Sram en shimano derailleurs
Moderator:Beheerders
Ik heb op mijn bike een achter derailleur van sram zitten een sram 7.0 met welke groep van sram kan ik dit vergelijken ??
Re:Sram en shimano derailleurs
sram met sram vergelijken ???
sorry ik bedoel met mijn sram 7.0 met shimano

sram 7.0 -- shimano LX
en wat zit daar nog boven dan ?? want ik weet dat je
sram shimano
3.0 ??
4.0 ??
5.0 ??
7.0 lx
9.0 ??
X.0 ??
hoezit het dan met de rrest van de groepen welke moet met welke concureren ?? ???
sram shimano
3.0 ??
4.0 ??
5.0 ??
7.0 lx
9.0 ??
X.0 ??
hoezit het dan met de rrest van de groepen welke moet met welke concureren ?? ???
TmFToM schreef:
en wat zit daar nog boven dan ?? want ik weet dat je
sram shimano
3.0 acera??
4.0 alivio
5.0 deore
7.0 lx
9.0 xt
X.0 xtr
3.0 acera / altus een van de twee ja
ps. mis 9.0sl in het lijstje. is deze sinds de komst van X.0 vervallen of........ 9.0sl stond altijd gelijk aan XTR.
jojo
jojo
9.0 SL bestaat idd ni meer
Van look vind ik de X.0 boven de XTR staan, de prijs is er ook wel naar
prijsverschil is te groot geworden tussen 9.0 en dan ineens X.0, ze hadden er gemakkelijk de 9.0 SL nog kunnen tussen houden, maja, da"s marketing he

Van look vind ik de X.0 boven de XTR staan, de prijs is er ook wel naar

prijsverschil is te groot geworden tussen 9.0 en dan ineens X.0, ze hadden er gemakkelijk de 9.0 SL nog kunnen tussen houden, maja, da"s marketing he
maar er is nog geen complete groep van X.0 of wel (voor der. + shifter enz.) prijs is erg hoog ja voor X.0
jojo

jojo
Er is eigenlijk geen 1 echt complete SRAM groep.
ja ok, maar 7.0 en 9.0 enzo hadden nog wel v-brake"s enzo. maar X.0 alleen achterder. + shifter, of komt de rest nog???
jojo
jojo
Kheb al veel 2004 nieuws van SRAM gezien (eigenlijk herhaaldelijk hetzelfde) maar dat ging alleen ove x.9 en x.7, geen woord over X.0, alleen ovebr de nieuwe shifters/derailleurs
-
iemand een idee wanneer die nieuwe shifters te leveren zijn.. die zie ik namelijk wel zitten
En zou iemand mij kunnen vertellen wat die dingen eigenlijk kosten ik heb er nu 5.0 shifters op zitten maar als ik een berg op moet en ik wil kracht zetten schakel ik wel eens per ongeluk en dat is weer minder voor mijn achterpad wat dan krom trekt en even later weer afbreekt
en dit zou met anders shifters van sram minder snel gebeuren 7.0 9.0 x.0 maar ik heb geen idee wat die dingen kosten
en dit zou met anders shifters van sram minder snel gebeuren 7.0 9.0 x.0 maar ik heb geen idee wat die dingen kosten
-
- Contacteer:
Ik vind dat je 7.0 niet met LX kan vergelijken hoor, deore dat is t.
En 5.0 is echt heus een stuk beroerder dan deore. 9.0 is beter dan LX maar minder dan XT. Dat is gewoon zo. X.0 is wel XTR.
Ik denk dat de vergelijking voor komend jaar wel op gaat.
X.7 zal wel LX worden ongeveer
X.9 XT
X.0 XTR
En 5.0 is echt heus een stuk beroerder dan deore. 9.0 is beter dan LX maar minder dan XT. Dat is gewoon zo. X.0 is wel XTR.
Ik denk dat de vergelijking voor komend jaar wel op gaat.
X.7 zal wel LX worden ongeveer
X.9 XT
X.0 XTR
sram shimano
3.0 acera
4.0 alivio
5.0 deore
7.0 lx <2003
x7 lx 2004>
9.0 xt <2003
x9 xt 2004>
9.0sl xtr <2002
X.0 xtr 2003>
3.0 acera
4.0 alivio
5.0 deore
7.0 lx <2003
x7 lx 2004>
9.0 xt <2003
x9 xt 2004>
9.0sl xtr <2002
X.0 xtr 2003>
-
- Forumbeheerder
beetje nie akkoord Koenie
ik heb 9.0sl gehad en das in mijn ogen grotere brol dan LX. Dat mag zelfs niet naast XT staan!
ik heb 9.0sl gehad en das in mijn ogen grotere brol dan LX. Dat mag zelfs niet naast XT staan!
ging om hoe het in de markt gepositioneerd was niet of je er tevreden mee was

TmFToM schreef:
Ik heb op mijn bike een achter derailleur van sram zitten een sram 7.0 met welke groep van sram kan ik dit vergelijken ??
lmfd KoeniE, het gaat dus om de vergelijking in gebruik, niet om hoe het volgens een bepaald merk en aanhangers graag gezien word...
-
- Forumbeheerder
KoeniE schreef:
ging om hoe het in de markt gepositioneerd was niet of je er tevreden mee was![]()
Ja
maar er is in mijn ogen een groot verschil met waar Sram staat en waar ze ons willen doen geloven dat ze staan.....
Dus om even samen te vatten jullei denken dat mijn 7.0 der ergens tussen deore en LX in zit maar dan iets meer richting de LX dan de deore zeg maar ??
En een ander vraagie als er ik nou een beter deraleur + shifters wil kopen waar kan ik dat kwa prijs het best doen ?? ???
het monteren kan ik zelf wel maar
al vast bedankt ;D ;D
En een ander vraagie als er ik nou een beter deraleur + shifters wil kopen waar kan ik dat kwa prijs het best doen ?? ???
het monteren kan ik zelf wel maar

al vast bedankt ;D ;D