tip 24" banden
Moderator:Beheerders
- Thepekingduck
kwaak ik ben op zoek naar de pervekte band alleen wel in 24"
heb altijd met nokian gazza gereden eerst F/ A 2.1/ 2.3 en nu 2.6/ 2.6 om me big het. en nu net in bestelling maxxis HighRoller DH wire bead tire 24x2.7" voor voor en achter.
ik heb met de gazzas wel goed ervaringen. ze zijn erg sterk en je kan er erg lang mee doen. maar ik vind dat ze te wijning grip hebben bij het remmen en bochten werk.
nu heb ik gehoord dat maxxis er goed is. dus ga ik dat is proberen
maar tioga en shwalbe specialized (intense niet zeker) en nog wat merken maken ook banden in 24" nu wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn en welke jullie het beste vinden en waarom.
heb altijd met nokian gazza gereden eerst F/ A 2.1/ 2.3 en nu 2.6/ 2.6 om me big het. en nu net in bestelling maxxis HighRoller DH wire bead tire 24x2.7" voor voor en achter.
ik heb met de gazzas wel goed ervaringen. ze zijn erg sterk en je kan er erg lang mee doen. maar ik vind dat ze te wijning grip hebben bij het remmen en bochten werk.
nu heb ik gehoord dat maxxis er goed is. dus ga ik dat is proberen
maar tioga en shwalbe specialized (intense niet zeker) en nog wat merken maken ook banden in 24" nu wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn en welke jullie het beste vinden en waarom.
Re:tip 24" banden
Ik heb bij mijn Bighit een Maxxis highroller DH 24x2,7" in 24" gekregen. Ik heb er nog niet mee gereden omdat de spesjies die er nu op zitten nog goed zijn maar t profiel is een stuk grover en die Maxxis ziet er ook een stuk mooier uit :P
//Edit Wat heb jij er trouwens voor stem opzitten want er zit bij mij een Ritchy op waar ik nie zo blij mee ben.
Die Spesj banden die er nu opzitten rijden trouwens prima.
Dude
//Edit Wat heb jij er trouwens voor stem opzitten want er zit bij mij een Ritchy op waar ik nie zo blij mee ben.

Die Spesj banden die er nu opzitten rijden trouwens prima.
Dude
-
schwalbe is goed, met tioga heb ik ernorm slecht ervarinbg, er komen scheuren in de bovenkant en ze hebben totaal geen grip als het nat word, zeker op beton niet....
maxxis super taky is what you need, voor het betere rem- en bochten werk..
maxxis super taky is what you need, voor het betere rem- en bochten werk..
- Thepekingduck
ik heb er een race face biabolus op zitten 50mm das de kortste die ze ze hebben en dan zijn ze 10% ik heb er goede ervarinen mee. lekker stijf en ze zien er super mooi uit.
Gewoon bij Ollie je Schwalbe Landcruiser kopen.
Kost bijna niets en zijn perfecte street/droog weer bandjes!
Had in Willingen eerst de Schwalbe Space banden er onder.
Met die landcruisers vlieg je vervolgens nog sneller de baan af!
Een supersnel loopvlak en wat bobeltjes aan de zijkant voor minimale grip en maximum snelheid. :P
Een supersnel loopvlak en wat bobeltjes aan de zijkant voor minimale grip en maximum snelheid. :P
Dan zal ik die eens proberenThepekingduck schreef: ik heb er een race face biabolus op zitten 50mm das de kortste die ze ze hebben en dan zijn ze 10% ik heb er goede ervarinen mee. lekker stijf en ze zien er super mooi uit.
Dude
-
surfstad schreef:
Gewoon bij Ollie je Schwalbe Landcruiser kopen.
2.0 bandjes op een big hit?
die land cruiser zijn ook goed, ik heb er ook zo van ollie gekocht

- Thepekingduck
ik denk niet dat een LAND CRUISER is wat ik zoek.
tioga valt ook al af ik kan ook niet echt intense banden vinden in 24" en kan al hellemaal niet een postorder vinden die ze heeft?
ik hou wijnig opties over
tioga valt ook al af ik kan ook niet echt intense banden vinden in 24" en kan al hellemaal niet een postorder vinden die ze heeft?
ik hou wijnig opties over
Maxxis 24 x 2.7 heb ik achteraan altijd mee gereden, niet verkrijgbaar in super tacky maar wel in 50a en 60a compound. 50a heeft veel grip maar slijt snel, vorig jaar 1 week mee in de Alpen gedaan en was op. 60a heeft minder grip maar gaat langer mee.
Specialized zou 24" super tacky banden hebben, weet alleen niet welk type band dat is. Banden van Duro (of zijn die van Halo?) zijn ook een optie, zelf geen ervaring mee.
Greetz,
Animine
Specialized zou 24" super tacky banden hebben, weet alleen niet welk type band dat is. Banden van Duro (of zijn die van Halo?) zijn ook een optie, zelf geen ervaring mee.
Greetz,
Animine
- Thepekingduck
thnx ik heb de 60A in bestelling
ik wist al dat ik de harde moets hebben anders had ik 8 paar banden nodig zo snel slijten ze.
ik wist al dat ik de harde moets hebben anders had ik 8 paar banden nodig zo snel slijten ze.
-
-
24" intense? buiten die 3.0?
-
Is toch 24"? ;D Die zoekt hij toch? :P
Ze hebben altijd meer maten gehad bij Chainreaction maar die zijn dan waarschijnlijk uitverkocht.
Ze hebben altijd meer maten gehad bij Chainreaction maar die zijn dan waarschijnlijk uitverkocht.
- Thepekingduck
ik had plons de kikker al is een keer gevraagt maar die had ze niet.
ik heb idd geen 24" banden, wel 26" vooral de speciallekes, net een lading binnengekregen van de worldcup, helaas geen 24"...
-
Plons schreef:
ik heb idd geen 24" banden, wel 26" vooral de speciallekes, net een lading binnengekregen van de worldcup, helaas geen 24"...
Wat heb je allemaal? Meel mie plies.
- Thepekingduck
kwaak ik heb in willingen mijn nieuwe bandjes uit getest
HighRoller DH wire bead tire 24x2.7"
20 keer beter dan mijn oude nokians. ben nu benieuwd hoe ze rijden op ander ondergrond. dus ik kan me weer ff vermaken. tips zijn nog altid welkom. heb nu al wel een heele verbetering met mijn maxxis maar vraag me af of ze overal wel goed rijden.
HighRoller DH wire bead tire 24x2.7"
20 keer beter dan mijn oude nokians. ben nu benieuwd hoe ze rijden op ander ondergrond. dus ik kan me weer ff vermaken. tips zijn nog altid welkom. heb nu al wel een heele verbetering met mijn maxxis maar vraag me af of ze overal wel goed rijden.
Waar heb je die Maxxis gehaald?
Ik zag dat bike-mailorder.de ze had, maar die verzenden niet onder rembours (gaat blijkbaar niet van D naar NL) en ze hebben geen beveiligde site, dus credit-card durfde ik ook niet.
Cambria heeft ze ook, maar voor 1 band zijn de verzendkosten een beetje hoog.
Verder heb ik wel gezocht maar niet gevonden.
Ik heb dringend een band nodig, ik raak nu ook al het rubber tussen de doppen ;D
Ik zag dat bike-mailorder.de ze had, maar die verzenden niet onder rembours (gaat blijkbaar niet van D naar NL) en ze hebben geen beveiligde site, dus credit-card durfde ik ook niet.
Cambria heeft ze ook, maar voor 1 band zijn de verzendkosten een beetje hoog.
Verder heb ik wel gezocht maar niet gevonden.
Ik heb dringend een band nodig, ik raak nu ook al het rubber tussen de doppen ;D
- Thepekingduck
ik heb ze 2 weken terug gekocht op het bike festival in willingen maar je kan ze ook wel op de site van Maxxis zelf bestellen ( wel een credit-card nodig).
bij hibike kan je ze ook kopen maar ga er dan wel van uit dat je ze volgend jaar pas hebt. en anders moet je kijken of er iemand naar BWB gaat binnen kort. Peter heeft in zijn shop wel wat banden ligen. en in Todnau het zelfde verhaal.
greetings the duck.
ow jah mischien dat ik binnen kort ga. dus als je wat nodig hebt.!!!
bij hibike kan je ze ook kopen maar ga er dan wel van uit dat je ze volgend jaar pas hebt. en anders moet je kijken of er iemand naar BWB gaat binnen kort. Peter heeft in zijn shop wel wat banden ligen. en in Todnau het zelfde verhaal.
greetings the duck.
ow jah mischien dat ik binnen kort ga. dus als je wat nodig hebt.!!!