Welke UST band en jullie ervaringen.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Welke UST band en jullie ervaringen.

Bericht door BLRacing » za jun 21, 2003 9:32 am

Omdat ik binnekort ook met UST ga rijden was mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met deze banden (pos, negatief). Welke band is het beste en welk merk gaat er het makkelijkst op.
Ik heb bij B2B 2 Conti Verticals besteld omdat ik veel positieve ervaringen heb met de gewone versie, maar ik zit er ook aan te denken Michelins Comp s erbij te nemen (o.a. vanwege het gewicht en rolweerstand).

AUB niet over Stans no tube beginnen graag.

Happy trails ppl!

De Lars Cuevas

Re:Welke UST band en jullie ervaringen.

Bericht door De Lars Cuevas » za jun 21, 2003 11:23 am

Jimmy 2.1 rijd fijn en is zonder problemen te monteren, ik rijd in het bos meestal met 2,5 bar(~70kg). Voor rij ik nog Hutchinson, maar voor de Cristalp komt er ook een Jimmy op.

Leon rijd met de Michelens en is daar geloof ik aardig over te spreken. Het wordt hoog tijd dat we die knakker eens het dp forum opschppen, kan hij ok mee-ouwehoeren

Stans No tube!? Interessant, nu je er toch over begint... hahaha.

Lars.

The Flying V

Bericht door The Flying V » za jun 21, 2003 11:58 am

Ik heb nu Hutchinson Python 2.00 UST eronder liggen.. Lekkere banden, ze zijn alleen wat zwaar.
Nou is 735 (gewogen 700 gram) gram niet super zwaar voor een UST band, maar ze verliezen erg snel lucht.. dus het gewicht / luchtbehoud verband is niet echt super.
Ik heb ook een setje Schwalbe Fast Fred liggen.. Dit zijn echt betere banden.. Echt weinig rolweerstand en ligt. Ze wegen 580 gram (gewogen 600 gram), dus lekker ligt. Maar, grip hebben ze niet veel.

V.

Sven

Bericht door Sven » za jun 21, 2003 4:31 pm

Ik ben het totaal met Lars Cuevas eens.

Jimmy is een perfecte band, ook de fast fred, en black jack zijn goede banden om eens uit te proberen.

Vooral de jimmy is in de modder heel vast, heel veel grip, vooral in de bochten. Slijtage is vrij weinig, en de kosten zijn ook nog niet eens zo hoog.

Shark

Bericht door Shark » za jun 21, 2003 5:31 pm

Ik rij o.a. met de Michelin Comp S Light UST, mijn ervaring is dat deze duidelijk lichter lopen dan de Hutch. Pythons. Is een redelijke allround band.
Ze zijn ook een stukje lichter dan de Pythons.
Wel bieden de Pythons meer grip.

Met schwalbe nog geen UST ervaring, wel de gewone Fast Fred gehad, maar deze heb ik na korte tijd er weer af gegooid, ik vind het helemaal niks.

Shark

Sven

Bericht door Sven » za jun 21, 2003 6:19 pm

Fast fred op nontubeless rij je zo vaak lek he...

Een fietsmaat van me had tegelijkertijd het setje gekocht met mij, hij had na een maand 8 lekken, ikkuh nog geen.

Kan wel aan de rijstijl liggen...

ZAG

Bericht door ZAG » zo jun 22, 2003 11:48 am

comp s heb ik ook, heb ze eerst jaar lang normaal gereden, nu ust in het groen, en ze zijn echt top

Stumperjumper

Bericht door Stumperjumper » zo jun 22, 2003 7:06 pm

Ik rij vrijwel alleen in het noorden van Nederland. Ik rij 3/4 van het jaar met Michelin Jet S en alleen wanneer het echt modderig wordt dan leg ik er Schwalbe Skinny Jimmy"s onder. Ik ben +/- 83 kilo en rij met 2 bar voor en 2.2 bar achter. Dat geeft me voor mij erg goede grip.
Ik kreeg laatst een tip om te zorgen dat de band geen lucht verliest en dat is de band en de velgrand met Pedros Bio Degreaser schoon te maken voordat je de band op pompt en moet zeggen dat ik nu al 3 weken geen enkele beetje druk verloren heb in de banden terwijl ik daarvoor elke week moest bijpompen.

Plaats reactie