Re:Mergelheuvelland 2 - daagse

Mooie toertocht in het verschiet of zojuist gereden? Deel je bevindingen hier.

Moderator:Beheerders

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo sep 18, 2005 8:18 pm

Pottser schreef:
Net terug. Twee dagen gereden met zoals altijd weer een perfecte organisatie. Ik was vanmorgen kort na 9 uur bij de start. Had Dekerf graag nog gezien, maar blijkbaar net weg. Je reed niet met je dirtdrops?

Neen, die zitten op de singlespeed Breezer... heb vandaag met versnellingen gereden (DeKerf Team SL).

Peter V

Bericht door Peter V » zo sep 18, 2005 8:45 pm

Gisteren de 70 (77km werkelijk) op de singlespeed. Regelmatig afgezien en slechts 1x af moeten stappen omdat het voor mij niet mogelijk was om daar boven te komen. Nog 1x afgestapt voor een medebiker die precies mijn spoor uitkoos om te gaan staan, helaas kan gebeuren. Dik 1200 hm en 20,1 gem.

Vandaag wederom de 70 gereden, die dus slechts 66 km was. Na de vorige dag lekker diep te zijn gegaan, vandaag samen relaxed gereden met een fietsmaat. die 1100 km en 19.1 gem.

Uiteraard was het schitterende weer een belangrijk onderdeel van een super geslaagd weekend.

walter

Bericht door walter » zo sep 18, 2005 9:04 pm

Bikkel ;)

Idd, het was goed weer voor een mooie prestatie.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma sep 19, 2005 6:22 am

Beide dagen de 70 gereden, althans dat was de bedoeling ....... Het ging zaterdag tot 45 km. perfect: niet gelopen, want dat is met zo"n tandem alleen maar lastig ;) . Toen besloot de remvoering spontaan zijn ondergrond te verlaten en hadden we dus een voor-Julie met één blok (#^%&%*&%). De perfecte organisatie zorgde echter in een half uur voor transport terug naar de camping, echt super! Ze verontschuldigden zich zelfs dat het "wel een half uur kon duren" voor we werden opgehaald, lief hè? :D

Vervolgens zijn we meer dan een uur bezig geweest om de splitpen uit de remklauw te halen. Die was door het afschieten van de remvoering meegetrokken naar voren en dus verbogen. Terugbuigen ging niet maar na eindeloos gerommel met een spijker hebben we hem eruit weten te krijgen (zweet, mopper, baal).

Zondag waren na de derde stop de kooltjes bij mijn allerliefste stoker helemaal op en zijn we over asfalt teruggereden. Alles bij elkaar dus net 90 km. in het terrein gereden. Maar weer wel met perfect weer en een geweldige organisatie.

En toen naar huis ......... ik had de afsluiting van de A2 gemist en de omleiding via Heerlen was zwaar ***. We hadden er twee uur voor nodig om van Libeek naar Heerlen te komen :o ! En dan doe je er dus vier-en-een-half uur over om van Libeek naar Amerongen te rijden. We waren om het netjes te zeggen not amused :-[

roadkill

Bericht door roadkill » ma sep 19, 2005 8:30 am

Shit kon je de orgasnisatie bellen????????Heb ik lekker 2 uur voor niks in het zonnetje gelegen tot me maten me konden halen met de bus....Was zaterdag al na een km of 19 over,heel me achterband aan vellen,en normaal weleen buitenband bij me maar nu natuurlijk niet....Zondag niet meer gestart door oude blessure die weer was gaan opspelen na een crash op zaterdag.
Maar topweekend voor de rest!!!

Greetz Roadkill

blubberduck

Bericht door blubberduck » ma sep 19, 2005 4:05 pm

Yup,

Samen met mijne maat "Vinkepiet" voor de eerste keer deeelgenenomen aan de deze TT.
Gezien de weersverwachtingen schrokken we er niet voor terug om deze verplaatsing te maken (+/- 450km heen & terug)
Deze stond al langer op mijn verlanglijstje nadat ik een vakantieweekje had doorgebracht in Teuven en ik verlekkerd was op de streek, want ik had verleden jaar al deelgenomen aan de Shimano Challenge en was meteen verkocht.

Vertrokken rond +/- 9.45h voor wat een schitterende tocht zou worden.
De ambiance was er zeker en nog nooit zoveel "hollanders" gezien .
Direct na de start na +/- 800m vertrokken voor een bosstrook van ongeveer 7km plezier!! steeds op & neer (nooit echt zwaar) maar veel fun en dit ging verder tot aan de eerste bev. daarna kwamen er snellere stukken offroad licht (maar wel steeds lang) op en neer waar de snelheidsmeter soms flirtte rond de 40km/u
Enfin genieten steeds tot en meer. Soms was het aanschuiven bij passages aan hekjes & poortjes, maar niemand die klaagde ook al door het lekker bikeweertje
Vele single tracks & bosstroken, enfin fun fun fun :applaus:daarna na een snelle afdaling met zÂ’n allen , ik schat toch zoÂ’n dertig tal bikers een stuk verkeerd gereden (tja het ene kieken volgde het andereÂ… )
Aan de derde bev. hadden we +/- 56km & 927hm en kwamen we aan in de Voerstreek. De leuke, technische & steile beklimmingen kwamen er aan en je zag dat er al vele bikers lees : adem & fysiek er onderdoor gingen waardoor er op de hellingen de gebruikelijke files ontstonden!!
Nu kwamen vooral de steile hellingen met enkele van boven de 20% en eentje van max 24% en dito afdalingen. De gebruikelijke “muur +/- 36%” :huh:kwam na een lange lastige klim vanuit St Martens-Voeren. Daarna terug ‘snelle’ afdalingen, vinnige klimmetjes en zo terug naar de start.
Spijtig dat we er geen weekendje van gemaakt hadden want Â’s anderendaags was er nog wat van dat moois.

Cijfertjes:
afstand 78,8 km
gemiddelde klim 5% max 24% (36% te voet)
hm 1385
time 4h 15m.
avs +/- 19,0 km/u

greetz

Oz

Bericht door Oz » ma sep 19, 2005 9:06 pm

Zondag de 50 gerden die er uiteindelijk 20 off-road en 20 on-road werden. Op afdaling richting keutenberg (net voorbij Sibbe) deed achterband nogal hard boem. Grote scheurt in buitenband en dag was voorbij :(

Jammer. Ging best lekker.

Uitpijling van zaterdag 70Km was eerste Km"s niet optimaal maar het schijnt dat wat @%!@%! een aantal pijlen hebben weggehaald.

Oz

deijss

Bericht door deijss » di sep 20, 2005 12:20 pm

RUC schreef:

Op een gegeven moment werden er foto"s gemaakt. Hier stonden bordjes met een naam van een website. Weet iemand nog wat hier opstond?

www.beeldnieuws.nl

Was zeker weer een geslaagd weekendje biken.
Beide dagen de 50 gereden. Zaterdag waren dat er uiteindelijk 55 en zondag "slechts 48.
Alleen de terugweg naar huis was drie keer k%^%t. Wat een files en omleidingen

Emyl

Bericht door Emyl » vr sep 23, 2005 12:36 pm

Ik heb zaterdag de 50 gereden, vond het een pittige route. We kwamen aan het einde van de dag nog twee belgische bikkels tegen. Deze mannen hadden eerst de 50 gereden en daarna nog het grootste stuk van de 70. In totaal hadden ze 110 km op de teller staan.
Zijn hier nog meer van zulke bikkels?
Emyl

p.s vond het wel een superweekend. Het was goed georganiseerd en het weer was geweldig.

Plaats reactie