shifters

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Abuse that Sl*t
shifters

Bericht door Abuse that Sl*t » ma jun 16, 2003 8:27 pm

zal vast wel es een poll of treath over geweest zijn..... maar wil et wel es weten ;D

Wytze

Re:shifters

Bericht door Wytze » ma jun 16, 2003 8:38 pm

ik mis de gewone SRAM"s ik rij met 9.0sl op nicolai, 9.0 op trek en LX op giant. de lekkerste shifters zitten op m"n singlespeed ::)

Azonic-xc-er

Bericht door Azonic-xc-er » ma jun 16, 2003 8:40 pm

ik rij ook met van die mooie 9.0 sl shifters met zo een amerikaanse vlag d"erin. Is voor mij ideaal en die make zo een mooi klikgeluidje!

Enduro

Bericht door Enduro » ma jun 16, 2003 9:05 pm

Oude XTR"s, XT"s of LX"s, simply the best...

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » ma jun 16, 2003 9:41 pm

sorry!!!! ;D dacht eraan toen ik zonet nog ff aant biken was :D ;)

Sven

Bericht door Sven » ma jun 16, 2003 9:46 pm

LX.... hopelijk de volgende xt 2002 of xt 2003.. denk eerder het laatste

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di jun 17, 2003 8:46 am

Ik denk nieuwe xtr
op t eerste zicht lijkt t niks en ik vin t nog altijd raar maar er zijn 2 grote problemen met de ander shifters:
1. Voor DH wil ik mijn wijsvinger niet van mijn rem. Ik heb nu met de xtr barend shifter een oplossing, maar t kabeltje is eigenlijk te kort.
2. geloof t of niet maar XT shifter en XT Disk remhendel zijn NIET compatibel. =>op je stuur, als je je rem perfect zet zitten je shift peddels ofwel veel te ver naar binnen, ofwel gewoon vóór je rem waardoor je opschakelt als je remt.

Daarom denk ik dat, mits een uurtje fijnafstellen, dat die xtr een oplosing kan bieden. Ik moet t wel nog eens te goei testen. Liefst van al had ik gewoon een xt shifter met langere peddels, verstelbare peddels of met de klemming links ipv rechs, zodat ie mooi naast de klemming van de rem komt.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di jun 17, 2003 8:52 am

Heb Deore op m"n bergfiets... ook Deore achter. Icm ultegra 12-27 cassette schakelt dat gewoon goed. Misschien ooit nog eens een XT a-derr erop, dan gaat ie helemaal als een speer.
Maar het aller aller liefste hoor ik het soepele zachte klikken van mijn Ultegra STI"s :D

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di jun 17, 2003 1:45 pm

Nu mijn vraag over shifters. Kheb zoals al wel een paar keer eerder gezegt een grotendeel XT aandrijflijn gekocht, maar klaat mijn oude deore shifters lekker zitten. Zou k het heel erg merken als ik deze ook vervang. ik heb niet echt het idee dat die deore van nu versleten zijn. :o

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di jun 17, 2003 2:12 pm

FREAKaZOID schreef:
Nu mijn vraag over shifters. Kheb zoals al wel een paar keer eerder gezegt een grotendeel XT aandrijflijn gekocht, maar klaat mijn oude deore shifters lekker zitten. Zou k het heel erg merken als ik deze ook vervang. ik heb niet echt het idee dat die deore van nu versleten zijn. :o

XT heeft kogellagers, Deore niet. In de praktijk schijnt het verschil heel miniem te zijn. Als de oude boel nog niet op is, niet vervangen ook. Zonde van je geld. Achterderailleur of cranks zit meer verschil tussen.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jun 17, 2003 5:06 pm

Wat rij ik? Gripshift...

en wat op de eerst volgende fiets? Duimschakelaars.. boven op het stuur... Niks flipperdeflipflap met rem en schakelen in 1... daar moet je bij nadenken.. en das niet aan mij besteed...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jun 17, 2003 5:22 pm

Ik weet het nog niet, iedergeval wel SRAM, ik hoef geen Shimano flipflap en remmen in 1. Triggers of gripshift.....kweet nog niet, moeilijk allemaal

bovendien ziet SRAM er ook veel beter uit als XT/XTR.
.

KoeniE

Bericht door KoeniE » di jun 17, 2003 10:24 pm

ik rij:

alles waar sram op staat ! ik heb triggers 9.0 halfpipes, 7.0 shorty"s, X.0 incl alle combinerende derailleurs enz enz enz. voor mij geen shitmano ! teveel eigen markt beschermend ! geef mij maar producenten die ook compatible dingen maken...

Giedo

Bericht door Giedo » wo jun 18, 2003 12:17 am

Heb een bike met XT, schakelt met het vorder. preciezer.
En heb een bike met Sram9.0, schakelt sneller, is gebruiksvriendelijker.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jun 18, 2003 5:52 am

KoeniE schreef:
ik rij:

alles waar sram op staat ! ... geef mij maar producenten die ook compatible dingen maken...

Ik neem aan dat je doelt op interfaces e.d... want als er één der. niet compatible is met andere systemen dan is het de SPAM... uh.. SRAM wel...

Daarnaast... dat Shimano wellicht de eigen markt beschermt... jah.. kan zijn... bij mij schakelt het er geen cent minder door....

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo jun 18, 2003 8:17 pm

Neh maar het is wel wat duf dat je wanneer je bijv. een shimano schijfrem of crankset koopt, dat je dan ook ernstig beperkt wordt in je keuze van naaf / bracket enz. En Shimano pakt heus niet enkel uit met een nieuwe standaard omdat ze geloven dat ie beter is.
Verbaasd me dat ze IS2000 nog volgen...

Steppie

Bericht door Steppie » wo jun 18, 2003 8:41 pm

Ik heb deore shifters op mijn gazelle en het scott frame die ik net gekocht heb heeft nu net sram 7.0 erop. Vind zelf de xt shifters ook wel fijn, de lx minder.
En sram 9.0 moet ik nog proberen. Heb ook een peugot met sram 5.0 denk ik. Aardig voor normaal gebruik :)

Shark

Bericht door Shark » wo jun 18, 2003 9:36 pm

Ik rij met gripshift Sram 9.0 SL, wel de shorty"s. die halfpipes vind ik niet fijn.
In combinatie met de 9.0 SL achterderr. schakelt dit echt als een tierelier.
Alleen die derr. wieltjes mogen ze bij sram wel "s wat degelijker maken die dingen slijten wel erg snel......

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 19, 2003 8:26 am

DeKerfs schreef:
Ik neem aan dat je doelt op interfaces e.d... want als er één der. niet compatible is met andere systemen dan is het de SPAM... uh.. SRAM wel...

mmhh maakt suntour geen 1:1 shifters en deraileurs net als sram?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do jun 19, 2003 8:39 am

heb t gevoel dat dit vooral een emotionele discussie is, erg subjectieve argumenten dus.

Ik stel alleen vast dat de argumenten tegen Shimano vooral zitten op vlak van jappenhaat en aversie voor industry giants.
De argumenten tegen Sram lijken me vooral gebaseerd op slechte ervaringen.
make up your own mind

Ik ben jaren tegen shimano geweest en heb nog geld uitgegeven om geen enkel shimano onderdeel op mijn fiets te hebben.
Maar de problemen stapelden zich op. Toen ik dan tegen mijn zin XT begon te kopen klaarde hemel helemaal uit en nu rij ik probleemloos en doodgraag met Shimano. En ik heb nog nooit een zo goed werkende fiets gehad als nu.

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 19, 2003 8:58 am

en wat nu met XT 2004?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jun 19, 2003 5:17 pm

BF goes Hawajan schreef:
heb t gevoel dat dit vooral een emotionele discussie is, erg subjectieve argumenten dus.

Ik stel alleen vast dat de argumenten tegen Shimano vooral zitten op vlak van jappenhaat en aversie voor industry giants.
De argumenten tegen Sram lijken me vooral gebaseerd op slechte ervaringen.
make up your own mind

Ik ben jaren tegen shimano geweest en heb nog geld uitgegeven om geen enkel shimano onderdeel op mijn fiets te hebben.
Maar de problemen stapelden zich op. Toen ik dan tegen mijn zin XT begon te kopen klaarde hemel helemaal uit en nu rij ik probleemloos en doodgraag met Shimano. En ik heb nog nooit een zo goed werkende fiets gehad als nu.

Niets aan toe te voegen... ;)

mtbgappie

Bericht door mtbgappie » za jul 26, 2003 5:42 pm

KoeniE schreef:
en wat nu met XT 2004?

die komt aan het einde van het jaar

Gène

Bericht door Gène » za jul 26, 2003 10:18 pm

XT 2004 ziet niet uit. Werkelijk wat is dat lelijk met die rare shifters. Geef mij de oude versie maar of de nieuwe XTR. Dat kleurtje is wel oke. jammer dat het niet lang blijft zitten.
Maaruh dat rr gaat dat beter dan gewone veer?
mzzl
Gène

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » zo jul 27, 2003 12:54 pm

ik rijd met triggers, ik verafschuw grip SHIT!!! :o

Plaats reactie