nieuwe fiets
Moderators:JJ, Beheerders
heey jongens,
ik ga een nieuwe mtb kopen ik zit te denken aan de nieuwste [glow=red,2,300]kenosha Calgary[/glow] de fiets kost 289 euro maar ik ga er voor heel veel geld aan verbouwen omdat het standaard en knake fiets is. dingen die ik ga veranderen zijn een ander stuur andere voor - achterderrialleur. een andere stuurpen. een ander balhoofd een ander zadel andere wielen en andere banden andere crenk hoofd. dus hij wordt echt heeel anders. wat vinden jullie hiervan?
mvg jurgen
ik ga een nieuwe mtb kopen ik zit te denken aan de nieuwste [glow=red,2,300]kenosha Calgary[/glow] de fiets kost 289 euro maar ik ga er voor heel veel geld aan verbouwen omdat het standaard en knake fiets is. dingen die ik ga veranderen zijn een ander stuur andere voor - achterderrialleur. een andere stuurpen. een ander balhoofd een ander zadel andere wielen en andere banden andere crenk hoofd. dus hij wordt echt heeel anders. wat vinden jullie hiervan?
mvg jurgen
Re:nieuwe fiets
slechte zaak...koop dan meteen iets wat je meer aan staat..wat vinden jullie hiervan?
Zane
Je bedoeld deze?
Ik zou zeggen spaar nog ff door. Ik ken de fiets verder niet maar de prijs zal niet voor niks zo laag zijn. Als je er toch aan wil gaan vertimmeren leg dat geld dan bij en koop meteen iets waarvan je zeker weet dat het iets goeds is.
Dude

Ik zou zeggen spaar nog ff door. Ik ken de fiets verder niet maar de prijs zal niet voor niks zo laag zijn. Als je er toch aan wil gaan vertimmeren leg dat geld dan bij en koop meteen iets waarvan je zeker weet dat het iets goeds is.
Dude
-
is dat wel de nieuwste versie??
Is dat wel een Kenosha ???
Ik ben zelf ook op een Kenosha begonnen, maar het was echt troep. Heb iets van 4 keer een nieuw achterwiel gehad, omdat de naaf iedere keer na 1 maand rijden alweer speling had ::)
Ik ben zelf ook op een Kenosha begonnen, maar het was echt troep. Heb iets van 4 keer een nieuw achterwiel gehad, omdat de naaf iedere keer na 1 maand rijden alweer speling had ::)
Niet dat ik er verstand van heb ofzo maare goedkoop is toch duurkoop ???
Ik denk inderdaad ook dat het goedkoper is om meteen een wat duurdere/betere fiets te nemen, dan een el cheapo Kenosha fiets, waarvan je alle onderdelen vervangt. Of is er iets heel speciaals aan dat Kenosha frame?
als je dit koopt, kun je het geld beter aan een goed doel geven.
Dat kan toch nix zijn voor dat geld
heb je straks mooie parts en kut frame, wat denk je dat er gebeurt...... nou nou vertel BOSS ik kan niet langer wachten.
je frame/demper/vork gaat naar de klote, dit lijkt mij vrij reeel, magoed. en dan is het weer huilen natuurlijk.
zeg niet later dat we je niet gewaarschuwd hebben :P :P
als je nou die 289 euro en dat geld van die upgrade bij elkaar legt en daar een leuke okazie van koopt ben je volgen mij (maar ja wie ben ik ) veel beter af.
Maw ik vind het een dom plan
dusssss©
Dat kan toch nix zijn voor dat geld

heb je straks mooie parts en kut frame, wat denk je dat er gebeurt...... nou nou vertel BOSS ik kan niet langer wachten.
je frame/demper/vork gaat naar de klote, dit lijkt mij vrij reeel, magoed. en dan is het weer huilen natuurlijk.
zeg niet later dat we je niet gewaarschuwd hebben :P :P
als je nou die 289 euro en dat geld van die upgrade bij elkaar legt en daar een leuke okazie van koopt ben je volgen mij (maar ja wie ben ik ) veel beter af.
Maw ik vind het een dom plan
dusssss©
-
staat Calgary op........ ::)Caramba schreef: Ik denk inderdaad ook dat het goedkoper is om meteen een wat duurdere/betere fiets te nemen, dan een el cheapo Kenosha fiets, waarvan je alle onderdelen vervangt. Of is er iets heel speciaals aan dat Kenosha frame?
ik heb em ook al proberen een beetje bij te praten maar....

Dude, als je voor weinig een fiets wil, check dan ff hier en daar, vraag wordt eeuwen vaak gesteld antwoord is bijna altijd hetzelfde.
Voor een paar fietsen die wel waar voor hun geld lijken te bieden kan je hier ff checken.
Voor een paar fietsen die wel waar voor hun geld lijken te bieden kan je hier ff checken.
[zeikmode/aan]
Wat een n00b.
Schrijfremmen, 2 keer dezelfde topic starten over een kenosha en 14 jaar oud ;D.
[zeikmode/uit]
Wat een n00b.
Schrijfremmen, 2 keer dezelfde topic starten over een kenosha en 14 jaar oud ;D.
[zeikmode/uit]
-
steek allesins geen schijfremmen!! want:
ik werk zelf bij een fietswinkel en ik kan jullie beloven dat schrijfremmen niet goed zijn. iedereen zegt dat de remkracht veeeeel beter is dat is absoluut niet waar. als je gewonen V-remmen hebt en ze goed afstelt dan werken ze beter dan schrijfremmen. daarbij komt ook nog dat schrijfremmen super duur zijn en ze pas echt goed werken bij een prijs van 600 euro. daarbij komt ook nog eens dat schrijfremmen heeeeel veel onderhoud nodig hebben omdat anders het veel te gauw uitgewerkt is en als laatste moet je veel verstand van fietsen hebben wil je schrijfremmen nemen. omdat ze best wel technish in elkaar steken
ik werk zelf bij een fietswinkel en ik kan jullie beloven dat schrijfremmen niet goed zijn. iedereen zegt dat de remkracht veeeeel beter is dat is absoluut niet waar. als je gewonen V-remmen hebt en ze goed afstelt dan werken ze beter dan schrijfremmen. daarbij komt ook nog dat schrijfremmen super duur zijn en ze pas echt goed werken bij een prijs van 600 euro. daarbij komt ook nog eens dat schrijfremmen heeeeel veel onderhoud nodig hebben omdat anders het veel te gauw uitgewerkt is en als laatste moet je veel verstand van fietsen hebben wil je schrijfremmen nemen. omdat ze best wel technish in elkaar steken
Dirty-Harry schreef:
Sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens. Heb je zelf ooit schijfremmen gehad. Ik wel en ik zweer erbij.
Hoe kan jij nou beloven dat schijfremmen niet niet goed zijn

Voordelen van schijfremmen zijn dat ze in het algemeen net even krachtiger zijn en natuurlijk zijn er ook uitzondereringen maar die heb je ook met vee-brakes. Schijfremmen zijn niet super duur (uitzonderingen daargelaten) voor de gebodene kwaliteit maar wel duurder v-brakes. En kom niet met een verhaal hier op DP dat ze pas goed werken bij euro 600 ;D ;D ;D ;D (daar zul je heel veel reacties op krijgen believe me).
Hoe vaak moet ik onderhoud plegen aan mijn schijfremmen? In iedergeval veel minder dan aan vee-brakes. Ik bedoel wat moet je nou onderhouden? Hoogstens eens in de 1,5 jaar nieuwe olie erin, nog niet eens. Nieuwe remblokjes? Ze gaan in iedergeval langer mee dan vee-brakes, bij mij. Schoonmaken doet iedereen na een modderrit, toch. Verder hoef ik niks aan mijn remmen te doen. Bij mij was de XTR disc ""set & forget"".
Bij vee-brakes mot je veel vaker afstellen dan bij vee-brakes i.v.m. kabelverlenging en remblokje slijtage, en laat nou net bij open-systeem schijfremmen dit automatisch zijn he

Misschien heb je wel meer verstand nodig voor schijfremmen maar daar hebben we ook fietsenmakers voor en zo ingewikkeld is het nou ook weer niet hoor.
Ik rijd sinds een maandje met schijven (hayes) en ik wil nooit meer terug naar Vbrakes. Schijven zijn idd krachtiger naar mijn mening en wat net zo belangrijk is, je kan veel beter doseren.
Maareh Bike2die, wat ga je eigenlijk doen met die bike? XC zal hij misschien wel een paar dagen meegaan maar als je er wat freeride mee wil gaan doen, jumpen, droppen enz. geef ik m hooguit een paar uur
Dude
Maareh Bike2die, wat ga je eigenlijk doen met die bike? XC zal hij misschien wel een paar dagen meegaan maar als je er wat freeride mee wil gaan doen, jumpen, droppen enz. geef ik m hooguit een paar uur

Dude
ja ind wat een onzin zeg. Voor mij niks anders meer.
Onderhoud is nou juist wat die dingen niet nodig hebben.
Misschien kunnen we een lijstje maken van punten die goed zijn aan schijven, dat scheelt de mensen die met schijven rijden weer typen, hoeven ze alleen maar te kopieen
Onderhoud is nou juist wat die dingen niet nodig hebben.
Misschien kunnen we een lijstje maken van punten die goed zijn aan schijven, dat scheelt de mensen die met schijven rijden weer typen, hoeven ze alleen maar te kopieen
-
Bike2die, stadsgenoot, goed!
Als je een beginner bent, voornamelijk in de stad gaat rijden, en niet teveel geld wilt uitgeven, zou ik sowieso gaan voor een fiets zonder vering, want:
- voorvorken van fietsen in die prijsklasse zijn echt SLECHT
- Goed biken leer je het best op een ongeveerde fiets.
Frames zijn meestal wel in orde, alleen een beetje zwaar. Zorg wel voor een redelijke kwaliteit draaiende onderdelen, Shimano Deore is goede kwaliteit en redelijk van prijs
Verder letten op de juiste maat, goedkope fietsen zijn vaak in teweining maten leverbaar of de handelaar wil geen moeite voor je doen. ik zou zeggen: laat je even goed meten. Ik ga voor mijn fietsen altijd naar Stappenbelt Apeldoorn. Niet goedkoop maar wel goed.
Tot slot: Een goede 2e hands fiets is soms beter dan een goedkope nieuwe!
Succes, Lars
Als je een beginner bent, voornamelijk in de stad gaat rijden, en niet teveel geld wilt uitgeven, zou ik sowieso gaan voor een fiets zonder vering, want:
- voorvorken van fietsen in die prijsklasse zijn echt SLECHT
- Goed biken leer je het best op een ongeveerde fiets.
Frames zijn meestal wel in orde, alleen een beetje zwaar. Zorg wel voor een redelijke kwaliteit draaiende onderdelen, Shimano Deore is goede kwaliteit en redelijk van prijs
Verder letten op de juiste maat, goedkope fietsen zijn vaak in teweining maten leverbaar of de handelaar wil geen moeite voor je doen. ik zou zeggen: laat je even goed meten. Ik ga voor mijn fietsen altijd naar Stappenbelt Apeldoorn. Niet goedkoop maar wel goed.
Tot slot: Een goede 2e hands fiets is soms beter dan een goedkope nieuwe!
Succes, Lars
-
Dirty-Harry schreef:
Zoals al Bikeroo al voorspelde moet ik toch even mijn reactie kwijt:
Ik heb mijn Marta SL remmen (samen met een setje Crossmax SL wielen) gekocht voor 945 euro.. je gaat mij echt niet wijsmaken dat Marta SL remmen niet goed zijn.
Daarbij komt nog dat schijfremmen duurder zijn, maar denk eens aan de slijtage van je velg met velgremmen?

V.
-
voor diegene die niet mee zijn, het rode gedeelte is de misterieus verdwenen topic over schijfremmen die, handige harry terug heeft getoverd!
aha! :-[
aha! :-[
-
Nou toevallig ken ik deze stadsgenoot....... (hij heeft een lekkere zus ::) ;D ) en hij heeft nu een kenosha calgary.... het enigste wat ie er mee wil doen is een beetje 3 stoeprandjes op elkaar mee droppen en op et achterwiel fietsen..... niet zo heel bijzonder dus
Hij zoekt eigenlijk gewoon een mtb waarmee je nog iets meer mee kan dan naar school fietsen dus ook een beetje het bos in
en oja errug interresant dat over die schijfremmen ;D ;D
Die fietsenzaak waar die werkt is dus een profile zaak (nix tegen profile zaken) maar als deze zaak 1x per half jaar een mtb verkoopt met schijfremmen kun je mij niet vertellen dat ze der verstand van hebben >:( >:( >:(
[off topic]
De Lars Ceuvas wat rij je allemaal alleen xc of ook urban ??
[off topic]

Hij zoekt eigenlijk gewoon een mtb waarmee je nog iets meer mee kan dan naar school fietsen dus ook een beetje het bos in

en oja errug interresant dat over die schijfremmen ;D ;D
Die fietsenzaak waar die werkt is dus een profile zaak (nix tegen profile zaken) maar als deze zaak 1x per half jaar een mtb verkoopt met schijfremmen kun je mij niet vertellen dat ze der verstand van hebben >:( >:( >:(
[off topic]
De Lars Ceuvas wat rij je allemaal alleen xc of ook urban ??
[off topic]
Vieze Harrie werkt zeker bij de Halfords oid..

coccobill schreef:
Vieze Harrie werkt zeker bij de Halfords oid..![]()
heb je de rest van het topic wel gelezen?
The Flying V schreef:Ik heb mijn Marta SL remmen (samen met een setje Crossmax SL wielen) gekocht voor 945 euro.. je gaat mij echt niet wijsmaken dat Marta SL remmen niet goed zijn.V.
Hangt ervan af waarvoor.
Al gaf je me geld toe, op m"n freerider en m"n tandem komen ze niet.
inderdaad...sorry..
-
Pino schreef:
Hangt ervan af waarvoor.
Al gaf je me geld toe, op m"n freerider en m"n tandem komen ze niet.
Pino, luister.. het ging erom dat de stelling "schijfremmen zijn pas goed als ze 600 euro of duurder zijn". Mijnes hebben dus minder gekost en zijn de beste van Magura voor XC gebruik. Het maakt mij helemaal niks uit of jij ze wel of niet wilt.. dat moet jij zelf weten! Maar, voor mij zijn ze perfect!
V.
Kenosha Anchorage....Galgary....
welke wordt het?
Tip: Profile Deventer.
Tommy
welke wordt het?
Tip: Profile Deventer.
Tommy