Re:Vaste tochten Duitsland
Moderator:Beheerders
Heeft iemand enig idee of er bij Enschede over de grens in Duitsland vaste routes zijn uitgezet? Het zou leuk zijn om routes te vinden binnen een uur rijden van Enschede, zodat je op één dag heen en weer kunt,...
bvd Joost
bvd Joost
He niet met z"n allen tegelijk!!
weet niemand iets?
weet niemand iets?
net over de grens geen vaste routes naar ik weet. In het reichswald zijn wel begeleide tochten, maar je kunt er net zo goed zelf fietsen, de weg kwijtraken doe je toch niet. Pas in de eifel heb je weer vaste bewegwijzerde routes. Maar in Duitsland mag je overal dus ook op wandelpaden fietsen mits met respect voor alles, las ik in de fiets (het tijdschrift).
dank u, ik ga er eens kijken dan.
-
in Suaerland bij winterberg heb je +/- 1100 km aan vaste routes, in alle disciplines

Net voorbij Rheine, +/_ 75 km van Enschede zijn leuke tochten te maken in , de uitlopers van het Teutenburgerwald. Gewoon over de "wandelpaden" hier mag je nog als biker gebruik van maken. Zelf tijdens het Hemelvaartsweekend hier gereden en maar een paar wandelaars tegen gekomen en al helemaal geen bikers.
Makkelijk te doen voor een weekend
Makkelijk te doen voor een weekend
Ik woon in Hengelo en ga regelmatig fietsen in Tecklenburg (hoop dat ik het goed schrijf.) Gewoon de snelweg op richting Oldenzaal en dan de grens over, na ongeveer drie kwatier is het aangegeven. Het is een leuke heuvelrug waar je mooi kan fietsen. (geen routes aangegeven.)
ook ff vraagje over die omgeving, valt er rond Bad Bentheim ook wat te biken????
jojo
jojo