Re: manual
Moderator:Beheerders
zie hier een knappe manual done by urbandropper: http://www.xs4all.nl/~sibon/utrecht/
Re:manual
http://www.xs4all.nl/~sibon/utrecht/ ......deze dus
Re: manual
TrialPimp schreef:
Kijk op een skateboard haal ik wel een Manual van 20-25m... alleen op de MTB valt t toch tegen  :-/
GreetZz, Dt.
Ps. Skateboarders onder ons...

Als er dan toch skateboarders zijn op dp zal ik eens een fotootje posten.
Grtz
Tbx
nou op een dual kan het wel want een maat van me die doet aan bmx en die deed het gewoon wel 300 meter op mijn bike echt vet en hoe hij het deed weet ik nie nu ben ik het ook aan het proberen en dat lukt toch best wel maar hij houd z"n bene niet op de pedals maar gewoon naast je fiets hagend maar dat moet je eens proberen gewoon een weehlie
en dan ga met je voeten van hje padalen af en dan met je voeten die balans goed houden en dan gaat het wel lukken denk ik
ik kan het ook 1 meter ;D
maar ben nog steed aan het oefenen maar als je het kan dan heb je veel bekijks ;D ;D
en dan ga met je voeten van hje padalen af en dan met je voeten die balans goed houden en dan gaat het wel lukken denk ik

ik kan het ook 1 meter ;D
maar ben nog steed aan het oefenen maar als je het kan dan heb je veel bekijks ;D ;D
heeft alleen geen reet met een manual te maken... :-* meer een coasterwheely achtig iets... maar dan zonder voeten!
ruud zn ding...

Meer een vraag voor Urbandropper en mensen die echt manuals kunnen
:
Je voor- en achterwaarts balanceren, doe je dat door één of door twee knieeen te buigen? Of is dat persoonlijke voorkeur?
En wat is makkelijker/beter vol te houden: een tamelijke "hoge" of een "lage" manual?

Je voor- en achterwaarts balanceren, doe je dat door één of door twee knieeen te buigen? Of is dat persoonlijke voorkeur?
En wat is makkelijker/beter vol te houden: een tamelijke "hoge" of een "lage" manual?
dikke vette aarshol!
laag is mooier en schijnt makkelijker te zijn.
lang volhouden? meer naar de sportschool? lang volhouden is meer oefening baart kunst en dat weet je allang...
niet zo naar de bekende weg vragen ruud! :-*
:P ::)
laag is mooier en schijnt makkelijker te zijn.
lang volhouden? meer naar de sportschool? lang volhouden is meer oefening baart kunst en dat weet je allang...
niet zo naar de bekende weg vragen ruud! :-*

-
Kunnen jullie nou nog geen manuals?
-
En taeke is het zo?? haha nee ik geloof je wel. Goed zo
-
By popular demand, I"ve decided to spill my guts and explain my manualing techniques to the best of my ability.
Rear wheel: Slammed. If you want to make it easy on yourself, take a link out of your chain and get that thing as close up as you can. Make sure that your back wheel is aligned and centered so you don"t have to counter agaist the bike.
Handlebars: I run mine parallel with my forks. I wouldn"t recommend having them more than a 90* angle. Having them Chicago style makes it extremely pulling up extremely awkward and maintaining balance isn"t even feasible.
Pedals: Keep the ball of your foot just over the center of the pedal. Your toes should hang over the edge of the pedal, just a tad. This makes it easier to pull up a bit.
Brakes: Some people use them while others don"t. I learned brakeless. It is definitely the best way to learn. It forces you to depend on nothing else but balance and skill. Once you learn how to get the feel of a manual, brakes aren"t even an issue. I would advise people to use brakes only if you are going to fall on your head. Keep one finger on the lever to be on the safe side.
Manual: Let"s see. Get about 4-5 good cranks in for speed. Before you even pull up your front wheel, swing your entire body back. As your body swings backward, let your elbows/arms extend to a straight position. When your arms come straight, use that to pull the bike up. Your body"s momentum should pull the bike up. Use as little arm strength as possible.
Once your bike is up, lean way back and keep your arms pretty stiff. Never bend your arms to keep the bike up. It"s important that you don"t because you will mess up the whole balance point. Lean your body weight as far back as possible.
The fastest way to find your balance point is to purposely make yourself loop out. By doing this, you"ll get a slight feel of where you need to be. Keep doing that until you can pinpoint this position. When you find a spot that feels right, bend your knees inward and shift your weight forward.
Your ass determines the weight shifting. When you "pump," all you"re doing is moving your ass foward and making a motion like you"re trying to fuck the handlebars. Most people don"t understand how the pumping motion works. I really don"t know how to describe it. It is defintely a hard thing to learn, and it feels very awkward trying it for the first time. What I do know is that it is the secondmost important thing for manuals.
When you are about to loopout, try and experiment with bending your knees inward and moving your ass forward. I highl recommend not using brakes at the loopout point because then you don"t learn the proper way to pump. Once you learn to pump, you can use brakes and pumping at the same time.
That"s all I can really think of. They most important thing to realize is that manuals are not learned overnight. They take a great amount of time to learn. It took me almost 6 months of brakeless manualing practice to get my balance point perfected. Once I learned how to shift my weight and maintain my balance point, it stuck with me.
Set goals for yourself. Start manualing where a shadow starts or a few sidewalk blocks. Don"t get discouraged though. Everyone is capable if they keep with it and stay persistant.
Tomorrow I"ll post details about how to prevent from falling over sideways.
Please realize that all the tips I posted help make manualing easy for me. They are my opinion. You probably don"t need to change your bike setup/configuration, but I know some people feel completely hopeless and want to try everything to make them easier. Following my tips will definitely speed up the learning process.
Any other questions? I"m here to help guys. If I get my video camera back in a few days I"ll post some clips with examples of the stuff I"ve mentioned.
alstu, hier heb ik het van geleerd op me bmx, misschien geldt het hetzelfde op een mountainbike, ik ga het ook maar eens leren
-
Als je het op je bmx kan kan je het ook op je mtb.
-
nou niet echt, ik probeerde het vanochtend en het was toch wel ff wat lastiger, veeeeel hoger en meer naar achter enzo, maar het moet wel te doen zijn

ruud heeft de balans qua wheelies zeker goed te pakken... en met manuals ook steeds beter... ik had in willingen zondag een best lange manual op de parking... en soms uitschieters, maar over het algemeen but...
we hebben nu een leuk dirtbaantje in uithoorn en daar ga ik veel spelen nu... moet nog maar eens met terrible one in bergschenhoek gaan rijden...
ik kan nog een hoop dirt leren... gisteren met een bmx gast wat gereden, holy shiaat!
:-*
we hebben nu een leuk dirtbaantje in uithoorn en daar ga ik veel spelen nu... moet nog maar eens met terrible one in bergschenhoek gaan rijden...
ik kan nog een hoop dirt leren... gisteren met een bmx gast wat gereden, holy shiaat!

-
Je moet een keer met terrible one meegaan naar rijswijk.
ja, dat ook. moet maar eens vakantie worden... :-*
schop!
vanmiddag beetje liggen oefenen op een manual,
heb de techniek wel door,
ik rij eerst met een aardig vaartje aan, dan naar voren hangen, knieen buigen en achterover trekken, ondertussen je benen strekken en rustig remmen. beetje kut om uit te leggen, maar als ik op de fiets zit gaat het automatisch.
psst : lang leve de on-ingeremde magura"s :-X
ik rij eerst met een aardig vaartje aan, dan naar voren hangen, knieen buigen en achterover trekken, ondertussen je benen strekken en rustig remmen. beetje kut om uit te leggen, maar als ik op de fiets zit gaat het automatisch.
-
mmmmm toch niet, goeie remmen=korte manuals.
-
tuurlijk wel, met remmen rem je af, dus duurt je maunal korter.
-
wat ook leuk is is van wheelie overgaan tot manual
-
dbe schreef:
schop!
dat is een fucking relaxte manier ben ik vanmiddag achtergekomen, het lukt nu echt veeeeel beter, thnx m8 ;D
Terrible_One schreef:
tuurlijk wel, met remmen rem je af, dus duurt je maunal korter.
tenzij je naar beneden gaat... de parking bij Todtnau... daar heb je helemaal achteraan een fietspadje naar een tunneltje toe... dat hele stuk is ruud een paar keer gelukt.
en dat van wheelie naar manual... sta je dan? of zit je?
bij het huisje ook ellendig lange coasterwheelies mogen aanschouwen van ruud... veel remmen, maar is zo steil dat het niet uitmaakt.
ik kan het nog steeds amper! :P maar probeer het ook zelden... moet maar eens een keer intensief op trainen! :P ::)