twijfel: Airborne of Cube frame?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
NoShelter
twijfel: Airborne of Cube frame?

Bericht door NoShelter » do jun 12, 2003 8:24 pm

Hoi mensen,

Op zoek naar een geschikt frame heb ik momenteel twee frames op het oog:
Airborne Liberator (475,-euro)
Cube Elite blackline (799,-euro)

Het Cube frame vind ik een stuk mooier en lichter, maar is dan ook behoorlijk prijzig tov het Airborne frame. :o

Wat is jullie advies voor iemand die een stevige XC bike wil bouwen van een goed frame?

THnx! ;)

~ NoShelter

P.S. ik heb het Viper frame terzijde geschoven, aangezien hier moeilijk aan is te komen en de kwaliteit toch enigszins raadselachtig is ... ::)

ZAG

Re:twijfel: Airborne of Cube frame?

Bericht door ZAG » do jun 12, 2003 8:34 pm

met zon prijsverschil kun je niet echt vergelijken denk ik, duurder is beter hier

Exar

Bericht door Exar » do jun 12, 2003 8:36 pm

Wow, dat Airborne frame is vet! weinig geld! ff sparen - MCM verkopen - Airborne kopen

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jun 12, 2003 8:50 pm

NoShelter schreef:

P.S. ik heb het Viper frame terzijde geschoven, aangezien hier moeilijk aan is te komen en de kwaliteit toch enigszins raadselachtig is ... ::)

:D 9 van de 10 frames komen toch van dezelfde lijn... toch maar weer apart hoe mensen zich door een sticker/kleur een andere mening toe laten doen....

(no offence... )

Enduro

Bericht door Enduro » do jun 12, 2003 8:54 pm

Die Airborne is wel supervet!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jun 12, 2003 8:57 pm

Airborne!

alleen al omdat die veel mooier is, en veel exclusiever.

prijs van de cube wordt wel opgeschroeft door Balhoofd: Ritchey Logic Pro geïntegreerd, Stuurpen: Ritchey WCS en
Zadelpen: Thomson Elite

NoShelter

Bericht door NoShelter » do jun 12, 2003 9:08 pm

DeKerfs schreef:
[
NoShelter schreef:

:D 9 van de 10 frames komen toch van dezelfde lijn... toch maar weer apart hoe mensen zich door een sticker/kleur een andere mening toe laten doen....

(no offence... )

Had bij bike2build wat meer info losgepeuterd wat betreft Viper, en dat kwam niet bepaald (veel)belovend over (nog steeds weinig van bekend dus) :?

Gène

Bericht door Gène » vr jun 13, 2003 8:04 am

Airborne !!
Ziet er beter uit. En is zoals gezegt exclusiever. Maar laat je niet gek maken en kies wat je zelf het mooist vind. Plus probeer te achterhalen hoe ze rijden. En kies dan de fiets die beste bij jouw rijstijl past. Maar dit kan moeilijk worden.
mzzl
Gène

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr jun 13, 2003 1:42 pm

Ik heb ook nog serieus zitten geilen op zo"n Airborne ... is ook niks mis mee denk ik.

Maar na enige info ben ga ik toch voor de Votec Tox denk ik ... hoor je alleen maar positieve dingen over. Terwijl iedereen de Airborne wel mooi vind, maar ik heb niemand kunnen kunnen vinden die er ervaring mee heeft.

Bij Born Fietsen verkopen ze de Tox en de Liberator, en die verkoper die toch een heelo eerlijke indruk maakte, adviseerde mij onomwonden de Tox ... kosten ongeveer evenveel en de Tox is schijnt een superstijjf (en snel) frame te zijn. Check die onderbuis van zo"n Tox maar eens 8)

Ik heb een beetje twijfels over de achterkant van zo"n Liberator ... maar goed dat is maar een indruk en geen feit.
MonkeyBoy zou het moeten weten.

NoShelter

Bericht door NoShelter » vr jun 13, 2003 2:08 pm

BattleSickO schreef:

Bij Born Fietsen verkopen ze de Tox en de Liberator...

Woar zit die zaak?

~NoShelter

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » vr jun 13, 2003 2:12 pm

hehe thnx duidelijk wat mijn nieuwe frrame voor de mtb wordt ;D
geil dingetje die airborne!!!

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr jun 13, 2003 2:38 pm

NoShelter schreef: Woar zit die zaak?
Amstelveen :? Maar je kan natuurlijk ook bellen of kijken op www.bornfietsen.nl ... gunstige prijzen etc (kijk ook eens wat een groepje kost als je een framepje koopt) en dan door de telefoon meldde hij dat er daar ook nog wel wat af kon (de Votec, Airborne weet ik niet)

Ik heb trouwens eens gelezen dat die Airborne frames idd wel ergens in het verre Oosten worden gemaakt (zie post DeKerfs) maarr kwalitatief goed zijn - maar persoonlijk heb ik dan toch een lichte voorkeur voor Deutsche handgefertigte rahmen (indien dat stimmt naturlich) ;D

Er staat trouwens ook nog een heel mooi Commencal frame in de sectie te koop ... indien het je maat is ... miischien zit er wel een koopje in ?

aab

Bericht door aab » vr jun 13, 2003 3:44 pm

BattleSickO schreef:
Ik heb ook nog serieus zitten geilen op zo"n Airborne ... is ook niks mis mee denk ik.

Maar na enige info ben ga ik toch voor de Votec Tox denk ik ... hoor je alleen maar positieve dingen over. Terwijl iedereen de Airborne wel mooi vind, maar ik heb niemand kunnen kunnen vinden die er ervaring mee heeft.

Bij Born Fietsen verkopen ze de Tox en de Liberator, en die verkoper die toch een heelo eerlijke indruk maakte, adviseerde mij onomwonden de Tox ... kosten ongeveer evenveel en de Tox is schijnt een superstijjf (en snel) frame te zijn. Check die onderbuis van zo"n Tox maar eens 8)

Ik heb een beetje twijfels over de achterkant van zo"n Liberator ... maar goed dat is maar een indruk en geen feit.
MonkeyBoy zou het moeten weten.
nog weinig ervaringen mee, maar alles ziet er goed uit, het frame is pas net op de markt he.
liever een in het verre oosten machinaal gelast frame dan een westers met de hand gelast frame.
ik heb m"n bighit een keer naast christiaan z"n M1 gezet en het laswerk van specialized zag er een stuk beter uit.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » vr jun 13, 2003 3:47 pm

airborne en voor de 300eur da ge uitspaard kunde dan duurdere(en dan lichtere ) wielen ofzo kopen...

femkee

Bericht door femkee » za jun 14, 2003 1:06 pm

kun hem ook al cheap een stuk opgebouwd kopen:

voor $900 incl verzending heb je hem zo al met deore in 19,5" :

Afbeelding

ik weet niet welke maat maar een 21" licky strike titanium! heb ze nog voor $699,- ! dan blaas je je moeilijk keuze zo weg!

Afbeelding

femkee

Bericht door femkee » za jun 14, 2003 1:10 pm

NoShelter

Bericht door NoShelter » za jun 14, 2003 1:17 pm

femkee schreef:
ik weet niet welke maat maar een 21" licky strike titanium! heb ze nog voor $699,- ! dan blaas je je moeilijk keuze zo weg!

Heel mooi die LUcky strike titanium! :o Zou mooi zijn als je deze voor die prijs in NL kunt kopen ....

~ NoShelter

aab

Bericht door aab » za jun 14, 2003 10:31 pm

bel eens, misschien is er nog iets overjarigs op voorraad.

078-6737470

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za jun 14, 2003 11:28 pm

BattleSickO schreef:

Ik heb trouwens eens gelezen dat die Airborne frames idd wel ergens in het verre Oosten worden gemaakt (zie post DeKerfs) maarr kwalitatief goed zijn - maar persoonlijk heb ik dan toch een lichte voorkeur voor Deutsche handgefertigte rahmen (indien dat stimmt naturlich) ;D

Cube wordt in taiwan ofzo gelast, in duitsland gespoten.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jun 15, 2003 12:28 pm

Airborne Ti = China (Hunglung Sports als ik me niet vergis, alu weet ik niet zeker maar volgens mij doet Hunglung dat zeker niet)

Cube = Taiwan of wellicht misschien ook wel China en een enkel model schijnt uit Amerika te komen.. Dat moet dan van Anodizing afkomen, die tot voorkort ook alle amerikaanse Sworks frames van Specialized laste en o.a. de duurste Schwinn"s (zoek ook voor de gein maar eens de overeen komsten bij deze frames)

China is btw erg in opkomst wat framebouwers betreft, die voor goede prijzen goede kwaliteit leveren. Taiwan is tegenwoordig der mate ver gevorderd dat de uurtarieven van de medewerkers ook flink aan het stijgen zijn...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jun 15, 2003 12:31 pm

Erie thought;

vergelijk de lasdetails van een Cube (gussets voor aan bij de headtube) met die van die Airborne... ;)

Plaats reactie