Woodman Jupiter

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jappe
Woodman Jupiter

Bericht door Jappe » do jun 05, 2003 3:50 pm

Wegens het nog steeds wachten op de headset FSA Pig DH stelt mijn fietshandelaar de Woodman Jupiter voor als alternatief. Iemand ervaring mee? Doen of niet?

King Zeus @ DirtE19

Re:Woodman Jupiter

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » do jun 05, 2003 7:48 pm

Jappe schreef:
Wegens het nog steeds wachten op de headset FSA Pig DH stelt mijn fietshandelaar de Woodman Jupiter voor als alternatief. Iemand ervaring mee? Doen of niet?

ik zou het niet doen, de jupiter heeft een omgekeerde cup (eigenlijk een potteke) en ondanks de nauwe sluiting kruipt hier toch veel vuil in dat er niet meer uitkan. Dat betekent om de 2 à 3 weken rijden opengooien en uitkuisen (anders stuurt ie bijna niet). En voor die prijs had ik ook wel meer verwacht van die woodman"s (ze kosten misshien wel maar €65 maar toch). Voor de rest rijden ze wel lekker ook omdat deze headset ook verticale klappen kan opvangen...

Misshien om tijdelijk te gebruiken ja maar anders NIET DOEN!!!

grtz Dragon

Jappe

Bericht door Jappe » do jun 05, 2003 9:48 pm

Had gevraagd naar de FSA Orbit Extreme, maar daar had hij zelf slechte ervaringen mee. Na jaar al stuk. Lees nochtans veel goede reviews daarover en ze geven 5 jaar garantie. Zo slecht kan die dan toch niet zijn. Ander alternatief eventueel?

Gast

Bericht door Gast » do jun 05, 2003 10:47 pm

Die Woodman valt best mee, heb er een jaar mee gereden, wel wat onderhoud nodig, maar maak van die weken maar maanden, hangt er ook vanaf in welke omstandigheden je rijdt (droog of nat) voor de rest echt een super balhoofd, ook qua looks

Enduro

Bericht door Enduro » vr jun 06, 2003 4:09 pm

Als je al zoveel wilt betalen voor een headset, moet je zeker nog iets duurder gaan en voor een King gaan. FSA, Woodman, allemaal wel goed, maar altijd nog een beetje twijfelachtig. Met een King gaat nooit iets fout, die blijven het doen...

Jappe

Bericht door Jappe » vr jun 06, 2003 6:38 pm

Ja, King, maar dan spreken we over nog eens het dubbele van de prijs. Langs de andere kant, dan ben je wel zeker dat die je frame nog zal overleven. Misschien het overwegen waard. Maar iedereen heeft een King... Nog iemand alternatieven? Snap eigenlijk niet dat hij de FSA Extreme afraadt, want die geven toch 5 jaar garantie (de pro zelfs 10 jaar) Als het maar werkt zou ik zeggen. Een balhoofd is zo iets dat er moet zijn en waar je nooit moet aan denken. Toch CK dan maar?

Plaats reactie