Voorvork
Moderator:Beheerders
-
Re:Voorvork
Volgens mij kan je ze er gewoon af halen
Maar je zal nu wel meer vuil in de veerpoten krijgen. Het staat wel ietsje mooier, denk niet dat de levensduur er van op zal knappen
Maar zo"n dure vork is het ook weer niet, ;D

Als er shockboots opzitten, betekent het dat de seals van de vork van een zodanige kwaliteit zijn dat ze niet zonder die boots kunnen. Je kunt ze er wel afhalen, maar dan moet je wel vaker die vork openhalen om "m te servicen, schoonmaken.
Gewoon laten zitten, tenzij je een excuus wil hebben om snel een betere te kopen
maar dat heb je zowieso wel snel.

-
Enduro schreef:
Als er shockboots opzitten, betekent het dat de seals van de vork van een zodanige kwaliteit zijn dat ze niet zonder die boots kunnen. Je kunt ze er wel afhalen, maar dan moet je wel vaker die vork openhalen om "m te servicen, schoonmaken.
Wie gaat er nu een suntour laten servicen ??? de kosten zijn bijna net zo duur als de vork zelf :-[
Tsja.. als et te doen is dan..
Zelf je voorvork servicen, moeilijk/makkelijk?
Is misschien al een thread over, maar kan iemand misschien uitleggen of verwijzen hoe dat te doen dan?
Zelf je voorvork servicen, moeilijk/makkelijk?
Is misschien al een thread over, maar kan iemand misschien uitleggen of verwijzen hoe dat te doen dan?
Net zo makkulluk als Nederlands schrijven.... als je maar Engels kan lezen.
Over het algemeen kun je wel de manuals vinden voor het servicen en anders doet logica wonderen....
Erikje
Over het algemeen kun je wel de manuals vinden voor het servicen en anders doet logica wonderen....
Erikje
- dobbel our zero
gewoon eraf halen
en zorgen dat je zo nu en dan die binnenpoten ff schoonveegt met een schone doek
dat is wel voldoende want die seals blijven dan wel goed
en misschien beetje siliconenspray erop
en zorgen dat je zo nu en dan die binnenpoten ff schoonveegt met een schone doek
dat is wel voldoende want die seals blijven dan wel goed
en misschien beetje siliconenspray erop

-
Mijn oude suntour vork, (standaard Giant ATX 850 2001, MG71) heeft vanaf de eerste dag dat ik deze had zonder boots gereden. Deze uit eindelijk weg gedaan omdat er te veel speling in ging zitten.
Ik heb hem 1 dag voordat ik hem zou vervangen nog even uit elkaar gehaald, brandschoon! Toch zeker een jaartje mee rond gereden. Het valt dus allemaal best wel mee. Had hem wel na een ruime week ontdaan van de elastomeren, scheelde me toch weer 5cm veerweg, kwam op een totaal van 110mm
Overigens: Mooie bak meneer van Lier!!
Ik heb hem 1 dag voordat ik hem zou vervangen nog even uit elkaar gehaald, brandschoon! Toch zeker een jaartje mee rond gereden. Het valt dus allemaal best wel mee. Had hem wel na een ruime week ontdaan van de elastomeren, scheelde me toch weer 5cm veerweg, kwam op een totaal van 110mm

Overigens: Mooie bak meneer van Lier!!

baquelappe schreef:
Overigens: Mooie bak meneer van Lier!!![]()
Dank je wel Dennis! :P
-
- Contacteer:
Mijn suntour uit mijn XTC en de rst uit mijn oude boulder hebben allebei lang zonder die hoezen rondgereden. Overal mee doorheen geweest.
Toen ik de boulder met RST inruilde vond mijn LBS de vork het best functionerende onderdeel van de fiets hehe (zegt ook wat van de fiets) De Suntour uit de XTC heb ik vervangen omdat ik een "echte" vork wilde maar hij werkte nog net zo als in te begin. (hij is zelfs te koop voor weinig
)
Dus mijn ervaring is, erafhalen kan makkelijk, en ach als t niet zo goed is voor de vork is da misschien wel een goed excuus om een "ëchte"vork te kope! HEHE
Toen ik de boulder met RST inruilde vond mijn LBS de vork het best functionerende onderdeel van de fiets hehe (zegt ook wat van de fiets) De Suntour uit de XTC heb ik vervangen omdat ik een "echte" vork wilde maar hij werkte nog net zo als in te begin. (hij is zelfs te koop voor weinig

Dus mijn ervaring is, erafhalen kan makkelijk, en ach als t niet zo goed is voor de vork is da misschien wel een goed excuus om een "ëchte"vork te kope! HEHE
Well, bedankt iedereen iig voor de tips. Denk dat ik ze toch d"r af haal. Onderhoud moet lukken (hoop ik ;D ;D
)

-
BlizZard schreef:
Well, bedankt iedereen iig voor de tips. Denk dat ik ze toch d"r af haal. Onderhoud moet lukken (hoop ik ;D ;D)
Je kan ook de onderste 2 ribbels laten zitten om het grove vuil tegen te houden.
Vincent