Krengen van Hs 33
Moderator:Beheerders
Ik heb sinds gisteren Hs33 remmen op mijn mooie fiets. Nu he was het al een K_T karwei om die krengen fatsoenlijk af te stellen. Maar nu deed ik vandaag mijn weg wielen erin en mijn achterwiel is niet zoals mijn mountainbike achterwiel. Darbij bedoel ik niet even veel gecentreerd. Nu heb ik X517 velg, Xt Naaf en hochi spakn in mijn mountainbike wiel en Dt spaken X221 velg en een XT naaf in mijn weg wielen. I s het dus mogelijk dat de twee niet gelijk zijn en waar ligt dat aan. Plus wat kan ik eraan doen.
Nu heb ik nog een vraag, welke remblokken bestaan ervoor de HS 33. Ik heb gelzen dat de bbb blokken niet geweldig zijn maar magura schijnt een zachtere versie van de normale blokken in haar assortiment te hebben. Klopt dit?
Let me please know.
Mzzl
Gène
en ow ja, magura HS33 roeleert nu al.
Nu heb ik nog een vraag, welke remblokken bestaan ervoor de HS 33. Ik heb gelzen dat de bbb blokken niet geweldig zijn maar magura schijnt een zachtere versie van de normale blokken in haar assortiment te hebben. Klopt dit?
Let me please know.
Mzzl
Gène
en ow ja, magura HS33 roeleert nu al.
Re:Krengen van Hs 33
Laat dan ff de 2 wielen centeren, dan moet je je magura 1 keer afstellen op de perfect gecentreerde velgen, in breedte verschillen de x221 en de x517 niet veel dus dat zal geen probleem zijn, en dan kan je dat nog bijregelen met de druk op je piston (rood knopje)
er zijn idd standaard (zwarte) en zachte (rode) remblokken voor de gewone alu velgen en hetzelfde voor ceramisch maar die zijn dan in grijs en groen
er zijn idd standaard (zwarte) en zachte (rode) remblokken voor de gewone alu velgen en hetzelfde voor ceramisch maar die zijn dan in grijs en groen
Slecht zijn die BBB blokjes ook niet hoor, en ze zijn stukken voordeliger!!
Giedo schreef:
Slecht zijn die BBB blokjes ook niet hoor, en ze zijn stukken voordeliger!!
Alleen jammer dat je garantie vervalt en die is toch lang genoeg bij magura! (5 jaar)

MAGURA brake pads for all rim brake models. The
Brake People offer 4 different brake pad compounds
for all rim surfaces and riding styles.
black: standard pad for polished rim surfaces
grey: standard pad for anodised (=black) and ceramic
coated rim surfaces.
GREENFROG (green): race oriented pad for anodised
(=black) and ceramic coated rim surfaces
KOOLSTOP (red): race oriented pad for polished rim
surfaces, THE IDEAL PAD FOR TRIAL MANIACS!
All rim brake pads come in a package of 4 pads.
Bedankt voor de tip

Gene, heb jij toevallig die originele SD-3 remmen van je SJ nog?
heb zelf geen slechte ervaring met BBB remblokken. en voor de garantie bewaar je gewoon de oude blokken
jojo

jojo
jojo schreef:
heb zelf geen slechte ervaring met BBB remblokken. en voor de garantie bewaar je gewoon de oude blokken![]()
jojo
BBB blokken hebben alleen de nare eigenschap dat ze fijn stof op de zuigertjes achter laten wat je altijd weer tegen komt. Dit hebben de magura blokken nauwelijks en het is nog steeds zo dat magura bepaald of je nog garantie krijgt of niet!
Aha"s.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe Magura nou te weten komt of je BBB"s hebt gebuikt. Net als bij mijn laptop: die moet in een goedgekeurde flaptoptas ja, en als hij kapot is zou ik hem ook heus wel in die tas inleveren. Dat is namelijk het enige moment waarop ze kunnen be(of ver)oordelen of je de juiste tas gebruikt...
Wat ik me dan wel afvraag is hoe Magura nou te weten komt of je BBB"s hebt gebuikt. Net als bij mijn laptop: die moet in een goedgekeurde flaptoptas ja, en als hij kapot is zou ik hem ook heus wel in die tas inleveren. Dat is namelijk het enige moment waarop ze kunnen be(of ver)oordelen of je de juiste tas gebruikt...
Ja de orginele remmen heb ik nog ja. Een rem tang heb ik moeten vervangen omdat het pinnetje kapot was gegaan. En de hendels hebben speling en ik ben een keer op mijn "mond" gegaan. Dus eenhendel is al een keer terug gebogen.
Maar had je interesse Enduro. Ik moet ze dan wel van mijn Gazelle schroeven. Ik heb wat extra remkracht nu op mijn Gazelle ;D hybride school fiets.
De magura"s heb ik nu goed afgesteld en ze werken als een zonnetje. Wat un geweldige remmen.
mzzl
Gène
Maar had je interesse Enduro. Ik moet ze dan wel van mijn Gazelle schroeven. Ik heb wat extra remkracht nu op mijn Gazelle ;D hybride school fiets.
De magura"s heb ik nu goed afgesteld en ze werken als een zonnetje. Wat un geweldige remmen.
mzzl
Gène
Ik heb eventueel wel interesse in de remarmen alleen ja, blokjes en kabelbocht enzo mag je houden, want m"n huidige v-brakes zwart verven wordt toch niks...
Enduro ik zeg het je. Je kan beter nieuwe remmen kopen. Die van mij zijn egt op. Dat ziet niet meer mooit uit. Plus die krengen leveren egt heel weinig remkracht. Ik zou gewoon een paar nieuwe kopen, of tweede hands. Maar de mijne zijn niet helemaal compleet/hetzelfde. Ik bijvoorbeeld afgelopen jaar een nieuwe rem arm gekregen. Deze heeft een totaal ander uiterlijk als mijn oude krengen. Waarom zet je er geen deore remmen op. Remt volgens mij het zelfde en ze zijn zwart.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Ik spaar wel door voor Hayes...