Lezen is idd een vak apart en overduidelijk niet aan mij besteed...
afijn.. poging 2 idd..
titanium zadelpen zeker wel invetten... die gaat muur vast zitten.. shim in frame zelfs ook van vet voorzien (tussen frame en shim).. Blank alu delen gaan ook invreten door de oxidatie van het materiaal....
Hmm.. het lijkt er dan op, alsof een van de delen niet goed op maat is tov de andere delen... Dat is lastig.. meten is ook moeilijk aangezien de ervaring leert dat bovenaan bij de klemband de maat ooit een tikkie wil afwijken van datgeen wat het moet zijn...
Meet alles goed na... zou je nou het geval hebben dat de passing shim-zadelpen te krap was, zou je wat ligt kunnen schuren.... .ruw oppervlak en een tikkie vet.. moet te doen zijn... Maar dit is niet het geval...
Je zou wellicht gebruik kunnen maken van de hardheid van het titanium. Ik heb hier een Moots pen liggen (juist.. daar waar die Airborne van af is geleid) en die heb ik voor optische reden licht met 3M Scotch Brite opgeschuurd zodat ie mooi was.. Je haalt eigenlijk weinig materiaal weg en maakt op de dia. geen noemenswaardig verschil. Jij zou dit ook kunnen doen in het klembereik van de pen... dit om dus eigenlijk wat meer wrijving te creeëren... gepolijst tita is spiegelglad... en de meeste alu pennen zijn redelijk ruw gedraaid.. juist vanwege de extra weerstand die dan ontstaat bij montage.....
Op dit laatste zou ik best durven gokken, aangezien je een tita pen niet snel "verschuurd"...
Hoop dat ik deze keer wel nuttige praat verkocht heb...