Het Dak van Brabant, 19 oktober a.s.
Moderator:Beheerders
19 oktober a.s wordt weer de toertocht "Het dak van Brabant" verreden. Een inmiddels goed bekend staande rit, georganiseerd door de TC Nuenen.
Met deze keer weer een uitbreiding op het Landgoed De Gulbergen. We zullen nu het hoogste punt werkelijk bereiken. Bij helder weer is de St. Jan en het provinciehuis in Den Bosch te zien. De beklimming van de Gulbergen zit in het begin van de tocht zodat iedereen de keus vooraf kan maken. Start is vanaf 08.30 uur. Volg de aanwijzingsborden op de aanvoerwegen naar Nuenen.
Na de tocht op 19 oktober is de vaste route in Nuenen een feit. Komende weken zal er door de leden van de TC Nuenen hard aan gewerkt worden om deze te realiseren.
Met deze keer weer een uitbreiding op het Landgoed De Gulbergen. We zullen nu het hoogste punt werkelijk bereiken. Bij helder weer is de St. Jan en het provinciehuis in Den Bosch te zien. De beklimming van de Gulbergen zit in het begin van de tocht zodat iedereen de keus vooraf kan maken. Start is vanaf 08.30 uur. Volg de aanwijzingsborden op de aanvoerwegen naar Nuenen.
Na de tocht op 19 oktober is de vaste route in Nuenen een feit. Komende weken zal er door de leden van de TC Nuenen hard aan gewerkt worden om deze te realiseren.
Re:Het Dak van Brabant, 19 oktober a.s.
Ik ben er zoals gewoonlijk weer bij. Kun je iets meer vertellen over de vaste route in Nuenen? Zit die berg er bijv. ook in verwerkt? Waar is het startpunt?
De vaste route heeft dadelijk drie vertrekpunten. Een ervan is het openluchtbad Enode in Nuenen. Inderdaad is ook het landgoed Gulbergen (de berg) in de route opgenomen. De route die je op 19 october in dit gebied fietst is bijna identiek aan de vaste route. Wel lopen we de kans dat ivm het nog niet af zijn van de berg, de route zo nu en dan aangepast dient te worden. Van de andere kant hebben we dan ook iedere keer een andere route. Ik kan je wel zeggen dat als je op een avond 2x de korte route pakt van 13 km je je zakken wel vol hebt voor die dag.
Wel skon dat er in de buurt weer een vaste route bijkomt. En vooral als er dan zo"n klimmetje bij zit! Niets ten nadele van de andere routes in de buurt (Deurne, Lierop, Liessel, Someren enz) maar die heb ik inmiddels ook wel gezien. Helaas is het "s avonds fietsen weer bijna afgelopen :"( maar om nou te zeggen na 2 x 13 km m"n zakken vol......? Och, en we hebben altijd nog zaterdag of zondag (als er geen leuke tocht is) of een ATV (ATB?) dag.
-
Interessant, denk wel dat ik kom, al is het nog een beetje veraf.
Ik zit er ook aan te denken om te komen. Is er een kaartje waar de route opstaan, ben wel benieuwd hoe die loopt. Ik heb vroeger in de buurt van Nuenen gewoond, misschien dat ik wat herken.
Op dit moment hebben we nog geen kaartje voorhanden. Er wordt op dit moment wel een folder gemaakt voor de vaste route, waar wel een kaartje bij zit. De tocht loopt rond Nuenen dus je zal beslist bekende punten tegenkomen. Het hoogste punt dat we bereiken, 60 mtr boven NAP zal je een mooi uitzicht geven op Nuenen, Geldrop en Mierlo en omstreken. Gisteren hebben we nog even op dat punt staan te kijken. Iedere weersgesteldheid geeft weer een andere kijk op de omgeving maar het blijft een prachtig gezicht. We hopen dat het op 19 oktober a.s. ook helder zal zijn zodat iedereen kan meegenieten.
Zie ook het artikel op het forum onder vaste route"s.