Specialized enduro evo luchtdemper?
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
ik ben sinds een tijdje in het bezit van de specialized enduro evo(2012). Het model met de x-fusion demper. Ik wil eigenlijk wel graag met een luchtdemper rijden.
Is dit mogelijk of moet ik hier dingen voor aanpassen?
Dit model: http://www.pinkbike.com/news/Beginners- ... -2012.html
Groeten Pieter
Is dit mogelijk of moet ik hier dingen voor aanpassen?
Dit model: http://www.pinkbike.com/news/Beginners- ... -2012.html
Groeten Pieter
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
-
Het is mogelijk, let bij de achterveer op de inbouwlengte en maat spacers, let bij de voorvork op de stuurpen (is het een 1 1/8 of een tapered (1.5 naar 1 1/8)?
Thats all...het zou zo kunnen zijn dat een 160mm vork iets lagere inbouwlengte heeft en je dus een ietwat stijlere balhoofd hoek krijgt. Dat is kwestie van inbouwlengte van de voorvork nachecken *(lyrik air is er ook in 170mm mocht het nodig zijn)*
Thats all...het zou zo kunnen zijn dat een 160mm vork iets lagere inbouwlengte heeft en je dus een ietwat stijlere balhoofd hoek krijgt. Dat is kwestie van inbouwlengte van de voorvork nachecken *(lyrik air is er ook in 170mm mocht het nodig zijn)*
- Pieter en zijn V10
-
Specialized Enduro is specialized enduro, of het nu een evo of een comp is. Jou bike kan je ook een airdemper in kwijt en een 160mm vork! Anders moet je voor de zekerheid ff bij de LBS langsgaan om t na te vragen?
Het gaat mij om de achterdemper. De voorvering hoef ik niet anders. Volgens mij heeft de demper een afwijkende maat. En ik heb ook nog geen evo gezien met luchtdemper.
Groeten pieter
- Pieter en zijn V10
-
Dempers van de enduro zijn niet standaard: andere slag en sleufjes in de aansluit-ogen (voorzien van sleufjes aan een kant). De montage beugels van de enduro en de enduro evo zijn onderling ook weer anders. De lengte van de deze dempers zijn ook niet gelijk. Ik vermoed dat je een set zult moeten kopen met demper en beugel in een.
Ik ben op zoek geweest naar een andere demper voor mijn enduro (comp met lucht demper), maar TF kon "alleen" de RP2 een PUSH tune geven. Andere demper konden ze niet leveren alhoewel PUSH in de US een tijdje zelf de sleufjes freesde in andere dempers. Deze mod wordt ook daar niet meer aangeboden wegens wisselende resultaten.
Check ff bij je speci dealer, maar verwacht geen wonderen. Wellicht kun je een setje demper met beugels ruilen bij iemand met een enduro met lucht demper. In de US zijn flink wat mensen die voor veel geld de evo demper kit (dus coil) hebben gekocht omdat ze de lucht versie toch niet fijn vonden.
Mijn PUSH tune RP2 is een wereld van verschil igg. Heel veel beter dan de standaard uitvoering, wellicht kan TF ook wat betekenen voor jou coil demper...
Ik ben op zoek geweest naar een andere demper voor mijn enduro (comp met lucht demper), maar TF kon "alleen" de RP2 een PUSH tune geven. Andere demper konden ze niet leveren alhoewel PUSH in de US een tijdje zelf de sleufjes freesde in andere dempers. Deze mod wordt ook daar niet meer aangeboden wegens wisselende resultaten.
Check ff bij je speci dealer, maar verwacht geen wonderen. Wellicht kun je een setje demper met beugels ruilen bij iemand met een enduro met lucht demper. In de US zijn flink wat mensen die voor veel geld de evo demper kit (dus coil) hebben gekocht omdat ze de lucht versie toch niet fijn vonden.
Mijn PUSH tune RP2 is een wereld van verschil igg. Heel veel beter dan de standaard uitvoering, wellicht kan TF ook wat betekenen voor jou coil demper...
-
Bij de Epic gebruiken ze ook een demper met een kleinere diameter. Een andere demper gaat niet passen. Je zou er eens achter kunnen komen dat een andere demper voor betere veerprestaties zorgt dan hun Brain...
Alles in eigen hand houden en zo inderdaad maximaal verdienen!
(en niet alleen Specialized maakt zich daar schuldig aan...)
Alles in eigen hand houden en zo inderdaad maximaal verdienen!
(en niet alleen Specialized maakt zich daar schuldig aan...)
-
-
- Contacteer: