2004 XT
Moderator:Beheerders
is hier te vinden http://www.singletrackworld.com/article.php?sid=1035
Ze houden gelukkig de gwone 4 punts steek voor de bladen. Cranks is het enige wat ik echt een verbetering, niet qua looks maar als systeem.
STZR
Ze houden gelukkig de gwone 4 punts steek voor de bladen. Cranks is het enige wat ik echt een verbetering, niet qua looks maar als systeem.
STZR
Re:2004 XT
Het lijkt net op XTR, alleen ander kleurtje en lettertjes zijn anderz, lijkt het.
Het is wel mooi enzo, maar ik heb liever niet die flipper shifters....
Het is wel mooi enzo, maar ik heb liever niet die flipper shifters....
IK hoop dat de crank niet veel zwaarder is dan de XTR versie. Ik hoop ook dat ze niet te duur gaan uitvallen.
Ziet er gelikt uit.
Achter der trouwens rapid rise of weet niemand dit?
mzzl
Gène
Ziet er gelikt uit.
mzzl
Gène
ik had het toch iets anders verwacht die sti handel moest er van mijn net als de xtr uitzien niet met zo"n dingetje voor welke versnelling je staat
mhh...
weet niet wat ik hier van moet denken...
Is dus nu niet meer mogelijk om met XT shifters en bv. magura remmen te gaan rijden...
Klinkt een beetje als koppelverkoop...
kortom: shimaNO....
mzzl Gemini
weet niet wat ik hier van moet denken...
Is dus nu niet meer mogelijk om met XT shifters en bv. magura remmen te gaan rijden...
Klinkt een beetje als koppelverkoop...
kortom: shimaNO....
mzzl Gemini
ohw ja....
en vind de oude XT schijfremmen veel bruter!!!!
mzzl Gemini
en vind de oude XT schijfremmen veel bruter!!!!
mzzl Gemini
Flippy shift vind ik erg goed werken maar ik denk dat een heleboel mensen overstappen op SRAM gewoon vanwege de rapid rise techniek. Dat gaat dus echt niet samen met de flippy shifters.
Ik denk dat je van die bashring niet al te veel moet voorstellen. Ziet er niet hufterbestendig uit.
Ik denk dat je van die bashring niet al te veel moet voorstellen. Ziet er niet hufterbestendig uit.
Gène schreef:
Ja rapid rise.
Ik heb pas geleden met de nieuwe XTR gereden, op straat. Het schakelen gaat best makkelijk is alleen een beetje vreemd. Als je anti rapid rise bent kan je altijd een "oude" xt of xtr monteren.
Ik ben toch al geen shimano schakel fan, rij veel liever met Sram, en die XO is toch vele malen mooier als XTR.
Bashring, tis meer een pantsguard volgens mij. Voor de recreatieve fietser :P
S
Ik heb echt geen zin om over te stappen op die nieuwe shifters... Ik ben de oude gewoon, en ze doen het ook uitstekend...
If it ain"t broken, don"t fix it...
If it ain"t broken, don"t fix it...
En ik maar Deore spul kopen want 2004 XT komt er aan....
Had ik beter dat geld direct kunnen investeren in SRAM.
Erikje

Erikje
- Xircuit
- Contacteer:
oei, dat valt een beetje tegen....
dat wordt dus SRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat wordt dus SRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit is dus echt niet slim van ze, ze moeten gewoon die oude shifters houden, want nu word je verplicht om ook shimano remmen te nemen.
Denk dat heel veel mensen ook overgaan op sram, vooral nu die ook met de trigger(of opvolger) shifter komen
Denk dat heel veel mensen ook overgaan op sram, vooral nu die ook met de trigger(of opvolger) shifter komen
shimano had beter van xt en xtr bijde schakel systemen kunnen behouden in het asortiment, heb je tenminste zelf de keuse waarmee je wilt rijden. geef mij maar gewoon lekker de gewone rapidfire.
jojo
jojo
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
wel, dit is toch al lang aan de gang?
voor zover ik mij kan herinneren heeft shimano altijd haar eigen systeempjes gehad, die je alleen maar kan combineren met shimano producten.
waren ze dan nog de onbetwiste marktleider, allà , maar nu....
ze hopen mss dat veel fietsfabrikanten hun hele xt lijn op hun bikes gaan zetten.
maar dit nekt ze volgens mij, zeker nu sram triggers uitbrengt.
ze moeten nu alleen nog een road derraileur uitbrengen, want voor urban of dj of dh (of dus gewoon extreem rijgedrag) zijn die echt wel beter.
of die nieuwe sram triggers moeten te gebruiken zijn met de road lijn van shimano.
voor zover ik mij kan herinneren heeft shimano altijd haar eigen systeempjes gehad, die je alleen maar kan combineren met shimano producten.
waren ze dan nog de onbetwiste marktleider, allà , maar nu....
ze hopen mss dat veel fietsfabrikanten hun hele xt lijn op hun bikes gaan zetten.
maar dit nekt ze volgens mij, zeker nu sram triggers uitbrengt.
ze moeten nu alleen nog een road derraileur uitbrengen, want voor urban of dj of dh (of dus gewoon extreem rijgedrag) zijn die echt wel beter.
of die nieuwe sram triggers moeten te gebruiken zijn met de road lijn van shimano.
Diegenen die de dualcontrol shifters direct afbreken zouden er eerst een tijdje mee moeten rijden en de hendels op de juiste hoogte afstellen...
- ja, er is een serieuze gewenningsperiode nodig maar eenmaal voorbij wil je niets anders meer
- die extra duimschakelaars zitten toch maar in de weg
- rapid rise is echt nodig want met een 2002 schakelt het zwaarder schakelen niet soepel meer, het lijkt totaal onlogisch maar de schakelrichtingen met rr is toch verreweg beter
- ja, je kan heel eenvoudig remmen en schakelen - wel vooral lichter (rapid rise)
- enige minpunt is het zwaarder schakelen vooraan
En ik heb ook nog een tijdje met SRAM gereden...
- ja, er is een serieuze gewenningsperiode nodig maar eenmaal voorbij wil je niets anders meer
- die extra duimschakelaars zitten toch maar in de weg
- rapid rise is echt nodig want met een 2002 schakelt het zwaarder schakelen niet soepel meer, het lijkt totaal onlogisch maar de schakelrichtingen met rr is toch verreweg beter
- ja, je kan heel eenvoudig remmen en schakelen - wel vooral lichter (rapid rise)
- enige minpunt is het zwaarder schakelen vooraan
En ik heb ook nog een tijdje met SRAM gereden...
ik geloof best dat het fijn zal zijn, maar wat als iemand als ik bijv, met hope remmen een setje mooie shifters wil hebben. Dat kan na volgend jaar niet meer, als ik hoger dan lx wil dan.
Ik hou het gewoon lekker bij SRAM Gripshift :-*
Nu helemaal definitief; voor mij geen nieuw Shimano spul meer... ever
jah... vond de XTR al niet mooi maar de XT is er zeker niet op vooruit gegaan IMHO, daarbij blijf ik die Race-style STI units maar ontzettende ondingen vinden... Is persoonlijk... weet ik... maar geef mij idd maar gewoon simpel GripShit (ook geen Rockets!) en jah.. topmount thumbshifters....

jah... vond de XTR al niet mooi maar de XT is er zeker niet op vooruit gegaan IMHO, daarbij blijf ik die Race-style STI units maar ontzettende ondingen vinden... Is persoonlijk... weet ik... maar geef mij idd maar gewoon simpel GripShit (ook geen Rockets!) en jah.. topmount thumbshifters....
- King Zeus @ DirtE19
Caramba schreef:
Ik hou het gewoon lekker bij SRAM Gripshift :-*
gripSHIT zal je bedoelen... ;D
Grtz King Zeus
Ieder z"n eigen mening/favoriet he
Maar ik geloof niet dat het de bedoeling is om dit topic om te toveren naar "wat is de fijnste soort shifter".

Maar ik geloof niet dat het de bedoeling is om dit topic om te toveren naar "wat is de fijnste soort shifter".
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ZAG schreef:
ik geloof best dat het fijn zal zijn, maar wat als iemand als ik bijv, met hope remmen een setje mooie shifters wil hebben. Dat kan na volgend jaar niet meer, als ik hoger dan lx wil dan.
heb je de 2004 LX lijn al gezien? want shimano kan even vrolijk ook die lijn aangepast hebben.
Ik vind die crank er niet uiti zien. Ziet er een beetje goedkoo uit

Waar blijft de 20mm steekas? Miste ik ook al bij de vorige XT. Of zit zo"n naaf enkel in de Saint-lijn?
- Xircuit
- Contacteer:
hhhhmmmm,
die cranck zijn echt LELIJK!
ik zeg RaceFace!
die cranck zijn echt LELIJK!
ik zeg RaceFace!
dirk de schurk schreef:
[ZAG schreef:
heb je de 2004 LX lijn al gezien? want shimano kan even vrolijk ook die lijn aangepast hebben.
die hebben ze afgelopen jaar al vernieuwd, ze doen het denk het niet elk jaar, dat zou wel erg duur zijn, als je weet wat daar wel niet voor R&D kosten aan zitten. Je hebt wel weer een paar jaar nodig om dat terug te verdienen.