Re:Stadswacht
Moderator:Beheerders
-
Ben ik met m"n neefje een lekker stukkie aan het fietsen in Limburg, staat boven aan het klimmetje op de Schaelsberg een mannetje met een scooter. "Er mag hier niet gefietst worden mannen" zegtie. "En ik ben een stadswacht dusssss.." Wij: "maar wat betekent dan dat bordje met die zwarte driehoekje en die twee rondjes eronder, meneer, op dat paaltje naast u?" Hij: "oh, mij is verteld dat je hier niet mag fietsen". Wij:"dag meneer, wij gaan lekker fietsen".
Stadswacht zijn is heus niet zo erg maar als je dit soort dingen gaat doen moet je me niet kwalijk nemen dat ik evn moet grinniken....
Stadswacht zijn is heus niet zo erg maar als je dit soort dingen gaat doen moet je me niet kwalijk nemen dat ik evn moet grinniken....
-
Iedereen maakt toch wel eens een domme fout?
Alleen omdat hij stadswacht is moet dit gemeld worden?
Beetje dom om hier een topic over te beginnen..Wat zou er gebeuren als iedereen zijn ervaringen op het forum gooit..
Beetje dom om hier een topic over te beginnen..Wat zou er gebeuren als iedereen zijn ervaringen op het forum gooit..
"En ik ben een stadswacht dusssss.."
wat wilde die doen dan...
Stadwachten mogen je alleen een waarschuwing geven!! Bekeuren mogen ze al helemaal niet!!
dusssss... Gewoon afstappen en 5 meter later weer opstappen en wegsprinten!!!
mzzl Gemini
ps. Beetje nutteloze topic dit...
-
Dat zie je verkeerd..
Een stadswacht mag jou staande houden en dan moet je wachten tot de politie er is, en die geeft jou dan fijn een bekeuring..
Maar in dit geval heeft dat geen nut vanwege het bord "verplicht fietspad".
Maar goed..over t nut van dit topic heb ik ook weinig woorden voor... :-X
Een stadswacht mag jou staande houden en dan moet je wachten tot de politie er is, en die geeft jou dan fijn een bekeuring..
ohw...
goed dat ik dat weet ik het vervolg....
mzzl gemini
goed dat ik dat weet ik het vervolg....
mzzl gemini
Ruff Ryder schreef:
Dat zie je verkeerd..
hij mag idd vriendelijk vragen of je even wilt wachten tot de politie er is. Als je hier echter geen tijd voor hebt, of zin in hebt en wegfietst kan ie je nix maken.
ps wil niet iedereen te pas en te onpas ¨MIJN¨dusssss gebruiken ;D

dank u
dussssss
maw een stadswacht mag net zoveel als iedere andere burger ::)
- dobbel our zero
stadswachten hihi
laat die lui wat echte bevoegdheden krijgen ofzo

En iedere burger mag een ander staande houden als daar rede toe is...
-
dobbel o -zero schreef:
stadswachten hihi![]()
![]()
![]()
![]()
Daar zijn ze mee bezig geweest maar de parkeerwachters werden jaloers........Wat is er nou erger als een jaloerse gefrustreerde parkeerwachter? ::)
Eh BOSS, ze mogen ze zeker wel vasthouden, net als elke andere burger. Op stadswachten lopen zeiken vind ik een beetje makkelijk hoor.
Das niet waar, ze mogen je niet aanraken, dus als jij wegloopt kunnen/mogen ze niks doen. En als ze dat doen klaag je ze aan, hou je er nog een beetje geld aan over ook. En misschien zelf je hoofd in de PRIVÉ ;D >:(Ruud schreef:
ze mogen ze zeker wel vasthouden, net als elke andere burger. Op stadswachten lopen zeiken vind ik een beetje makkelijk hoor.
Niet aanraken? Als ik niemand mag aanraken dan heb ik een strafblad ter dikte van een telefoonboek...
Nee dat mag alleen niet als het "ongewenst" is of zo.
Gewenst mag wel
Gewenst mag wel
Giedo schreef:
En iedere burger mag een ander staande houden als daar rede toe is...
eeehhhhhh wrong, staande houden is het kort ophouden des persoon ter vaststelling van de indentiteit danwel woon en of verblijf plaats, een burger mag dat nou juist niet, aanhouden mag een burger wel als het heterdaad is.
dussssssssss

Ruud schreef:
Eh BOSS, ze mogen ze zeker wel vasthouden, net als elke andere burger. Op stadswachten lopen zeiken vind ik een beetje makkelijk hoor.
ik loop niet te zeiken, ik leg alleen ff uit hoe de vork in de steel steekt, die lui doen best goed werk.
Volgens mij geld hetzelfde voor bewakers in winkels, volgens mij mogen die je ook alleen ¨mondeling¨ aanhouden
dusssss
Word je op heterdaad betrapt bij het begaan van een strafbaar feit, dan is iedereen bevoegd om je aan te houden. Volgens de wet is er sprake van heterdaad als het strafbare feit ontdekt wordt op het moment dat het begaan wordt of kort daarna. Houdt een burger of een bewaker je aan dan dient deze je zo snel mogelijk aan de politie over te dragen. Hierbij mag hij of zij enig geweld gebruiken om je in bedwang te houden. Arresteren is het moment van aanhouden en overbrengen naar het bureau waar je in verzekering gesteld wordt.
vond ik net ergens via google.
lijkt mij duidelijk, als er geen gegrondde reden is mogen ze je niet aanraken.
ps "enig geweld" verschilt nogal per persoon
dusssss
vond ik net ergens via google.
lijkt mij duidelijk, als er geen gegrondde reden is mogen ze je niet aanraken.
ps "enig geweld" verschilt nogal per persoon

dusssss
-
uhuh Albert Heijn figuren :P wel goeie lui ;D moet je maar nie jatten

BOSS schreef:
ik loop niet te zeiken, ik leg alleen ff uit hoe de vork in de steel steekt, die lui doen best goed werk.
Volgens mij geld hetzelfde voor bewakers in winkels, volgens mij mogen die je ook alleen ¨mondeling¨ aanhouden
dusssss
Daar had een enter gemoeten, was niet voor jou bedoelt.
Stadwachten 

-
Ruff Ryder schreef:
Iedereen maakt toch wel eens een domme fout?
O, eigen ervaringen op het forum gooien is een beetje dom? Ik dacht Dirty Pages Cafe, grappig verhaaltje......
Ruud schreef:
[BOSS schreef:
dusssss
Daar had een enter gemoeten, was niet voor jou bedoelt.
okidoki no offence ;D ;D

dusssss
Mmmmkay.... ::)ELVIS schreef: [eeehhhhhh wrong, staande houden is het kort ophouden des persoon ter vaststelling van de indentiteit danwel woon en of verblijf plaats, een burger mag dat nou juist niet, aanhouden mag een burger wel als het heterdaad is.Giedo schreef:
dussssssssss![]()
-
de stadswachten in utrecht hebben tegenwoordig wel meer bevoegdheden. aanhouden, verbaliseren, meenemen naar bureau etc.
rijd je dus met je fietsje waar het niet mag, nemen zij hem in beslag en geven ze je ter plekke ook nog eens een boete.
rijd je dus met je fietsje waar het niet mag, nemen zij hem in beslag en geven ze je ter plekke ook nog eens een boete.
Stadswacht ??? wat zei je "het is hier inderdaad erg stedelijk ja.
Aan stadswacht denk ik gelijk aan de vele relazen van Wouter Bos die het weer hebt over de stadswacht en de handen aan het bed.
Geef een paar langdurig werklozen een mooi kostuum en ze denken gelijk dat ze belangrijk zijn op een onbetekende, wat wij berg noemen, plaats.
Aan stadswacht denk ik gelijk aan de vele relazen van Wouter Bos die het weer hebt over de stadswacht en de handen aan het bed.
Geef een paar langdurig werklozen een mooi kostuum en ze denken gelijk dat ze belangrijk zijn op een onbetekende, wat wij berg noemen, plaats.