SS maken

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Levi-Punk
Contacteer:
SS maken

Bericht door Levi-Punk » ma aug 27, 2007 3:55 pm

heb je voor je fiets singlespeed te maken veel sleutels en tools nodig zoja de welke?

Rubenio

Bericht door Rubenio » ma aug 27, 2007 4:12 pm

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 27, 2007 7:00 pm

Heel Kort:

Bladen van Crank hale, het middenblad weer monteren. Hiervoor heb je of korte bladboutjes nodig of ringetjes die de ruimte van het missende blad compenseren.

Achterwiel:

Cassette verwijderen, naar bikeshop gaan en een lading spacers bietsen. Dit samen met een enkel kransje op de goede plek op de cassette body monteren (zodat de kettinglijn goed is).
Hiervoor kun je een kransje uit de cassette proberen, een specifiek ss kransje met hoge tanden is echter beter.

Je kunt dan je deraileur gebruiken als spanner of een specifieke kettingspanner aanschaffen. Als je het slim aanpakt kun je het om te proberen gratis doen. WIl je het duurzaam goed hebben dan is minimaal de aanschaf van een singlespeed kransje wenselijk. Ook het schakel voorblad wil nog wel eens voor een aflopende ketting zorgen, dus een singlespeed voorblad is mss op den duur wel lekker.

Succes met ombouwen en we zien de fotoos wel verschijnen :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » do aug 30, 2007 9:02 pm

:oops: ga het toch bij fietsenwinkel laten doen.wil zeker zijn dat het goed is en ik zij moeten mij toch nog een gratis crank want de vorige had een fabrieksfout :x .de nieuw crank komt volgende donderdag binnen,ik breng mijn fiets de zaterdag erna binnen.
hopen dat het snel gemaakt wordt zodat ik terug kan gaan dirten.

JJ
Succes met ombouwen en we zien de fotoos wel verschijnen
fotos zal je idd zien verschijnen.
hopen dat ik dan ook nog genoeg geld heb voor nieuw zadel want dit is te smal iemand een tip voor een goed dirtzadel??

Rubenio

Bericht door Rubenio » do aug 30, 2007 9:18 pm

Levi-Punk schreef: iemand een tip voor een goed dirtzadel??
de dirt zadels van SDG zijn goed(koop) , sterk en kunnen tegen een stootje

Plaats reactie