Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.
Moderator:Beheerders
-
Ghostdog - X
-
Contacteer:
-
MrUnlimited - Berichten:140
Bericht
door MrUnlimited » ma mei 26, 2003 9:21 am
Leuk, maar het is niet alleen de camera die je moet aanschaffen. Er komt vaak okk nog het een en ander aan randapperatuur bij zoals een zender, ontvanger, monitor,etc.
-
Xtuv - Berichten:1219
Bericht
door Xtuv » ma mei 26, 2003 7:19 pm
en vooral niet vallen... :P zou zonde zijn
-
King Zeus @ DirtE19
Bericht
door King Zeus @ DirtE19 » ma mei 26, 2003 9:20 pm
Xtuv schreef:
en vooral niet vallen... :P zou zonde zijn
Denk niet dat dat een probleem is als je de pic op de site ziet en moet geloven (die mat die dikke band op die cams...)
-
Gast
Bericht
door Gast » wo mei 28, 2003 10:42 am
Dit is een beetje makkelijk denken vind ik. Dit soort electronica is over het algemeen vooral niet schok-bestendig. Dan kun je dat ding wel in een 20 mm dik roestvrijstalen ding stoppen, door de schokken kan het veel makkelijkers stuk...
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » ma jun 02, 2003 11:49 pm
Dat klopt. Mijn eerste helmetcam is ook door trillingen kapot gegaan. Nu heb ik eentje in epoxyhars gedoopt en die gaat nu al langer mee. Deze geeft alleen niet zo"n mooi beeld, vooral in de hoeken is ie donker (ovaal beeld door de lens). Het ding kostte ook maar 90E bij Vellemans meen ik.
-
Dirty-Harry - Berichten:3652
Bericht
door Dirty-Harry » di jun 03, 2003 6:52 am
kunde da niet aansluiten om ne gewone camera die dan i u rugzak zit? een soort van apparte lens dan...
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » di jun 03, 2003 9:56 pm
Dat is idd de bedoeling (bij mij iig). Ik heb een Panasonic NV-GX7, een digitale videocamera met analoge (en digitale) ingang. Die analoge ingang is belangrijk, omdat je daar de externe CCD camera aan hangt. Niet iedere cam heeft zo"n ingang. Je neemt dus op van de externe CCD, dus geluid mis je ook tenzij je daar iets op verzint (heb ik nog niet werkend). De DVcam gaat in de camelback, de CCD cam op de helm (of zoals bij mij op de schouderstrap van de camelback).
-
Gast
Bericht
door Gast » do jun 05, 2003 10:55 pm
zonoskar schreef:
Dat is idd de bedoeling (bij mij iig). Ik heb een Panasonic NV-GX7, een digitale videocamera met analoge (en digitale) ingang. Die analoge ingang is belangrijk, omdat je daar de externe CCD camera aan hangt. Niet iedere cam heeft zo"n ingang. Je neemt dus op van de externe CCD, dus geluid mis je ook tenzij je daar iets op verzint (heb ik nog niet werkend). De DVcam gaat in de camelback, de CCD cam op de helm (of zoals bij mij op de schouderstrap van de camelback).
Schouder lijkt mij mooier en realistischer, en op het frame waarbij je een stuk vork nog kunt zien is ook altijd wel sji-ek!