Fox Float CTD bottomed out
Moderator:Beheerders
Hey mensen,
Afgelopen zondag op Filthy trails gemerkt dat mijn demper zelfs op de kleinere lijnen nogal erg snel door zijn travel heen ging en zelfs volledig er door heen. Het gaat om een een Fox float ctd trail adjust BV kashima (large volume). Ik heb hem al op 250 psi staan en hij stond in de descend mode. rebound stond vrij snel. Mijn gewicht zit rond de 82 KG.
Iemand ervaring hier mee?
Zelf heb ik een beetje op internet gezocht en kwam ik verschillende berichten tegen over het gebruik van spacers in de lucht kamer. Dit moet er voor zorgen dat de druk in de luchtkamer sneller oploopt en hij minder makkelijk door de laatste veerweg heen gaat.
http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesd ... -2011.html
Iemand hier ervaring mee?
Bedankt voor jullie input alvast!
Colin
Afgelopen zondag op Filthy trails gemerkt dat mijn demper zelfs op de kleinere lijnen nogal erg snel door zijn travel heen ging en zelfs volledig er door heen. Het gaat om een een Fox float ctd trail adjust BV kashima (large volume). Ik heb hem al op 250 psi staan en hij stond in de descend mode. rebound stond vrij snel. Mijn gewicht zit rond de 82 KG.
Iemand ervaring hier mee?
Zelf heb ik een beetje op internet gezocht en kwam ik verschillende berichten tegen over het gebruik van spacers in de lucht kamer. Dit moet er voor zorgen dat de druk in de luchtkamer sneller oploopt en hij minder makkelijk door de laatste veerweg heen gaat.
http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesd ... -2011.html
Iemand hier ervaring mee?
Bedankt voor jullie input alvast!
Colin
George, George, George of the Jungle,
Lives a life that's free,
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Dit klopt, met spacers toe te voegen maak je de luchtkamer kleiner
en krijg je een progressievere demping. Nu is dit 'vrij' lineair.
Ik heb geen ervaring met uw demper maar dat kan wel een oplossing zijn.
Als je je demper zo hard moet op druk zetten om hem niet volledig door zijn
veerweg te laten gaan is dit ook niet fijn. Door spacers toe te voegen kan
je dan weer met iets minder druk rijden, of althans met een normale druk.
en krijg je een progressievere demping. Nu is dit 'vrij' lineair.
Ik heb geen ervaring met uw demper maar dat kan wel een oplossing zijn.
Als je je demper zo hard moet op druk zetten om hem niet volledig door zijn
veerweg te laten gaan is dit ook niet fijn. Door spacers toe te voegen kan
je dan weer met iets minder druk rijden, of althans met een normale druk.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +
-
Het is een nieuwe maar goede maat en model demper. Zelf wou ik eigenlijk gaan voor een float X maar deze past niet ivm de piggyback. Standaard zat er een rp23 in het frame.japie carbon schreef:Heb je niet de verkeerde demper in je frame? Of is het de standaard demper?
Heb op meerdere forums gelezen dat mensen die >75KG wegen dit probleem hadden en het werd opgelost met deze spacers. wou graag weten of iemand er hier ervaring mee heeft.
Toch maar langs de lbs gaan eind van de week.
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Dus niet de originele demperscamid schreef:Het is een nieuwe maar goede maat en model demper. Zelf wou ik eigenlijk gaan voor een float X maar deze past niet ivm de piggyback. Standaard zat er een rp23 in het frame.japie carbon schreef:Heb je niet de verkeerde demper in je frame? Of is het de standaard demper?
Heb op meerdere forums gelezen dat mensen die >75KG wegen dit probleem hadden en het werd opgelost met deze spacers. wou graag weten of iemand er hier ervaring mee heeft.
Toch maar langs de lbs gaan eind van de week.
Kan zijn dat je demper niet de juiste tune heeft:
Die float CTD is in verschillende soorten tunes te krijgen: Meer/minder compressiedemping en meer/minder rebounddemping en boost valve.
-
Deze demper heeft dezelfde tones als de originele alleen was de originele van 2008. In de jaren zal er wel een hoop verandert zijn.japie carbon schreef:Precies, vandaar ook mijn vraag. Dempers zijn niet altijd 1 op 1 uit te wisselen.
Ik weet alleen niet zeker of de originele een low volume of high volume was.
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Ik zie dat er origineel een kleinere luchtkamer op de standaard demper zat, dus ik denk dat volume reducers wel de juiste oplossing zullen zijn. Je zult zien dat je dan ook met een lagere druk kunt gaan rijden, zonder dat je gaat bottomen, alhoewel ik niet weet hoeveel die spacers veranderen aan de compressie-ratio.
Thnx voor de info. Ik zal volgende week eens bij de lbs langs gaan.two-one schreef:Ik zie dat er origineel een kleinere luchtkamer op de standaard demper zat, dus ik denk dat volume reducers wel de juiste oplossing zullen zijn. Je zult zien dat je dan ook met een lagere druk kunt gaan rijden, zonder dat je gaat bottomen, alhoewel ik niet weet hoeveel die spacers veranderen aan de compressie-ratio.
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!
Whoa, whoahhhhh,
Watch out for that tree!