Gat in been
Moderator:Beheerders
yow,
net uitgegleden van me pedaal, met als gevolg een "gat" in mn been van dat pinnetje dat op mn pedaal zit, is niet erg diep, maar wel dieper als een schaafwond oid. ongeveer 1cm lang een een paar mm diep.
nu de vraag : wat te doen? is denk ik niet nodig om te laten hechten, heb het al schoongespoeld en het ziet er minder erg uit dan verwacht.
gewoon afspoelen en een strak gaasje erop?
of wat te doen?
Erik
net uitgegleden van me pedaal, met als gevolg een "gat" in mn been van dat pinnetje dat op mn pedaal zit, is niet erg diep, maar wel dieper als een schaafwond oid. ongeveer 1cm lang een een paar mm diep.
nu de vraag : wat te doen? is denk ik niet nodig om te laten hechten, heb het al schoongespoeld en het ziet er minder erg uit dan verwacht.
gewoon afspoelen en een strak gaasje erop?
of wat te doen?
Erik
Re:Gat in been
zorgen dat het ontsmet wordt, als je zelf het idee hebt dat hechten niet nodig is, dan hoeft het waarschijnlijk ook niet. Wel de komende dagen opletten dat er geen spanning op de wond komt zodat die verder open gaat...
Waar op je been? scheenbeen voor, of achter?
scheenbeen tot op het bot,
maargoed toch maar ff naar de doc. geweest, 2 hechtingen en een tetanusspuit,
nu alleen nog de stukjes huid van me pedalen krabben
nu alleen nog de stukjes huid van me pedalen krabben

en scheenbeschermers kopen ;D
jezus, wat is dit nu weer? Gaan we nu zelfs bij verwondingen de makkers al raadplegen? Kun je wel zelf je brood smeren?
Als jij vindt dat het iets meer dan een schaafwond is ga je naar de dokter of eerste hulp en dat heb je uiteindelijk ook gedaan. Hulde.
Als jij vindt dat het iets meer dan een schaafwond is ga je naar de dokter of eerste hulp en dat heb je uiteindelijk ook gedaan. Hulde.
Spook-E schreef:
Kun je wel zelf je brood smeren?
ik heb ook schoenen met klitteband sluiting omdat ik niet kan strikken :-X
dbe schreef:
nu alleen nog de stukjes huid van me pedalen krabben![]()
Beterschap Erik enne ... wij zijn er voor elkaar, ook als je er even een :-* op moet hebben

Groetjes,
Sita
-
- Contacteer:
Sita schreef:
[dbe schreef:
nu alleen nog de stukjes huid van me pedalen krabben![]()
Beterschap Erik enne ... wij zijn er voor elkaar, ook als je er even een :-* op moet hebben![]()
Groetjes,
Sita
Erik jij ongeloofelijke bofkont!

net een flashback gehad! ben ook ergens mee tegen de bovenbuis geknalt, dus Sita :-*

muahaha, maargoed, vrijdag hechtingen eruit...
maargoed toch maar ff naar de doc. geweest, 2 hechtingen en een tetanusspuit
[glow=red,2,300]Mannen, ga eens op zoek naar een zooitje S T E R I -S T R I P S , en een flesje Chloorhexidiene. Stop dit in je camelbag ofzo en neem het altijd mee. Bij precies zo"n verwonding als beschreven goed uitspoelen, chloorhexidiene erop en de wond sluiten met de steristrips. 10 dagen laten zitten en is als nieuw. Net je binnenband plakken toch???
Btw. hardcore bikers doen er goed aan de tetanus elke 5 jaar te laten boosten. Is dan maar een shot. en je hoeft niet meteen naar de dokter want je bent gewoon beschermd.
Scheelt iedereen weer een hoop werk
P E A C E THORAX[/glow]
maargoed toch maar ff naar de doc. geweest, 2 hechtingen en een tetanusspuit
[glow=red,2,300]Mannen, ga eens op zoek naar een zooitje S T E R I -S T R I P S , en een flesje Chloorhexidiene. Stop dit in je camelbag ofzo en neem het altijd mee. Bij precies zo"n verwonding als beschreven goed uitspoelen, chloorhexidiene erop en de wond sluiten met de steristrips. 10 dagen laten zitten en is als nieuw. Net je binnenband plakken toch???
Btw. hardcore bikers doen er goed aan de tetanus elke 5 jaar te laten boosten. Is dan maar een shot. en je hoeft niet meteen naar de dokter want je bent gewoon beschermd.
P E A C E THORAX[/glow]
Tetanusspuit moet je elk jaar hebben wil je beschermd zijn volgens mij, al regelmatig iets meegemaakt en ze vragen dan op de EHBO of je in t laatste jaar nog een spuit hebt gehad, en vaak krijg je er voor de zekerheid dan toch nog 1tje als je het niet meer zeker weet.
Dude
Tetanusspuit moet je elk jaar hebben wil je beschermd zijn volgens mij, al regelmatig iets meegemaakt en ze vragen dan op de EHBO of je in t laatste jaar nog een spuit hebt gehad, en vaak krijg je er voor de zekerheid dan toch nog 1tje als je het niet meer zeker weet.
Ik heb het van het weekend nog even nageken Vorig jaar moest tetanus nog elk jaar geboost worden, maar met ingang van 2003 is het 5 jaar geldig.
Bij twijfel of inderdaad voor de zekerheid geven ze vaak toch.
Dit alles is wel anders als je geregeld( lees elke 5 jrn) boost en dit zorgvuldig noteerd in een medicatie paspoort
Peace
Ik heb het van het weekend nog even nageken Vorig jaar moest tetanus nog elk jaar geboost worden, maar met ingang van 2003 is het 5 jaar geldig.
Bij twijfel of inderdaad voor de zekerheid geven ze vaak toch.
Dit alles is wel anders als je geregeld( lees elke 5 jrn) boost en dit zorgvuldig noteerd in een medicatie paspoort
Peace
Bijt tetanus kan het ook zijn (net als bij hepatitis enzo) dat je de 0e maand een prik krijgt, de 1e maand, en dan weer de 6e maand. Daarna moet je terug komen voor een titer bepaling (?!) waarbij ze kijken of t is aangeslagen, zo niet: weer helemaal opnieuw. Maar dit was bij mijn vader zo die verroest ijzer in zijn vinger kreeg
.

-
de titel gat in been vink een beetje overdreven, als het maar een paar mm diep is een een cm lang dan noem ik dat geen gat maar een schrammetje, no offence
flippie schreef:
de titel gat in been vink een beetje overdreven, als het maar een paar mm diep is een een cm lang dan noem ik dat geen gat maar een schrammetje, no offence
Maar jij heet ook flippie FLINK

JD
-
JD = Real schreef:
[flippie schreef:
Maar jij heet ook flippie FLINK:D
JD
juist, nee maar een gat is wel erg gruwelijk
damn dat had ik zdeze zomer ook aand e hand gehad 3 gaten nog wel van die platvorms recht op mijn scheenbeen je ziet ze nog en tis al toe gegroeit hoor ma t blijve donkere plekken hoe kan dat?
- King Zeus @ DirtE19
big billy schreef:
damn dat had ik zdeze zomer ook aand e hand gehad 3 gaten nog wel van die platvorms recht op mijn scheenbeen je ziet ze nog en tis al toe gegroeit hoor ma t blijve donkere plekken hoe kan dat?
littekens...
-
ja van de combinatie scheenbeen-geenbeschermers-pedaal-gaatje-hechting daar kan de King je alles van vertellen!!!
- King Zeus @ DirtE19
box one bastard schreef:
ja van de combinatie scheenbeen-geenbeschermers-pedaal-gaatje-hechting daar kan de King je alles van vertellen!!!
idd ik had er 8 draadjes inzitten waarvan 2 inwendig, en geloof mij als het echt tot op het bot was dan kan je met je vel spelen en je spier zien bewegen... best goor

jullie lopen achter
tegenwoordig doen ze het met een soort lijm, alleen de hele grote wonden hechten ze
ze lijmen het aan elkaar met speciale lijm en 2 dagen een gaasje erom en klaar.
je voelt er he-le-maal niks van ;D
(ik had het zelf ook eens :P)
maarja op na de huisarts volgende keer
mazl Jan

tegenwoordig doen ze het met een soort lijm, alleen de hele grote wonden hechten ze
mazl Jan
- King Zeus @ DirtE19
JanN schreef:
jullie lopen achter![]()
mazl Jan
stitches zijn cooler ;D

JanN schreef:
jullie lopen achter![]()
mazl Jan
Loc Tite was t bij mij (serieus!)

zane