SRAM cassettes in de ban?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dr Mous, 'The Stairmaster
SRAM cassettes in de ban?

Bericht door Dr Mous, 'The Stairmaster » ma jun 23, 2003 10:34 am

Volgens de Shimano Europe website heeft Shimano een rechtzaak tegen SRAM Germany gewonnen. Hierdoor wordt per 11 juni het voor SRAM verboden nog langer de 5.0 en 7.0 cassettes te verdelen in Duitsland daar het schakelsysteem van SRAM (Powerglide II) teveel op HYPER GLIDE van Shimano zou lijken. Consumenten wordt aangeraden geen SRAM 7.0 en 5.0 cassettes te kopen maar alleen voor de "real stuff" te gaan. Kortom, wil je nog 1 van deze cassettes in je bezit krijgen lijkt me het raadzaam deze snel te bestellen. Meer info op http://www.shimano-europe.com/cycling/

Xircuit
Contacteer:

Re:SRAM cassettes in de ban?

Bericht door Xircuit » ma jun 23, 2003 10:47 am

onzin!

Steppie

Bericht door Steppie » ma jun 23, 2003 11:14 am

Staat er nu alleen in Germany, dan betekend het dus niets. Gebruik je gewoon een ander land om te distibuteren. Maar ik wil wel mijn sram7.0 cassetes houden. Zijn goed en goedkoper. Shimano doet ook alles om zijn monopoly te verstevigen.............

Bericht door Dr Mous, 'The Stairmaster » ma jun 23, 2003 7:19 pm

De klootzakken! Jammer dat de nieuwe XT, XTR en vooral de Dura Ace (10 speed met een ongelovelijk prachtig crankstel) zo wonderschoon zijn, anders zou ik binnenkort eens brandje gaan stichten in Nunspeet....

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jun 23, 2003 8:59 pm

Nogal relevant wat je van hun producten vindt, feit is gewoon dat Shimano als bedrijf niet de meest sociale opstelling heeft en dat de industrie, ondanks het feit dat ze goede producten ontwikkelen, daar niet bepaald mee geholpen is. Vervolgens is een bedrijf dat wel probeert om veel compatibele onderdelen op de markt te brengen daar dan de dupe van wordt.

Het vonnis geldt voorlopig alleen in Duitsland maar onder de europese regelgeving is iets wat in één land verboden is in de andere deelstaten ook verboden. Hoe dat precies werkt weet ik niet, ik ben by far geen jurist, maar heb iets dergelijks gelezen met betrekking tot deze zaak.

KoeniE

Bericht door KoeniE » ma jun 23, 2003 9:37 pm

het is alleen in duitsland dat verbot. Ik heb begrepen dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen dus het laatste woord is er nog niet over gezegd (to be continued)

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jun 23, 2003 9:45 pm

hoger beroep e.d. bedoel je? Ik had ook ergens gelezen dat Shimano dat onmogelijk had gemaakt ofzo, maar dat was in engels juridisch lingo, kan het dus verkeerd begrepen hebben.

DiTemp

Bericht door DiTemp » ma jun 23, 2003 9:50 pm

oog om oog, tand om tand! Door Europeese wetgeving zal de ban wel binnenkort ook hier gelden.

Gemini

Bericht door Gemini » wo jun 25, 2003 8:55 pm

wat een gez*k zeg!!!!

schakelen gaat toch altijd het zelfde...

bedoel: rijdje met 9 tandwielen en ketting gaat heen en weer.....

snap niet dat ze er zo moeilij over kunnen doen!!

mzzl Gemini

Bericht door Dr Mous, 'The Stairmaster » do jun 26, 2003 8:42 am

Gemini schreef:

snap niet dat ze er zo moeilij over kunnen doen!!

Misschien iets beter te begrijpen als je weet dat SRAM 7.0 vergelijkbaar is met LX (?) en die cassettes ongeveer 10 tot 20 euro goedkoper zijn dan LX en bovendien veel lichter zijn (en mooier, maar dat is persoonlijk). Maarja, het blijft weer bij het oude, shitmano maakt het iedereen onmogelijk ook goede spullen te maken. De knieperds, ik herinner mij dat zij het enige bedrijf zijn dat geen Aheadsets maakt (threadless) maar alleen draadbalhoofden omdat zij weigeren voor het patent te betalen... ZIELIG!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie