Re:Mergelheuvelland 2 - daagse
Moderator:Beheerders
Hey,
op zaterdag 17 en zondag 18 september wordt er in Limburg weer de Mergelheuvelland 2 - daagse georganiseerd :P Wie gaat er allemaal ??? En weet iemand ook of de routes van dit jaar anders zijn dan de routes van het vorige jaar ???
Deefke ;D
op zaterdag 17 en zondag 18 september wordt er in Limburg weer de Mergelheuvelland 2 - daagse georganiseerd :P Wie gaat er allemaal ??? En weet iemand ook of de routes van dit jaar anders zijn dan de routes van het vorige jaar ???
Deefke ;D
Ik ga ook.
Ik ben er nog nooit geweest, ben wel benieuwd.
Voor mij zijn in ieder geval alle routes nog nieuw.
Emyl
Voor mij zijn in ieder geval alle routes nog nieuw.

Emyl
Emyl schreef:
Ik ga ook.
Voor mij zijn in ieder geval alle routes nog nieuw.![]()
Emyl
Wij gaan al een jaar of 10 en kunnen de routes toch niet onthouden

Ja, 2 dagen mits weer beetje OK.
Zaterdag (heel vroeg) 70 op fully en zondag 50 of 70 (hangt van de benen af) op m"n Brodie.
Oz
Zaterdag (heel vroeg) 70 op fully en zondag 50 of 70 (hangt van de benen af) op m"n Brodie.
Oz
Oz schreef:
Ja, 2 dagen mits weer beetje OK.
Oz
Die Brodie mag alleen op zondag naar buiten? ::)
2 jaar geleden de 70 op de fully gereden en was toen goed te doen.
Daarom vorig jaar besloten de Brodie mee te nemen. Denk dat zo"n beetje de eerste 15 tot 20Km paden met (vrij) veel stenen waren. Was met rechte voorvork (Brodie Gatorblade; 0 vering), semislicks (voor 2,0 en achter 1,7 op vrij hoge druk) en een vrij diepe zit (-5 graden 135mm stuurpen) "minder" comfortabel....
Had tussen de 50 en 55Km forse dip doordat m"n nek, rug en armen wat zeer begonnen te doen. Daarna ging het wel weer.
Is traditioneel dilemma. Rigid bike is heerlijk op (lange) klimmen en normale paden. Zodra er veel stenen liggen (laat staan op afdalingen) en je toch een beetje wil doorrijden (of mannen op fullies moet bijhouden in mijn geval) is het "n ander verhaal.
Stiekem hoop ik een beetje op vette bagger. Dan is de Brodie ideaal. Maar toch maar liever lekker de zon en op m"n Epic.
Oz
Daarom vorig jaar besloten de Brodie mee te nemen. Denk dat zo"n beetje de eerste 15 tot 20Km paden met (vrij) veel stenen waren. Was met rechte voorvork (Brodie Gatorblade; 0 vering), semislicks (voor 2,0 en achter 1,7 op vrij hoge druk) en een vrij diepe zit (-5 graden 135mm stuurpen) "minder" comfortabel....
Had tussen de 50 en 55Km forse dip doordat m"n nek, rug en armen wat zeer begonnen te doen. Daarna ging het wel weer.
Is traditioneel dilemma. Rigid bike is heerlijk op (lange) klimmen en normale paden. Zodra er veel stenen liggen (laat staan op afdalingen) en je toch een beetje wil doorrijden (of mannen op fullies moet bijhouden in mijn geval) is het "n ander verhaal.
Stiekem hoop ik een beetje op vette bagger. Dan is de Brodie ideaal. Maar toch maar liever lekker de zon en op m"n Epic.
Oz
Had iemand vorig jaar niet op de singlespeed gereden? Welk verzet is goed te doen?
Peter V schreef:
Had iemand vorig jaar niet op de singlespeed gereden? Welk verzet is goed te doen?
Als ik het goed heb heeft Pottser de MH2D al eens op de singlespeed gedaan.
Vorig jaar helaas niet mee kunnen rijden, duim zwaar gekneust.
Dit jaar wel erbij, zaterdag 70 en zondag of 50 of 70. Ligt eraan hoe fit ik me op de zondag ochtend voel.
Alleen nog twijfel of ik de tent meeneem en ga kamperen. Of dat ik naar huis rijdt en de dag erna weer met de auto terug ga. Zijn vanaf hier maar een km of 60.
Hopen op een beetje goed weer!!!!
SkyAlloy
Dit jaar wel erbij, zaterdag 70 en zondag of 50 of 70. Ligt eraan hoe fit ik me op de zondag ochtend voel.
Alleen nog twijfel of ik de tent meeneem en ga kamperen. Of dat ik naar huis rijdt en de dag erna weer met de auto terug ga. Zijn vanaf hier maar een km of 60.
Hopen op een beetje goed weer!!!!
SkyAlloy
@Deefke, Emyl, Oz en SkyAlloy: tot zaterdag
Pottser zal er ook zijn, naar ik aanneem met de Singlespeed. Zwaaien jullie even als je een zilver/blauwe Santos (= MTB) of donkerblauwe Cannondale (= straat) tandem ziet?

Wij starten tussen 8.15u en 8.30u met circa 6 man. Let op paars/blauwe shirts met "Team Trimbaeren" en "Woozy" erop.
Zelf heb ik zwarte Epic.
Zondag start ik rond een uur of 9. Dan op zwarte Brodie met zwart shirt of Brodie shirt.
Misschien tot zaterdag of zondag.
Gr.
Oz
Zelf heb ik zwarte Epic.
Zondag start ik rond een uur of 9. Dan op zwarte Brodie met zwart shirt of Brodie shirt.
Gr.
Oz
Oz schreef:
Wij starten tussen 8.15u en 8.30u met circa 6 man. Let op paars/blauwe shirts met "Team Trimbaeren" en "Woozy" erop.
Zelf heb ik zwarte Epic.
Gr.
Oz
Zo vroeg? We kamperen dan wel "om de hoek" bij Camping Wetsels, maar jullie gaan (naar onze begrippen) wel erg vroeg weg. Wij vertrekken meestal pas rond 9.00-9.30 uur ...... ;D Maar misschien zien we elkaar onderweg of naderhand nog wel!
Als je de 70 wil rijden en toch nog een beetje op tijd thuis wil zijn zit er niets anders op..
Oz
Oz
Was er vorig jaar niet een 100 km MTB tocht ?
70 it"ll be op zondag... Oz, om je mentaal wellicht wat te steunen, zal dit geschieden op volledig star staal (hoe anders?) met 18 versnellingen.
Zie u wellicht daar.
70 it"ll be op zondag... Oz, om je mentaal wellicht wat te steunen, zal dit geschieden op volledig star staal (hoe anders?) met 18 versnellingen.
Zie u wellicht daar.
Oz schreef:
Als je de 70 wil rijden en toch nog een beetje op tijd thuis wil zijn zit er niets anders op..
Oz
Meestal zijn we bij droog weer zo in de buurt van 15.00-16.00 uur weer terug. Leuk dagje uit, altijd

[quote="DeKerf"s"]
Zie u wellicht daar.
[/quote]
Vorig jaar was er tijdens de MH2D geen 100 km. tocht, dat was kennelijk een ander weekend. En op star staal @ 18 versnellingen: dat zijn de echte retro grouches
Zie u wellicht daar.
[/quote]
Vorig jaar was er tijdens de MH2D geen 100 km. tocht, dat was kennelijk een ander weekend. En op star staal @ 18 versnellingen: dat zijn de echte retro grouches

Mag het ook 21 zijn op star staal?
Misschien dat we zondag iets kunnen afspreken daar; iedereen die 50 wil rijden bijvoorbeeld om 9 uur starten en zwarte kleding aan (bij het ontbreken van een DP -shirt :P)
Oz

Misschien dat we zondag iets kunnen afspreken daar; iedereen die 50 wil rijden bijvoorbeeld om 9 uur starten en zwarte kleding aan (bij het ontbreken van een DP -shirt :P)
Oz
Hoe is het weer vandaag en gisteren in Zuid-Limburg geweest? Even "piep"als in Noord-Limburg?
Oz
Oz
dubbelop schreef:
En op star staal @ 18 versnellingen: dat zijn de echte retro grouches![]()
So much for "retro";
http://i7.photobucket.com/albums/y292/c ... cious2.jpg

Vandaag de "70" gereden. Aangezien mijn teller zeker klopt waren het er 80. Daarnaast was begin niet erg goed uitgepijld dus twee keer fout gereden (waarvan een keer een fors stuk). Uiteindelijk bijna 85Km op de teller met 20 gemiddeld (mijn teller geeft niets achter de komma aan dus kan ook 19,6 zijn geweest en ca. 1350hm. Ben best wel rot nu....
Condities waren op paar stukken na Ok. Wel veel rotspaden (en afdalingen).
Morgen dus de 50 rustig aan en, helaas, op de Specialized. De Brodie moest nieuwe achtervelg op (was zo dun dat je er bijna doorheen kon kijken).
Denk dat we rond 8.45u zullen starten.
Oz
Oz
Condities waren op paar stukken na Ok. Wel veel rotspaden (en afdalingen).
Morgen dus de 50 rustig aan en, helaas, op de Specialized. De Brodie moest nieuwe achtervelg op (was zo dun dat je er bijna doorheen kon kijken).
Denk dat we rond 8.45u zullen starten.
Oz
Oz
Wij rijden hier thuis rond 7.00uur aan. Rond 8.15-8.30 daar... 8.45u moet dus haast wel lukken, om je dan dus te treffen ergens rond de start of het parcours.
Tot morgen!
Tot morgen!
Gisteren de 50 gereden. Lag het aan mij of was het dit keer zwaarder dan voorgaande jaren. Er zaten dit keer een aantal klimmen in die niet te fietsen waren. Vooral het gedeelte waar de 50 en 70 samen reded. Dit is ook iets wat dit jaar tegenviel, de 70 kwam de laatste 18 km bij de 50. Dit had tot gevolg dat het wel erg druk werd op sommige stukken. Voor de rest niets dan lof voor de organisatie. Ondanks de drukte ging de inschrijving vlot. Het uitpijlen was weer 100%. Degene die fout reden hebben gewoon niet op zitten letten. En ook de verzorging was weer uitmuntend. Ook de afterATB was prima.
Op een gegeven moment werden er foto"s gemaakt. Hier stonden bordjes met een naam van een website. Weet iemand nog wat hier opstond?
Op een gegeven moment werden er foto"s gemaakt. Hier stonden bordjes met een naam van een website. Weet iemand nog wat hier opstond?
Aldus vandaag de 70 gedaan.. Bleken bij terugkomst "maar" 66km te zijn. Gemiddelde van net geen 21 per uur (20.
. Jammer dat de laatste pauze al vrij snel kwam... beetje raar verdeeld over de gehele afstand. Daarbij eveneens raar dat slechts bij de eerste pauze drank werd aangeboden.
Kan aan mij liggen, maar elk jaar lijkt het er op dat je (algemeen genomen bij toertochten) steeds minder voor je geld krijgt.
Heb op de 70km geen echt noemens waardig overdreven zware klimmen gehad. Het deel in België (zeg ff de Voerendaal route), was wel aan poten over het geheel genomen, aangezien dit het laatste deel van de tocht was. De laagstaande zon was af en toe klote... blij dat er zon was (zo warm was het niet), maar boomstronkjes/gaten waren zo lastig te zien in de bosgedeelten.

Kan aan mij liggen, maar elk jaar lijkt het er op dat je (algemeen genomen bij toertochten) steeds minder voor je geld krijgt.
Heb op de 70km geen echt noemens waardig overdreven zware klimmen gehad. Het deel in België (zeg ff de Voerendaal route), was wel aan poten over het geheel genomen, aangezien dit het laatste deel van de tocht was. De laagstaande zon was af en toe klote... blij dat er zon was (zo warm was het niet), maar boomstronkjes/gaten waren zo lastig te zien in de bosgedeelten.
Net terug. Twee dagen gereden met zoals altijd weer een perfecte organisatie. Ik was vanmorgen kort na 9 uur bij de start. Had Dekerf graag nog gezien, maar blijkbaar net weg. Je reed niet met je dirtdrops?