47 km waarvan 43 blubber, blubber, blubber en blubber.
Het grote voordeel van de vele regen was dat de zandpade die normaal ploegen zijn, nu wat mooie spoern had. Maar dit was ook maar enkel km"ers.
Normaal is dit best een mooie tocht, maar nu heb ik met mijn kleine lijfje (dat het niet van kracht moet hebben) echt niet genoten. Enkel van het kapot zijn na de tocht.
Dit was de zwaartse tocht voor mij van het laatste jaar, en ik rijd toch ook echt de tochten van 70-100km.
Wat me dus wel tegenvalt;
Ik rijd dus altijd in belgië (hoewel ik zo"n hollander ben), maar de bevoorrading was weer weer niet veel. Na iets meer als 30 km, één bevoorrading; een bakkie soep uit blik, onecht cola en een koude banaan. Geen wafels, geen sportdrank, geen sinaasappels, maar wel 3,50 Euro startgeld.
Maar dit is dus een klacht die je vaak ziet over toertochten in nederland.
En dit las ik op een andere site over deze tocht en dat klopt wel:
"De 11e editie van de Adrie van der Poel Classic die zondagochtend in Putte werd verreden, was de zwaarste in de geschiedenis van de atb-toertocht. Regen en wind zorgden ervoor dat het parkoers, dat grotendeels over zandpaden liep, loodzwaar was.
De organiserende toerclub De Spartaan uit Putte vreesde dat er maar weinig atb-ers deel zouden nemen aan de tocht, maar dat viel mee. Aan de start verschenen 980 deelnemers en dat waren er maar enkele honderden minder dan bij de voorgaande edities. Start en finish van de tocht waren gelegen bij multifunctioneel centrum De Biezen in Putte. De meeste deelnemers kwamen daar verkleumd van de regen binnen druppelen. En toen moesten de fietsen nog schoongespoten worden (zie foto). Maar ondanks de zware tocht waren de deelnemers toch te spreken over het parkoers. Er deden ook bekende wielercoryfeëen mee, onder wie Michael Boogerd, Jan Jansen en Adrie van der Poel. "
Adrie van de Poel Classic 11-01-04
Moderator:Beheerders
Re:Adrie van de Poel Classic 11-01-04
ben daar ook geweest was wel ;D beetje kut weer maarja ene waarom er minder bikers waren was omdat ut kutweer was en dan zijn er altijd minder duz
Greetz Jarno
Greetz Jarno