut geen Mavic fans, volgens hun zou deze laag veel beter zijn. Vandaar de keuze voor deze.
Zijn wel een tikkeltje zwaarder dan de X517Cer. maar dat neem ik voor lief als de velg beter is.
Bovendien wordt het voor en achter 28 spaaks dus dat scheelt weer wat gewicht op de spaken.
Shark
Het advies om die Sun velgen te nemen komt van m"n LBS, en dat zijn absoluut geen Mavic fans, volgens hun zou deze laag veel beter zijn. Vandaar de keuze voor deze.
Zijn wel een tikkeltje zwaarder dan de X517Cer. maar dat neem ik voor lief als de velg beter is.
Bovendien wordt het voor en achter 28 spaaks dus dat scheelt weer wat gewicht op de spaken.
Shark
Ik wens je in elk geval heel veel geluk om aan zwarte CX Ray spaken te geraken, je hebt toch wel een half of een heel jaartje geduld? Als je wil kan ik je voor dat setje ook een prijs maken, mail me ...
Luc schreef:
Ik wens je in elk geval heel veel geluk om aan zwarte CX Ray spaken te geraken, je hebt toch wel een half of een heel jaartje geduld?
Nou, ik hoop anders dat ze morgen klaar zijn.
Shark
He Shark,
Heb jij toevallig een rm element via moose?
en heb je je c"max disks ingeruild?
waarom was/ben je niet teverden over de louise"s?
de marta"s werken in ieder geval wel perfect
oz
Heb jij toevallig een rm element via moose?
en heb je je c"max disks ingeruild?
waarom was/ben je niet teverden over de louise"s?
de marta"s werken in ieder geval wel perfect
oz
Yep, een RM Instinct that is....
En nee, ik was niet tevreden met m"n louises.
Ik heb in twee jaar tijd vaker de remhendels vervangen dan dat er nieuwe remblokken nodig waren. Steeds weer gingen die dingen lekken, Bike naar Moosehead toe, remhendel opsturen enz..
Zowiezo heb ik nogal veel pech gehad met m"n bike, ik was het gezeur nu toch wel "n keer zat vandaar de overstap naar V-Brakes. Daar kan eigenlijk niets stuk aan gaan.
Wel gekozen voor een set echte V"s, de Avid Ultimate en deze werken echt perfect, hendels gaan superlicht en soepel en rempower meer dan genoeg.
Jammergenoeg heb ik nu wel ook m"n C"maxen moeten vervangen, heb jij ze gekocht?
Theo zei dat ze wel al verkocht waren.
Diegene die de wielen nu heeft kan er in elk geval van uitgaan dat ze helemaal oke zijn.
Daar ik ook nog een set C"maxen UST 2002 voor velgrem heb, wou ik graag een lichter setje wielen.
Vandaag waren ze klaar, zien er goed uit.......alleen waren de banden en snelspanners er nog niet dus nog ff afwachten eer ik ze kan gebruiken.
Grtzz...Shark
En nee, ik was niet tevreden met m"n louises.
Ik heb in twee jaar tijd vaker de remhendels vervangen dan dat er nieuwe remblokken nodig waren. Steeds weer gingen die dingen lekken, Bike naar Moosehead toe, remhendel opsturen enz..
Zowiezo heb ik nogal veel pech gehad met m"n bike, ik was het gezeur nu toch wel "n keer zat vandaar de overstap naar V-Brakes. Daar kan eigenlijk niets stuk aan gaan.
Wel gekozen voor een set echte V"s, de Avid Ultimate en deze werken echt perfect, hendels gaan superlicht en soepel en rempower meer dan genoeg.
Jammergenoeg heb ik nu wel ook m"n C"maxen moeten vervangen, heb jij ze gekocht?
Theo zei dat ze wel al verkocht waren.
Diegene die de wielen nu heeft kan er in elk geval van uitgaan dat ze helemaal oke zijn.
Daar ik ook nog een set C"maxen UST 2002 voor velgrem heb, wou ik graag een lichter setje wielen.
Vandaag waren ze klaar, zien er goed uit.......alleen waren de banden en snelspanners er nog niet dus nog ff afwachten eer ik ze kan gebruiken.
Grtzz...Shark
Ha Shark,
Ik heb ze inderdaad gekocht.
Was zelf eerst ook van plan om een Rm Element (TO) te kopen maar is toch wat anders geworden.
gr.
oz
Ik heb ze inderdaad gekocht.
Was zelf eerst ook van plan om een Rm Element (TO) te kopen maar is toch wat anders geworden.
gr.
oz
Veel plezier ermee!!
Jij rijdt toch op die Epic S-Works of nie?
Nice bike !!!!
Shark
Jij rijdt toch op die Epic S-Works of nie?
Nice bike !!!!
Shark
Ha Shark,
Thanx! Dat klopt, ik heb een S-Works Epic.
Je Element is anders ook erg mooi!; de "nieuwe" Arch Supremes (ik weet niet hoe je remmen heten) zijn ook erg gaaf.
ik hou wel van bikes met veel zwart (en eventueel zilver) erin
; rocky is (ook) super! m"n vrouw heeft een Blizzard.
gr
oz
Thanx! Dat klopt, ik heb een S-Works Epic.
Je Element is anders ook erg mooi!; de "nieuwe" Arch Supremes (ik weet niet hoe je remmen heten) zijn ook erg gaaf.
ik hou wel van bikes met veel zwart (en eventueel zilver) erin

gr
oz
Luc schreef:
Ik wens je in elk geval heel veel geluk om aan zwarte CX Ray spaken te geraken, je hebt toch wel een half of een heel jaartje geduld?
De wielen zijn klaar, dus het was niet zo"n probleem om aan die zwarte CX rays te geraken.
"t is in ieder geval een strak setje wielen geworden.
Shark
Zoveel te beter voor jou, veel plezier ermee.