duke xc speling

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
speedy
duke xc speling

Bericht door speedy » zo jun 22, 2003 2:02 pm

:?
hoi, ik heb een vraagje:

heeft er al iemand op dit forum met een duke xc gereden of vastgehad???
want op mijn nieuwe vork, zit een beetje speling op de vorkpoten als je je voorrem in nijpt, en neen het is mijn balhoofd niet want het is een nieuw balhoofd en ik voel de speling met mijn vingers, is dat normaal????????????

ps: het is een nieuwe vork juist effe getest ,500m

The Flying V

Re:duke xc speling

Bericht door The Flying V » zo jun 22, 2003 2:12 pm

Maar, zit je balhoofd wel strak genoeg zodat die wel spelingvrij is?
Waar voel je de speling?

V.

speedy

Bericht door speedy » zo jun 22, 2003 2:16 pm

als ik mijn vingers op de vorkpoten houd tegen de grijze rubber/plastic afdichting, dan voel ik de speling, naar voor en naar achter

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo jun 22, 2003 2:20 pm

speedy schreef:
als ik mijn vingers op de vorkpoten houd tegen de grijze rubber/plastic afdichting, dan voel ik de speling, naar voor en naar achter

Hoeveel?

V.

speedy

Bericht door speedy » zo jun 22, 2003 2:27 pm

ik denk toch 0.5 mm want als ik goed kijk zie ik dat die grijze afdichting ook wat beweegt naar voor en naar achter, en de linkse afdichting was er uit gekomen, die kon ik er gewoon terug induwen, kwam wel wat olie uit en er was lucht uit, terug opgepompt en nu lijkt allles goed te zitten maar die speling, die voel ik en dat stoort, mijn oude vork een quadra van 6 jaar oud had die speling nog niet

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo jun 22, 2003 2:41 pm

Toch maar ff terug brengen die vork! Dat kan niet goed zijn..

V.

speedy

Bericht door speedy » zo jun 22, 2003 3:45 pm

er blijkt geen lucht probleem meer te zijn, de seals zullen goeg gekropen zijn maar de speling, dat weet ik niet,

ik heb die grijze stoppers eruit gehaald(zijn maar gewoon modder seals, en daaronder zit een sponsje voor te smeren, als ik dat eruit haal, zie ik de bushings of de gelijdings ringen(of hoe dat ook mag noemen) en als ik dan mijn rem inknijp zie ik dat er wel degelijk bijna 0.4mm speling opzit , ik weet niet of dat bij alle duke"s zo is ik weet het niet

heeft er hier nog iemand een duke en hebben die bij jullie ook speling????

Gast

Bericht door Gast » zo jun 22, 2003 3:55 pm

Ik had een Judy SL 2001 en out-of-the-box ook al speling op de bushings..... Voor mij geen RS meer!

Erikje

baquelappe

Bericht door baquelappe » ma jun 23, 2003 11:50 am

is het dan echt zulke jammerlijke kwaliteit?

ik hoor steeds meer en meer klachten over slechte RS vorken, en idd zelfs al uit de doos al slecht met speling en zelfs al een psylo die vast zat toen ie uit de doos kwam (!!?)

Toch vreemd, zou denken dat je voor dat geld een goed functionerende vork krijgt.

Ik snap best dat je alleen de vorken tegen komt die slecht zijn omdat de goed werkende niet noemenswaardig zijn, maar toch.... Zoiets nog nooit bij Fox of Marzocchi of White bro"s of Rond gehoord.... ???

speedy

Bericht door speedy » ma jun 23, 2003 8:51 pm

>:(ok nu is er dan toch een luchtprobleem: s"avonds oppompen,s"morgens grijze modderafdichting eruit gesprongen en geen lucht meer, ik heb spijt dat ik een duke gekocht heb en geen zocchi vork is nu 2 dagen oud en 500m mee gereden, ik zal hem maar eens terugbrengen naar de dealer,

wat ga ik krijgen A) een nieuwe vork
B) laten herstellen en vork in het beste geval een paar weken kwijt zijn of in het ergste geval een paar maand, of zoals bij mijn GT 1,5 jAAR

c) ik sla hun hele keet stuk er risceer een paar weken voorwaardelijk + een boete

ra ra wat zal ik krijgen

Gast

Bericht door Gast » ma jun 23, 2003 9:00 pm

Ik zou gaan voor optie a en als zij dat niet willen direct optie c in werking laten treden!

Remember, degene waar jij het hebt gekocht is verantwoordelijk voor de garantie, niet Vertex of RS of who-ever! Jij hebt recht op een nieuwe omdat de vork in het geheel nog niet heeft gewerkt!

Erikje

Erikje

Sven

Bericht door Sven » ma jun 23, 2003 9:01 pm

ALs je het op een nette manier brengt, zal je waarschijnlijk binnen zeer korte tijd een nette vork terugkrijgen...

Hoe vriendelijk jij bent, zorgt voor een vriendelijke afhandeling van de LBS..

Suc6 ermee.

MudCrawler

Bericht door MudCrawler » ma jun 23, 2003 10:11 pm

RS Duke XC 2002 gekocht in januari bij S-Tec. Na 50 km speling op linker voorpoot. Toen teruggeweest en ze vertelde me dat de reparatietijd bij RS nu erg lang was en ik beter "m wat later in het seizoen kon brengen. Speling is ondertussen erger geworden en is zelfs irritant (bij zeer kleine hobbels gaat de vork resoneren). Vorige week ingeleverd en een leenvork gekregen. Als het goed is heb ik "m over twee weken terug.

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » ma jun 23, 2003 10:51 pm

ja ik vind de rs vorken ook niets mn psylo lekt na een half jaar en die van mn maat ook juist tzelfde ???

baquelappe

Bericht door baquelappe » di jun 24, 2003 11:47 pm

dat word met z"n allen een marzicchi halen :P

misschien zit er wel een groeps korting in.... ::)

Plaats reactie