Vandaag weer eens voor de zoveelste keer de conclusie moeten trekken dat we toch als fietsend volk eigenlijk ook allemaal een stel egoïstische gasten zijn ook... Ik snap totaal niet waar het vandaan komt.. maar ik stel voor om in elk geval fel een tegen offensief te starten.
Waar praat ik van?? Simpel... groeten naar mede bikers... Tuurlijk is het niet verplicht, maar wat is het voor enorme onzin om niet terug te groeten als er iemand vriendelijk gedag zegt of bijv. netjes voor je aan de kant gaat in een klim of andere moeilijke passage...??
Vandaag weer verschillende momenten gehad tijdens een mooie tour over de Veluwe. Ben met een makker van me vanuit Loenen vertrokken richting t zuiden.. daar onderin, een extra lus genomen om het klimwerk 2x te mogen doen. Eerste maal erg rustig... tweede keer veeel volk. En jah.. dan moet je inhalen of even oppassen voor tegemoet komend verkeer. Je gaat gewoon netjes aan de kant en verwacht ook dat anderen het doen. Echter de praktijk leert dat het oh zo vaak anders verloopt.
Opvallend is des te meer dat degene die niet aan de kant gaan, je geen blik gunnen en gewoon stug door rijden die gene zijn met het duurste materiaal... die zogenaamde "die hards" dus... Juist daarvan verwacht ik eigenlijk anders...
Afijn... dat er een of andere vete bestaat tussen wielrenners en mtb"ers die elkaar niet groeten, ben ik ook al overheen gestapt... want het slaat allemaal nergens op.
Dus; simpele vraag aan alles en iedereen die zich wel of niet aangesproken voelt... hou nou eens op met dat egoïstisch gedrag, en groet gewoon vriendelijk je mede bikers en geef ze de ruimte als ze die nodig hebben... De bossen/paden zijn niet van uwes allenig en de sport moet wel leuk blijven.
Vanaf nu groet ik concequent iedereen die ik tegen kom.. ook de reesfietsers.. ook al geven die weinig reactie terug.... afijn.... het is gewoon een schijt instelling en ik ben van mening dat we die wel eens mogen veranderen...
Doe er mee wat je wilt....