Toertocht Swalmen 25 mei 2003
Moderator:Beheerders
Een goedendag mensen,
Op 25 mei 2003 organiseert mijn club haar jaarlijkse mtb toertocht te Swalmen.
Voor de mensen die het niet weten: Swalmen ligt in midden-limburg.
Afstanden : 30-45-60 km.Onderweg 1 verzorgingspost.
Meer info op www.atb-extreme.nl .
Wie komen er allemaal?Ikzelf moet meehelpen controleren op de zondag,dus misschien zie ik nog iemand van het forum!
Op 25 mei 2003 organiseert mijn club haar jaarlijkse mtb toertocht te Swalmen.
Voor de mensen die het niet weten: Swalmen ligt in midden-limburg.
Afstanden : 30-45-60 km.Onderweg 1 verzorgingspost.
Meer info op www.atb-extreme.nl .
Wie komen er allemaal?Ikzelf moet meehelpen controleren op de zondag,dus misschien zie ik nog iemand van het forum!
-
Re:Toertocht Swalmen 25 mei 2003
Zou wel willen maar het is een beetje te ver weg voor mij :"(
Kan niet , petekind heeft haar communiefeest die dag , mis toch al iets anders waarschijnlijk.
Maar succes met de toertocht aldaar die dag.
Maar succes met de toertocht aldaar die dag.
Lijkt me wel wat. Wordt de eerste keer dat ik een toertocht meefiets. Hoe gaat dat met inschrijven? Gewoon daarzo op de dag zelf of moet ik me eerder melden?
Hoeveel mensen fietsen er zoal mee bij zo"n tocht?
Hoeveel mensen fietsen er zoal mee bij zo"n tocht?
Bij aankomst aanmelden.
Hoeveel mensen er mee fietsen ligt aan de reclame die er wordt gemaakt, gemiddeld zoietsvan 10 a 150 man, denk ik zo.
Hoeveel mensen er mee fietsen ligt aan de reclame die er wordt gemaakt, gemiddeld zoietsvan 10 a 150 man, denk ik zo.
JO!! Ik ben er!

Ik zit er ook aan te denken om te gaan. Nog es ff checkuh... I"ll keep you posted.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hey Deurke, kun je iets vertellen over het profiel van de tocht (hoogteverschillen enzo)?
impressie op
http://www.atb-extreme.nl/images/Toerto ... index.html
zoiets als de veluwe denk ik , maar pin me er niet op vast
http://www.atb-extreme.nl/images/Toerto ... index.html
zoiets als de veluwe denk ik , maar pin me er niet op vast
Mogelijk gaat Sesamstraat ook naar Swalmen!
Ik ben redelijk goed bekend in de omgeving van Swalmen en heb al twee keer deelgenomen aan deze toertocht. Deze tocht kent alles wat mountainbiken zo leuk maakt, korte en lange beklimmingen en afdalingen en technische singletracks. Ik heb van Deurke de routekaart mogen zien en de route is ten opzichte van afgelopen winter weer veranderd. Het aantal positieve hoogtemeters zal tussen de 500 en 600 m bedragen schat ik zo. Ik raad deze tocht zeker aan, hoewel de organisatie soms wel wat steekjes laat vallen (sorry Deurke). Vorig voorjaar liet de bepijling te wensen over en was de bevoorrading ruim voldoende, afgelopen winter was het juist andersom. Ik ga er in ieder geval zijn voor de 60 km.

Dus jij komt ook Brum?
Ik moet controleren bij de zeven heuvelen,dus brum je moet effe stoppen als je mij ziet (smal,clubkleding en trek4400) Want jouw bike moet ik effe een foto van knippen!
Ikzelf vind het een zeer mooie toertocht,maar mag zelf dus niet meefietsen.Maar ik ga foto"s knippen dus...
In december deden er meer dan 500 mensen mee,dus als het zonnetje er volgende week doorkomt zal het wel weer zoiets zijn,er wordt iig veel reclame gemaakt!
Voor meer info of iets anders mail jan_geraedts@hotmail.com
Ik moet controleren bij de zeven heuvelen,dus brum je moet effe stoppen als je mij ziet (smal,clubkleding en trek4400) Want jouw bike moet ik effe een foto van knippen!
Ikzelf vind het een zeer mooie toertocht,maar mag zelf dus niet meefietsen.Maar ik ga foto"s knippen dus...
In december deden er meer dan 500 mensen mee,dus als het zonnetje er volgende week doorkomt zal het wel weer zoiets zijn,er wordt iig veel reclame gemaakt!
Voor meer info of iets anders mail jan_geraedts@hotmail.com
Natuurlijk is ondergetekende als nieuwste lid van EXTREME ook aanwezig, en uiteraard gaat m"n lidmaatschap pas in Juni in zodat ik op 25 mei lekker mee kan fietsen

Sjek uwen mail Deurke!

oke mensen,welke afstanden gaan jullie rijden en wie komt er nou precies?
Ik vertrek thuis om kwart voor acht,dus ik ga niemand van jullie zien bij de start denk ik.Maar als jullie me zien (bij de zeven heuvelen dus) roep dan maar efkes.
Voor de mensen die willen weten hoe ik eruit zie: www.biking.tk
Ik vertrek thuis om kwart voor acht,dus ik ga niemand van jullie zien bij de start denk ik.Maar als jullie me zien (bij de zeven heuvelen dus) roep dan maar efkes.
Voor de mensen die willen weten hoe ik eruit zie: www.biking.tk
ik ga ook maar start wel wat later (9:30 ofzo)
ik rijd de 45km

Ik niet.... zijn aan het bouwen in huis...

Helaas, teveel pijn in m"n poten van vandaag in Schoorl.
Ik pas!
Ik pas!
Yow mensen,toertocht was super!Mooi weertje en 351 deelnemers/sters.Ik heb een aantal foto"s geknipt,die kunnen jullie volgende week op mijn website vinden.
www.biking.tk,
Groeten Jan
www.biking.tk,
Groeten Jan
Heb m"n eerste toertocht gereden, de 45 km (49 op mijn teller). Route was prima uitgezet. Volgende keer de 60
Top.

Jup zekers mooi tochtje. Was goed te doen, zeker niet nat. Heb ook de 45 gedaan (tsja, als er niemand meegaat ;D) 47,6 op mijn teller met 23,8 gemiddeld. Volgend jaar ben ik er weer!
60 Kilometers waren de bedoeling, maar dankzij mijn uitzonderlijke navigatievermogen en het missen van 2 bordjes heb ik er een dikke 70km van weten te maken, waarbij ik dien te vermelden dat die laatste kilometers niet van harte gingen...
Maar ze waren wel lekker!
Maar ze waren wel lekker!

Mijn verslagje:
Swalmen ligt op vijf kilometer afstand van Roermond in een licht heuvelachtig gebied. De uitgestrekte bossen met hellingen en singletracks staan garant voor een mooi en zwaar parcours. Afgelopen winter reed ik de 45 km tocht, maar nu wilde ik de 60 km rijden.
In het begin waren de paden breed en kon je de spieren lekker warm rijden. Een leuk stuk in de route was er al na een paar kilometer. Een aantal bulten waar je met hoge snelheid af kon rijden en bijna zonder te trappen weer opkan volgden elkaar op. Hier ervaarde je werkelijk een achtbaangevoel. Na een afdaling ging de route het bos weer uit en richting de grens, op naar de Zeven Heuvelen waar Jan de route controleerde en foto"s nam. Na een aantal hellingen kwam je uit in de Melickerheide, waar een prachtige singletrack volgde langs de rand van het golfterrein. Kilometers lang ging het hierna over bochtige paadjes richting manege Venhof te Herkenbosch. Hier was de pauzeplaats waar helaas enkel suikerwater en peperkoek te krijgen waren. Na het oversteken van de spoorweg de IJzeren Rijn draaide de route door nationaal park De Meinweg terug naar de grensovergang te Swalmen. Hier splitsten de routes zich en ging de zestig km richting Witte Stein. In deze extra lus zaten nog een aantal forse klimmen waaronder naar de Dassenberg. Terug aan de voet van de Bosberg kwamen de routes weer samen en waren de paden vlak om zo rustig uit te kunnen fietsen.
De organisatie liet helaas wat steekjes vallen. Vorig jaar liet de bepijling te wensen over en was de verzorging ruim voldoende, afgelopen winter was het andersom en nu waren beiden onder de maat. Toch raad ik deze tocht aan, want het kent alles wat mountainbiken zo leuk maakt, korte en lange beklimmingen en afdalingen en technische singletracks. Ik ga er in ieder geval volgend jaar weer zijn.
Tot aan de pauze ging het niet zo goed, maar daarna heb ik nog redelijk gereden. Ik heb de 60 km gereden in 2u37.
Greetz, Steven
Swalmen ligt op vijf kilometer afstand van Roermond in een licht heuvelachtig gebied. De uitgestrekte bossen met hellingen en singletracks staan garant voor een mooi en zwaar parcours. Afgelopen winter reed ik de 45 km tocht, maar nu wilde ik de 60 km rijden.
In het begin waren de paden breed en kon je de spieren lekker warm rijden. Een leuk stuk in de route was er al na een paar kilometer. Een aantal bulten waar je met hoge snelheid af kon rijden en bijna zonder te trappen weer opkan volgden elkaar op. Hier ervaarde je werkelijk een achtbaangevoel. Na een afdaling ging de route het bos weer uit en richting de grens, op naar de Zeven Heuvelen waar Jan de route controleerde en foto"s nam. Na een aantal hellingen kwam je uit in de Melickerheide, waar een prachtige singletrack volgde langs de rand van het golfterrein. Kilometers lang ging het hierna over bochtige paadjes richting manege Venhof te Herkenbosch. Hier was de pauzeplaats waar helaas enkel suikerwater en peperkoek te krijgen waren. Na het oversteken van de spoorweg de IJzeren Rijn draaide de route door nationaal park De Meinweg terug naar de grensovergang te Swalmen. Hier splitsten de routes zich en ging de zestig km richting Witte Stein. In deze extra lus zaten nog een aantal forse klimmen waaronder naar de Dassenberg. Terug aan de voet van de Bosberg kwamen de routes weer samen en waren de paden vlak om zo rustig uit te kunnen fietsen.
De organisatie liet helaas wat steekjes vallen. Vorig jaar liet de bepijling te wensen over en was de verzorging ruim voldoende, afgelopen winter was het andersom en nu waren beiden onder de maat. Toch raad ik deze tocht aan, want het kent alles wat mountainbiken zo leuk maakt, korte en lange beklimmingen en afdalingen en technische singletracks. Ik ga er in ieder geval volgend jaar weer zijn.
Tot aan de pauze ging het niet zo goed, maar daarna heb ik nog redelijk gereden. Ik heb de 60 km gereden in 2u37.
Greetz, Steven
thankx voor de foto! 5e plaatje van je overzicht; voorste biker!
oz
[
oz
[
Deurke schreef:
Yow mensen,toertocht was super!Mooi weertje en 351 deelnemers/sters.Ik heb een aantal foto"s geknipt,die kunnen jullie volgende week op mijn website vinden.
www.biking.tk,
Groeten Jan
P schreef:
60 Kilometers waren de bedoeling, maar dankzij mijn uitzonderlijke navigatievermogen en het missen van 2 bordjes heb ik er een dikke 70km van weten te maken, waarbij ik dien te vermelden dat die laatste kilometers niet van harte gingen...
Maar ze waren wel lekker!![]()
@ P : wie ben jij dan?