Giro Of 661 ???

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Goofy @ Team SoliD
Contacteer:
Giro Of 661 ???

Bericht door Goofy @ Team SoliD » zo jun 08, 2003 7:02 pm

Yo,

ik weet niet welke helm ik moet kopen.... ???
en nu wil ik graag weten welke van deze goed zijn en voor een redelijke prijs... ::)

[shadow=red,left,300]* Giro Mad Max 2
* SixSixOne Full Comp
* Fox Tracer 2003[/shadow]

(of andere goede Downhill helmen.. :P)

Plz Tell me welke goed en welke slecht zijn !!

Greetz [glow=red,2,300]TGR[/glow] aka [glow=red,2,300]ThaGoofyRider [/glow] 8)

ps. hij moet wel bij me bike passen :D \o/
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=81239
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=81238
En bij me Kleren:P
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=78552

Gast

Re:Giro Of 661 ???

Bericht door Gast » zo jun 08, 2003 8:26 pm

Is wel moeilijk, je kleren en je bike hebben ook niks gemeen qua kleur

bij je kleren een 661 zwart rood
bij je bike een Giro in "t mat groen
fox heb ik nog ni bekeken

Jappe

Bericht door Jappe » wo jun 11, 2003 2:58 pm

-TGR- schreef:
ps. hij moet wel bij me bike passen :D \o/
En bij me Kleren:P
[

Ik denk dat het belangrijkste is dat hij bij je hoofd past... Probeer er eens enkele. Soms merk je al onmiddellijk bij het opzetten dat de pasvorm niet ideaal is.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » do jun 12, 2003 2:43 pm

WOOdy schreef:
Is wel moeilijk, je kleren en je bike hebben ook niks gemeen qua kleur

bij je kleren een 661 zwart rood
bij je bike een Giro in "t mat groen
fox heb ik nog ni bekeken

Zeer juist wOOdy!!! Ben trouwens ZEER tevreden over mijn 661 full comp!!! (hij heeft mij al veel gered van some nasty headache"s!!!) :o ;D

grtz King Zeus

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do jun 12, 2003 3:35 pm

ik zou de 661 kopen. ik heb er ook eentje, en ze zijn goed. beschermen volledig, groot zicht, goede ventilatie, toch goede pasvorm ook.

Gast

Bericht door Gast » do jun 12, 2003 6:27 pm

heb 661 full bravo en die is idd goed, heeft mijn houten kop ook al eens gered ;D

maar in principe moet je na een crash je helm vervangen, daarstraks nog gelezen in dat briefje dat bij de 661 helmen zit, hoe klein de impact ook, de helm kan onzichtbaar vervormd zijn en zijn structuur verloren hebben, waardoor hij bij de volgende crash je hoofd niet meer optimaal kan beschermen.
Ga de mijne toch nog ni direct vervangen ze, heb hem nog maar 1 keer gebruikt, en ben bovendien nog beginner dus zal nog genoeg op mijnen teut gaan, en elke week nen nieuwen helm kopen wordt ook een dure grap :?

Mss nog interessant: 661 heeft ook zo"n (lifetime) "crash replacement" programma. Weet niet hoe dat juist zit bij de verdeler in de benelux, ga dat nog eens navragen hoe dat hier bij ons juist verloopt, maar in Amerika kan je dan je helm insturen samen met een bep. bedrag (ongeveer 1/3 of 1/2 van de nieuwprijs denk ik) afhankelijk van het model van helm, en dan sturen ze je een nieuwe op.
Dat is iig ook iets waar ik naar zou kijken, is toch belangrijk

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do jun 12, 2003 6:47 pm

kan miss waar zijn , maar das allemaal zever op meer helmen te verkopen, alhoewel het waar zal zijn...

pZyteX

Bericht door pZyteX » vr jun 13, 2003 11:11 am

een echt goede helm vertoond zichtbare schade als ie niet meer optimaal is na een paar klappen.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr jun 13, 2003 1:46 pm

Troy Lee schrijft voor dat elke helm geconcipieerd is om 1 impact te verwerken.
Hetgeen normaal is. kijk naar een kreukelzone bij een auto. Sommige materialen zijn ontworpen om te scheuren om de klap te absorberen.
Zonder impact geven ze bij TLD hun eigen helmen een levensduur van2 jaar.

Ik neem aandat ze met impact echt ne slag op dien helm bedoelen he. op uwe kop vallen of u stuur erin krijgen als je crasht. Nie een mugske da erop landt he

don"t fool yourselves kids, liever een mindere achterrem dan een k u t helm. Een paar dagen hospitaal en corrigerende kaakchirurgie kost stukken meer dan ne custom paint. Een helm zou t eerste moeten zijn da je geld aan geeft. In Todtnau laatst nog ene met een schedelbreuk afgevoerd he!

Als je ne helm kiest moet ie trouwens gelijkmatig goed aansluiten over je hele hoofd. Ni op een paar plaatsen. als je denkt dat hij past moet je je handen op de zijkant van de helm zetten, waar je oren zitten. En dan de helm proberen draaien. zowel voor-achter als zijdelings. Als hij beweegt is hij te groot en beschermt hij niet!

Draag ook zorg voor u helm. Als je naar T rijdt, steek hem nie net naast je pedalen, leg m nooit bloot in de zon en let op met stikkers en chemische brol erop.

Ik heb jaren met ne giro gereden, en tevreden van maar wel heel hard van schaal en slecht ontworpen mondstuk, slaat in je lip als je crasht

Gast

Bericht door Gast » vr jun 13, 2003 8:37 pm

Dirty-Harry schreef: kan miss waar zijn , maar das allemaal zever op meer helmen te verkopen, alhoewel het waar zal zijn...
Ja, ok maar dan is het toch goedkoper dan dat je 3 keer per jaar of zo een nieuwe helm koopt. En als je een andere wil dan doe je dat toch gewoon, ik vind het persoonlijk wel interessant, Met doet dat trouwens ook gedurende 3 jaar met eenzelfde systeem.

Wat jij zegt BF zal ook wel redelijk kloppen, anders moet je na elke toertocht ook je helm vervangen, bij elke tocht bots je wel eens tegen een dikke tak ofzo (mss ni elke tocht, maar toch regelmatig)

Plaats reactie