Tochtje in weekend 31-10

Mooie toertocht in het verschiet of zojuist gereden? Deel je bevindingen hier.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
PsychoPeter
Tochtje in weekend 31-10

Bericht door PsychoPeter » zo okt 17, 2004 8:51 pm

Voor m"n 2 wekelijkse MTB toertocht twijfel ik tussen de Jumbo in de Rips en de tocht in Nederweert op 31-10
Beiden hebben de 70 Km als mogelijkheid, wie kent de routes en hoe zijn ze?,..Veel wegwerk?

Eigenlijk zouden ze een "regel" moeten in bouwen dat een Veldtourtocht niet meer dan 25% weg zou mogen bevatten, en anders NIET opnemen in de lijsten van de veldtourtochten! :P

WhoCares

Re:Tochtje in weekend 31-10

Bericht door WhoCares » di okt 19, 2004 4:24 pm

Hier de link voor de Toertocht in de Rips

De Rips

Alleen is er , zover ik kon zien , een spectaculaire afdaling verdwenen in de buurt van de Bakelse Plassen.

Ik heb zelf nog nooit de langste afstand gereden , dus daarover kan ik niks vertellen , maar de grootste pauze post is altijd goed gevuld met diverse versnaperingen ( mede doordat Jumbo Supermarkten de sponsor is ) en bij de 2 langste afstanden is er nog een pauzeplaats ( iets minder gevuld ) .
Weet niet hoe de route loopt en kan dus ook niet zeggen waar ze allemaal rijden , wel 1000 deelnemers vorig jaar.

Hier de link voor de toertocht in Nederweert , weinig info

Nederweert

Steven

Bericht door Steven » zo okt 24, 2004 1:53 pm

Nederweert roept bij mij altijd gemengde gevoelens op. Leuke tocht voor mij omdat ik vlakbij woon, maar de route is niet echt uitdagend.

Er wordt gestart in Nederweert en gaat dan richting, het Weerterbos, het Hugterbos (trimbos) en boswachterij de Pan. Daar sluiten ze aan op de vaste routes van Someren en Lierop. Hierna terug door de Pan en na leuke singletracks in het Hugterbos ga je weer naar het vertrek.

De 75 km vind ik niet echt "creatief", een vaste route rijden kan immers altijd. De 50 km zal alleen de route van Someren volgen en niet die van Lierop. Bij de 30 km rijd je helemaal niet over een permanente route.

De verzorging en bepijling zijn altijd in orde en daar waar er een autoweg moet worden overgestoken zijn er signaleurs. Kortom leuk voor een keer, maar verwacht niets bijzonders, datzelfde geldt ook voor de Rips denk ik. Zelf doe ik zaterdag mee aan een koppelcross in Weert en rijd aansluitend de tocht van Nederweert, ik neem aan dat de pijlen er dan al hangen. ;) Zondag moet ik helaas werken. :(

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » vr okt 29, 2004 9:10 pm

De Rips, it"s going to be :D
Ga voor de 70

WhoCares

Bericht door WhoCares » zo okt 31, 2004 6:49 pm

En hoe was ie PP ?

Ons groepje heeft de 35 gereden + 25 km heen en terug = 60 km.

Ik vond dat gedeelte maar een vlakke bedoening , 50/60/70 km had in het begin ook maar wat vlak en daarna waarschijnlijk de vaste route van Gemert ( het Bakelse stuk ) om weer bij dezelfde oversteekpunt richting de route die de 25 / 35 had aan te sluiten.
Aangezien ik vele stukken ken , was ik niet verbaasd over de vlakheid van dat gedeelte , behalve die ene "behoorlijke" klim.

Morgen maar even kijken of de actiefoto gelukt is , op www.tcwgemert.tk.

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » di nov 02, 2004 9:14 pm

WhoCares schreef:
En hoe was ie PP ?

Ons groepje heeft de 35 gereden + 25 km heen en terug = 60 km.

Ik vond dat gedeelte maar een vlakke bedoening , 50/60/70 km had in het begin ook maar wat vlak en daarna waarschijnlijk de vaste route van Gemert ( het Bakelse stuk ) om weer bij dezelfde oversteekpunt richting de route die de 25 / 35 had aan te sluiten.
Aangezien ik vele stukken ken , was ik niet verbaasd over de vlakheid van dat gedeelte , behalve die ene "behoorlijke" klim.

Morgen maar even kijken of de actiefoto gelukt is , op www.tcwgemert.tk.

Heb de 70 Km gedaan,..ging lekker.
Ik vond hem zeker de moeite waard, de single tracks waren ook erg leuk (kunnen er wat mij betreft niet genoeg in zitten).
De klimmetjes waren leuk, je kon ze lekker snel nemen, naar beneden "duiken" en meteen weer omhoog.
Alleen de gras paden langs de slootjes vond ik iets minder.
Ik weet niet wat jij bedoeld met een behoorlijke klim, moet je toch eens de Holterberg gaan doen ;D
Da"s klimmen (Voor Nederlandse begrippen natuurlijk)
Over 2 weken doe ik weer Nijverdal <Yummie> :D
Maar de Rips doe ik volgend jaar weer,...is zeker voor herhaling vatbaar.

En de rest van dit jaar verder zoveel mogelijk Driebergen (hoef ik eens niet zo ver te rijden)

WhoCares

Bericht door WhoCares » wo nov 03, 2004 10:32 am

PsychoPeter schreef:

Alleen de gras paden langs de slootjes vond ik iets minder.
Ik weet niet wat jij bedoeld met een behoorlijke klim, moet je toch eens de Holterberg gaan doen ;D
Da"s klimmen (Voor Nederlandse begrippen natuurlijk)

Ik schreef ook behoorlijk tussen "haakjes" , omdat dat zo"n beetje de langste klim was uit het 2de gedeelte ( van de 50/60/70 km gedeelte dat jullie alleen hebben gereden kan ik niks zeggen , maar aangezien ze die ene bult weggehaald hebben bij de Bakelse Plassen , zit er maar een "behoorlijke" klim in en dat is bij Bakel , daar waar er los geel zand ligt om te spelen ( voor kinderen )

Dit was die ene in het gedeelte na de laatste splitsing , in dat kleine bosje met die ene beklimming.
Beschrijving : je komt aanrijden op een pad , je draait links af en na +/- 10 meter draai je rechtsaf en je gaat redelijk stijl omhoog ( +/- 25 mtr lang ) , bijna boven linksaf en na nog een klein stukje klimmen daal je weer af met een bocht naar links waarna je na 100 mtr op een asfaltweg uitkomt en rechtsaf moet en 200 mtr verderop een zandweg opdraait.

WhoCares

Bericht door WhoCares » wo nov 10, 2004 4:28 pm

PP , heb je je foto al gedownload van af deze site http://www.dse.nl/~twcgemert/

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » wo nov 10, 2004 8:52 pm

WhoCares schreef:
PP , heb je je foto al gedownload van af deze site http://www.dse.nl/~twcgemert/

Tuurlijk :D

Plaats reactie