Kettingen!
Moderator:Beheerders
Vandaag voor de 4de maal (!) m"n SRAM PC59 gebroken en ik ben "t zo wa beu. Dus mijn vraag: welke ketting is duurzaam en niet overdreven duur? Merk maakt niet uit. thx
Re:Kettingen!
Dat is toch eigenlijk wel een hele goede ketting.Volgens mij beter als bijv de shimano.Doe jij iets apparts met je fiets?
HOME schreef:
Dat is toch eigenlijk wel een hele goede ketting.Volgens mij beter als bijv de shimano.Doe jij iets apparts met je fiets?
chaingrinden duuuuuuh

Kettingen breken zeker niet zomaar. Misschien met ietsje meer souplesse schakelen ????
hmm.. kan best zijn dat m"n chainline niet 100 % is
Probleem is dan wel dat ik 9-speed rijd en met 1 tandblad vooraan en dus eigenlijk meestal geen optimale chainline heb..

ja, denk dat het probleem daar zit, komt die wel heel erg scheef soms, al hebben downhillers dat ook,
Maar dan nog is 4 keer op 1 dag blijf veel ;D
die ketting eraf gooien en een andere dr op.
Heb zelf een keer gehad dat er telkens een schakeltje was dat vast zat en dus oversloeg, wat ik deed, telkens kwam er een schakeltje fout, was een nieuwe ketting, heb die teruggebracht en een nieuwe dr op, over met de problemen
Heb zelf een keer gehad dat er telkens een schakeltje was dat vast zat en dus oversloeg, wat ik deed, telkens kwam er een schakeltje fout, was een nieuwe ketting, heb die teruggebracht en een nieuwe dr op, over met de problemen
TmFToM schreef:
Maar dan nog is 4 keer op 1 dag blijf veel ;D
was niet op 1 dag hoor.. gespreid over een half jaar of zow
ZAG schreef:
die ketting eraf gooien en een andere dr op.
Is al is vervangen geweest, en ik heb die ook gebroken! Teveel kracht zekers

ja dat licht dan aan jou, koop is een duurdere ketting en probeer weinig kracht te zetten tijdens het schakelen
ZAG schreef:
ja dat licht dan aan jou, koop is een duurdere ketting en probeer weinig kracht te zetten tijdens het schakelen
li[s]ch[/s]gt aan jou.
Het is licht buiten
Hij ligt op de grond
Het ligt aan jou
Het maakt je licht in je hoofd
:-*
en dan heb je ook nog knight rider en cola light, maar ook lite tech :-*
Ooit iemand gehoord van KMC of Connex? Toevallig iemand met ervaring? En is Sachs = SRAM ?
thx
thx
- Xircuit
- Contacteer:
Sram is over het algemeen beter (lees: betere prijs/kwaliteit verhouding) ik zou er een PC-89 of een PC-99 op gooien. Anders? zon KMC 9X schijnt erg sterk en slijtvast te zijn.
KMC is volgens mij niet erg duur, maar de prijzen weet ik niet zo.

Ruud schreef:
[ZAG schreef:
li[s]ch[/s]gt aan jou.
Het is licht buiten
Hij ligt op de grond
Het ligt aan jou
Het maakt je licht in je hoofd
:-*
oeps:D:D
tsja, analfabetisme is de wereld nog niet uit he;)
-
kmc is zeker goed, ik dacht zelfs dat het de grootste kettingen maker ter wereld was maar dat weet ik niet zeker.. ze maken in elk geval alles voor shimano..en voor de single speeders onder ons ze hebben ook een hele gave goude ketting.
-
ik heb een kmc grind chain, very tevreden over, jammer dat ik het slotje ban kwijtgeraakt.
KMC maakt kettingen voor shimano tot de hg-73 (LX)
KMC X.9 Gold is ook wel spulleke! :P
KMC X.9 Gold is ook wel spulleke! :P
-
Xircuit schreef:
Sram is over het algemeen beter (lees: betere prijs/kwaliteit verhouding) ik zou er een PC-89 of een PC-99 op gooien. Anders? zon KMC 9X schijnt erg sterk en slijtvast te zijn.
![]()
heb ik!
-
Ik rij met een KMC. Inderdaad supersterk en slijtvast, nadeel is dat ie wat meer geluid produceert als je trapt. Voordeel, zelfs Halfords verkoopt KMC ;D
-
jack flash schreef:
[Xircuit schreef:
![]()
heb ik!
gisteren in twee gekrakt!! sram pc 59is beter vind ik dan x9