Op zondag 02 November 2003 ging om 08.00uur m"n wekker af. Een blik naar buiten leerde me snel dat het onheilspellende weer met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor regen zou kunnen gaan zorgen. Dus draaide ik me nog maar een keer om.
Om 08.30uur dan toch maar opgestaan, materiaal had ik de vorige dag al klaargezet. De tocht bestond uit routes van 25/33/45KM, aangezien ik de 45 nam vulde ik m"n camelback met voldoende water. Reservebandje mee, multitool, winterhandschoenen en helmpje. Het leek me niet zo koud (ca. 5c) dus een craft met col en lange mouwen en een jack leken me voldoende.
Na betaling van 4 euro en ondertekening van een pamflet waarop ik alle verantwoordelijkheid van de tocht op me nam en m"n ziel verkocht in ruil voor een snack onderweg, kon ik vertrekken. Het was klokslag 09.30uur. De eerste kilometers gingen over asfalt, toen veldweg, toen bos. Hierna was het een opeenvolging van leuke, technische paadjes door stukken bos welke onderling verbonden waren via veldwegen. Deze waren minder prettig, want iedere 20 minuten or so moest je weer een een tot twee kilometer in de volle wind (meestal tegen) fietsen. Na een uurtje checkte ik m"n fietscomputer welke aangaf dat ik netjes 22km/h gemiddeld reed, hetgeen ik netjes vond omdat ik al 2 maanden niet meer fatsoenlijk gefietst heb. Maar... Het werd tijd voor een sanitaire stop. Ik verwachtte dat men bij een tocht van 45km de bevoorradingspost ergens op de helft zou zetten, zo om en nabij de 25km.
Niets bleek minder waar...
Na 36km en een hele volle blaas kwam dan eindelijk de post in zicht. Hier kon men zich begaaien aan wafels, kit-kat, sportdrank, thee en soep. Geen wonder dat er zo"n 50 bikers stonden te kletsen!! Afijn, ik vroeg me af waarom men 9km voor"t einde nog zou stoppen, maar de vermoeidheid had al aardig toegeslagen. Ik had immers niets bij me behalve water, en na 1u36m pas bijtanken was net iets te laat voor deze jongen. De laatste kilometers gingen moeizaam, erg moeizaam. De afloop van de tocht had ik 51km op m"n teller staan, best netjes voor de zondagmorgen. Zeker gezien de onmenselijke wind welke er die ochtend waaide. Maar het weer was heerlijk, geen druppel regen gezien. Dankzij de vers gemonteerde SKS-spatborden heb ik zonder bril kunnen fietsen, en nergens last van gehad. Ook eens fijn.
Al met al was het een mooi verzorgde tocht, duidelijk aangegeven en met voldoende klaar-overs bij de oversteekpunten (voorzien van vlaggen en bijbehorende fluoriserende outfit). Complimenten aan de organisatie. Voor een midden-limburgse tocht erg fijn, al kijk ik stiekum uit naar de tocht van 28 December in swalmen, ik zal in ieder geval zorgen dat ik tegen die tijd beter in vorm ben, en zelf iets te snacken meeneem