demping judy

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
demping judy

Bericht door Sir Gonz Lays » di jun 03, 2003 3:48 pm

ik zit met een probleem, mn demping van judy vork is kaduuk, de veerring die de dempergeleider op zn plaats houdt is gebroken, dit onderdeel is moeilijk te verkrijgen (vertex en zo), heeft iemand dit eerder gehad en kan mij hier misschien mee helpen...? ???

DeKerfs

Re:demping judy

Bericht door DeKerfs » di jun 03, 2003 5:18 pm

Dat is een onderdeel die je bij elke (respectabele) ijzerwarenhandel kan bestellen. Krengen heten circlip-rings of borgveerringen voor een gat-/of aspassing.

Let bij montage goed op de kanten. Deze ringen worden gestanst. Eigenschap hierbij is dat de ene kant scherper aanvoelt dat de andere kant. De scherpe kant moet naar onderen toe wijzen, dus de iet wat rondere kant (voelen met vingers) moet tegen de demper aan komen. Doe dit niet, en wees gerust dat je vork bij de eerste de beste jump uit elkaar valt ;)

(seen it, done that... ::))

Afbeelding

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo jun 04, 2003 12:51 pm

ja, dat klopt, maar ik bedoel de ring die boven de demper zit, deze zit eronder...wel bedankt alvast voor de moeite, het gaat om een ring van 0.45 mm dik, deze is open en er zitten geen ogen in, het is een soort zuigerveer in het klein.. ;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jun 04, 2003 4:29 pm

een spacer dus meer?? Shim is trouwens een betere benaming... jah.. die zal wat lastiger te vinden zijn.. kan de shim zijn die er voor zorgt dat de demper kompleet opgesloten zit in de vorkpoot.. .hmm... Vertex idd maar een bellen of anders opzoek gaan naar een soort gelijk onderdeel bij een automaterialen zaak...

succes....

Plaats reactie