Kan ik Hope schijven combineren met Magura schijfremmmen ?
Moderator:Beheerders
Yo kenners....please help me out here ;D IK kan een wielsetje kopen met Hope Big "un naven erin. Deze hebben schijfremsteek van 5 nokken. Ik heb zelf Magura schijfremmen op m"n bike....deze hebben de int. standaard (6 nokken)
Kan ik dan gewoon Hope schijven gebruiken in combi met m"n Magura Louise schijfremmen ?
....Past dat ???
Ik hoor het graag van iemand ;D
Kan ik dan gewoon Hope schijven gebruiken in combi met m"n Magura Louise schijfremmen ?
....Past dat ???
Ik hoor het graag van iemand ;D
Re:Kan ik Hope schijven combineren met Magura schijfremmmen
zou moeten lukken, ik ken mensen met hope remmen en planet X schijven, ik denk da ge gewoon ff wel ne keer moet zien naar uw remblokken als dat hetzelfde materiaal is als hope klauwen dan zou da geen kwaad kunnen.
zijn het IS 2000 naven? best kans van dat dat bij Hope niet het geval is en dan past het niet.
de schijf maat is gelijk?
beste oplossing, ga met fiets en remmen naar de persoon met de wielen en pas het eerst.
de schijf maat is gelijk?
beste oplossing, ga met fiets en remmen naar de persoon met de wielen en pas het eerst.
Hij bedoeld de schijven van Hope gebruiken op die Hope naven (logisch dat dat geen IS2000 is omdat het de Hope 5 gats standaard is) met Magura calipers.
Het zou moeten lukken als de schijven exact even groot zijn qua diameter. Op mijn Schijfremmen (Marta en Enduro) heb ik minimale speling tussen de caliper en de schijf in de richting van de diameter van de schijf. Als de schijf een mm groter is, loopt de hele boel aan. Als de schijf een mm kleiner is, remmen de blokken voor een stukje naast de schijf.
Het zou moeten lukken als de schijven exact even groot zijn qua diameter. Op mijn Schijfremmen (Marta en Enduro) heb ik minimale speling tussen de caliper en de schijf in de richting van de diameter van de schijf. Als de schijf een mm groter is, loopt de hele boel aan. Als de schijf een mm kleiner is, remmen de blokken voor een stukje naast de schijf.
-
GT dude schreef:
zou moeten lukken, ik ken mensen met hope remmen en planet X schijven, ik denk da ge gewoon ff wel ne keer moet zien naar uw remblokken als dat hetzelfde materiaal is als hope klauwen dan zou da geen kwaad kunnen.
planet X schijven?
jack flash schreef:
[GT dude schreef:
planet X schijven?
ja hoe noemt da weer, rotovators of zo.
-
nog nooit van gehoord