voorderailleur probleempje

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
T
Contacteer:
voorderailleur probleempje

Bericht door T » ma jun 16, 2003 3:42 pm

wat doe ik fout als ik mij voorderalleur slechts afgesteld krijg op of de eerste twee of laatste twee tandwielen? Komt het doordat ik een sramshifter en shimano (deore) derailleur heb (bracket was 113)?

Heb nu een chainguard maar wil voor de megavalanche met 3 tandwielen gaan rijden. OOK zou ik het liefst mijn 118mm bracketas willen blijven gebruiken, omdat die isis is als mijn mooie cranks ook :) , anders weer oude 4kant spulletjes erop.

ISis dat mogelijk? Iemand tips? Andere derailleur misschien? Heb al shimano shifter klaar liggen, dus dat probleem kan mogelijk al in het verleden liggen...

gr. Tanja

dobbel our zero

Re:voorderailleur probleempje

Bericht door dobbel our zero » ma jun 16, 2003 3:50 pm

ligt eraan welke sram shifter je gebruikt, die met een nummer (zoals sram 7.0) gaat niet samen met een shimano derailleur

Brum.

Bericht door Brum. » ma jun 16, 2003 3:56 pm

Maar wel aan de voorkant.... waar het hier over gaat.... ::)

Word anders ook lastig, rijden met SRAM voorderailleurs die niet (meer) bestaan... ;D

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jun 16, 2003 4:03 pm

Sram shifter en shimano vóórderailleurs zijn altijd compatibel. Ik neem aan dat je weet hoe je het bereik van een derailleur in stelt toch?

KoeniE

Bericht door KoeniE » ma jun 16, 2003 10:36 pm

Brum schreef:
Maar wel aan de voorkant.... waar het hier over gaat.... ::)

Word anders ook lastig, rijden met SRAM voorderailleurs die niet (meer) bestaan... ;D

Ze bestaan nog gewoon !

evenals de oude spectro derailleurs van sachs

Afbeelding

Steppie

Bericht door Steppie » di jun 17, 2003 7:50 am

Ik heb ook een sram voor derailleur liggen, bestaan echt :) .
Maar het aanlopen van de eerste twee of laatste heb ik ook snel. Als je een beetje speling in de voor tandwielen hebt zitten is het weer raak. Zeker bij 9 speed , waar je een groot verloop hebt en de ketting met grote voorblad en grote achterblad erg scheef staat. En ik neem aan dat je de derailleur goed hebt afgesteld en dat de ketting teggen de derailleur schuurt?

T
Contacteer:

Bericht door T » di jun 17, 2003 8:15 am

LEKKER BELANGRIJK!!! :P

ja ze bestaan, maar nee, ze worden bijna nergens uitgeleverd los. komt er nog eens bij dat op de vliegende kers geen sram derailleur past, omdat die band te hoog zit. de sram zooi gaat nu weer op mijn xc bike, maar het punt is dus, ik gebruikte "n 9.0sl shifter, maar nu een ordinaire xt shifter. Iemand daar nog gedachtes over? Ook over combi met 118mm BB?

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 19, 2003 8:25 am

T schreef:

ja ze bestaan, maar nee, ze worden bijna nergens uitgeleverd los. komt er nog eens bij dat op de vliegende kers geen sram derailleur past, omdat die band te hoog zit. de sram zooi gaat nu weer op mijn xc bike, maar het punt is dus, ik gebruikte "n 9.0sl shifter, maar nu een ordinaire xt shifter. Iemand daar nog gedachtes over? Ook over combi met 118mm BB?

hij zal of net wel of net niet passen de band zit namelijk niet zo hoog als op een shimano derailleur

als je wil passen heb ik er nog 1 liggen in 34.9 als reserve

enne ze zijn gewoon op stock bij de importeur hoor (www.koch-kleeberg.nl) dus elke dealer kan ze met 2 dagen in huis hebben

er zou ook geen verschil moeten zitten tussen de 9.0sl voor voor en een XT voor voor weet niet of de BB nog veel uit maakt

kijk anders een naar de chainline afstand vanaf de bb (meestal opgegeven)

T
Contacteer:

Bericht door T » di jul 01, 2003 6:45 am

KoeniE schreef:
[
T schreef:

hij zal of net wel of net niet passen de band zit namelijk niet zo hoog als op een shimano derailleur

als je wil passen heb ik er nog 1 liggen in 34.9 als reserve

enne ze zijn gewoon op stock bij de importeur hoor (www.koch-kleeberg.nl) dus elke dealer kan ze met 2 dagen in huis hebben

er zou ook geen verschil moeten zitten tussen de 9.0sl voor voor en een XT voor voor weet niet of de BB nog veel uit maakt

kijk anders een naar de chainline afstand vanaf de bb (meestal opgegeven)

::) ::) ::) ::) ::)

Plaats reactie